بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و مقالات : معرفی۲۶ ایده فروش اینترنتی پولساز

معرفی۲۶ ایده فروش اینترنتی پولساز

فروش اینترنتی پولساز

مقالات فناوری / بهترین ایده‌های فروش اینترنتی پولساز را انتخاب کرده‌ایم؛ ایده‌هایی که تقاضای زیادی و به‌تبع آن، درآمد خوبی در ایران دارند.

۱. فروش محصول‌های مراقبت از پوست

برخی خانم‌ها و آقایان به داشتن یک روتین پوستی مناسب برای حفظ زیبایی ظاهر و سلامت پوست و موی خود خیلی اهمیت می‌دهند.

همین باعث شده است انواع محصولات پوستی مثل سرم‌ها و روغن‌های تقویت‌کننده پوست، کرم و ژل‌های ضدچروک و لایه‌بردار یا ماسک‌های روشن‌کننده، ضدجوش و… پای ثابت خریدهای آنلاین آن‌‌ها باشد.

پس ازآنجایی‌که محصولات مراقبت از پوست خیلی پرطرفدار هستند و معمولاً نیاز و تقاضا برای آن‌ها کم نمی‌شود، فروش آن‌ها می‌تواند یک ایده‌ٔ عالی برای فروش اینترنتی باشد.

بد نیست به گزارش ۱۴۰۱ خانومی هم نگاهی بیندازیم:

۱ میلیون و ۵۶۲ هزار محصول مراقبت پوست
۱ میلیون و ۲۳۲ هزار شوینده و پاک‌کننده صورت
۹۷۹ هزار آب‌رسان صورت
۶۱۶ هزار محصول تخصصی مراقبت دور چشم
در این فروشگاه فروخته شده است.

۲. فروش لوازم ورزشی

اگر نگاهی به آمار گوگل ترندز بیندازید، می‌بینید که عبارت کلیدی «لوازم ورزشی» در یک سال گذشته، به‌ترتیب در شهرهای البرز، گیلان، یزد، تهران و مازندران بیشترین حجم جست‌وجو را داشته است.

میزان جست‌وجوی لوازم ورزشی یکی از ایده‌های فروش اینترنتی
یا مثلاً سرچ کلمه «خرید لوازم اسکی» در تهران بیشترین تعداد را داشته است.

این نشان می‌دهد که افراد زیادی به‌دنبال خرید تجهیزات ورزشی در اینترنت هستند. از آن گذشته، لوازم ورزشی مثل انواع توپ‌ها، بدمینتون، طناب و … به‌جز بعد ورزشی، پای ثابت برنامه‌های تفریحی و سرگرمی خانواده‌هاست و طیف وسیعی از مخاطبان را در بر می‌گیرد.

پس می‌توانید به‌عنوان یک ایده و فرصت عالی به فروش اینترنتی محصولات ورزشی هم فکر کنید. بسته به میزان سرمایه‌تان و بازاری که هدف می‌گیرید، با فروش انواع تجهیزات تخصصی مثل لوازم کوهنوردی، تجهیزات یوگا، بدنسازی و… یا محصولات ورزشی ساده‌تری مثل همان توپ و طناب و لباس‌های ورزشی و… به درآمد برسید.

۳. فروش فلاسک و قمقمه و ماگ

در پیک‌نیک و مسافرت‌، باشگاه و ورزش یا کوه‌نوردی، محصولاتی مثل ماگ، فلاسک و قمقمه از آن دسته کالاهای ضروری هستند که همیشه همراه ماست و خرید اینترنتی آن تقاضای زیادی در بازار دارد.

این را از خودمان نمی‌گوییم؛ به تعداد نظرات و امتیازهای فقط یکی از محصولات دیجی‌کالا در این کتگوری نگاه کنید تا خودتان متوجه فروش بسیار بالای آن شوید: ۴۵۸۲ امتیاز و ۳۴۶۶ نظر ثبت‌شده!

نظرات و امتیاز ماگ یکی از ایده‌های فروش اینترنتی در دیجی‌کالا
با این آمار بالا، اگر بتوانید محصولاتی باکیفیت و باب میل و سلیقهٔ مخاطبان پیدا کنید، نان‌تان در روغن است!

۴. فروش لامپ‌های LED

یکی دیگر از ایده‌های فروش اینترنتی، فروش انواع لامپ‌ها و ریسه‌های LED است که داخل استخر و جکوزی، برای دیزاین خانه، کافه‌ها و رستوران‌ها، در مهمانی‌ها و مراسم‌ تولد و عروسی و… استفاده می‌شوند.

لامپ‌ LED محصولی است که در طول سال تقاضای خوبی برای آن وجود دارد:

میزان جست‌وجوی LED یکی از ایده‌های فروش اینترنتی
با توجه به این همه کاربرد و تقاضای بالایی که خرید اینترنتی ریسه‌ها و لامپ‌های LED دارند، می‌توانید به‌عنوان فرصتی عالی برای فروش اینترنتی و کسب‌ درآمد به آن نگاه کنید؛ با فروش عمده یا تکی آن در پلتفرم‌های واسطه‌ای مثل دیوار و باسلام یا فروش مستقیم آن در سایت و اینستاگرام درآمد کسب کنید.

۵. فروش دوره‌های آموزشی

در سبک زندگی شلوغ امروزی، سبک آموزش و یادگیری مهارت‌های جدید هم تغییر کرده است؛ به‌خصوص بعد از خانه‌نشینی دوران کرونا که همه چیز، حتی آموزش و برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی، به‌سرعت به سمت اینترنتی‌شدن رفت و بازار فروش آن‌ها حسابی داغ و پررونق شد.

آموزش زبان PHP سید بهرام سیادتی

فروش دوره‌های آموزشی یکی از ایده‌های ناب فروش اینترنتی است که درآمد خیلی بالایی در بازار ایران دارد. می‌توانید با روش‌هایی مثل همکاری در فروش یا ضبط و فروش مستقیم دوره در سایت و اینستاگرام، از آن کسب درآمد داشته باشید.

برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش درآمدتان به تبلیغات دوره‌های آموزشی هم نیاز دارید. مقالهٔ « ۱۳ روش و ۱۵ نمونه متن تبلیغ دوره و کلاس های آموزشی» را بخوانید تا با بهترین و موثرترین روش‌ها آشنا شوید.

۶. فروش قطعات الکترونیکی

همین الان عبارت «خرید قطعات الکترونیکی» را در گوگل جست‌وجو کنید. به‌جز ترب و ایمالز، کلی سایت و فروشگاه اینترنتی وجود دارد که انواع محصولات و قطعات الکترونیکی مثل خازن، مقاومت، ترانزیستور و… را مستقیماً به مشتریان (مصرف‌کننده‌های خرد)، تولیدی‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ می‌فروشند.

برای اینکه بتوانید درآمد خوبی از فروش این نوع محصولات داشته باشید، بهتر است با تولید محتوا در سایت و صفحهٔ اینستاگرام‌، کاربردها و نحوهٔ استفاده از هر قطعه را هم به مشتری نشان دهید.

۷. فروش اینترنتی گوشی و لپ‌تاپ دست‌دوم

اگر سری به دیوار و شیپور بزنید، خواهید دید که این پلتفرم‌ها از آگهی‌های خرید‌وفروش گوشی و لپ‌تاپ دست‌دوم پر شده است. قیمت سرسام‌آور این تجهیزات دیجیتالی باعث شده که خیلی‌ها به‌جای خرید محصولات نو، به‌سمت خرید همین گوشی و لپ‌تاپ‌های دست‌دوم بروند.

گوشی تاشوی گوگل
گوشی تاشوی گوگل

آمار گوگل ترندز هم نشان می‌دهد که حجم جست‌وجو عباراتی مثل «گوشی دست‌دوم» در استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و… به‌شدت بالاست.
شما برای کسب درآمد از این طریق می‌توانید گوشی و لپ‌تاپ‌های کارکرده و دست‌دوم را از صاحب آن بخرید. بعد دستی به سر و روی آن بکشید و اگر به تعمیرات نیاز دارد، آن را تعمیر کنید و با قیمت بالاتری به مشتری بفروشید.

چه راه‌هایی برای فروش آن دارید؟ سایتی مخصوص فروش گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های دست‌دوم طراحی کنید. در این سایت، علاوه بر اینکه محصول خودتان را می‌فروشید، می‌توانید گوشی‌ها و لپ‌تاپ مردم را هم بخرید.

یک راه دیگر هم فراهم‌کردن بستری برای انتشار آگهی است. در این مدل، شما به‌ازای هر فروش، کمیسیون مشخصی از فروشنده می‌گیرید.

۸. فروش لوازم جانبی گوشی و لپ‌تاپ

معمولاً هنگام خرید گوشی و لپ‌تاپ، یک سری اقلام مثل قاب و گلس، پاوربانک، شارژر و هندزفری، کیف لپ‌تاپ، محافظ کیبورد و… هم همراه آن‌ها خریده می‌شود.

در ضمن، لوازم جانبی گوشی و لپ‌تاپ از آن دسته محصولاتی هستند که تقریباً همهٔ مردم به آن‌ها نیاز دارند و تقاضا برای آن‌ها همیشه زیاد است.

۹. فروش ساعت و بند هوشمند

یکی دیگر از محصولاتی که حجم جست‌وجوی خیلی بالایی در گوگل دارند، ساعت و بندهای هوشمند هستند. ساعت‌های هوشمند در بین مردم، هم در ورزش و برای ارزیابی سلامتی و هم در کارهای روزمره پرطرفدارند. تصویر زیر را ببینید:

رقابت بر سر عبارت‌های کلیدی مرتبط با ساعت هوشمند را می‌بینید؟ دیگر خودتان از همین‌ جا حساب کنید که چه تعداد مشتریان دست‌به‌نقدی روزانه در اینترنت دنبال خرید ساعت‌های هوشمند هستند!

البته نیاز نیست کلی سرمایه برای تهیهٔ ساعت‌های گران‌قیمت اپل و سامسونگ و… خرج کنید؛ می‌توانید با فروش محصولات ارزان‌تر مثل بندهای هوشمند شیائومی و… (که اتفاقاً خواهان بیشتری هم دارند) شروع کنید، بعد کم‌کم تنوع محصولات‌تان را بالا ببرید.

۱۰. فروش جواهرات دست‌ساز

این ایده، از آن دست ایده‌های خلاقانه برای فروش اینترنتی است که شخصاً خود من خیلی دوست دارم! چون
ساخت اکسسوری و جواهرات دست‌ساز هنر جذاب و سرگرم‌کننده‌ای است

در ترب، دیجی‌کالا و پلتفرم‌های واسطه بفروشید
خودتان این جواهرات را بسازید و مستقیماً در اینستاگرام و سایت به مشتریان بفروشید
با کارگاه‌های جواهرسازی همکاری کنید یا محصول را به قیمت عمده از آن‌ها بخرید و به‌صورت تکی و با قیمت بیشتری به مشتری بفروشید

۱۱. فروش صنایع دستی

خرید صنایع دستی مثل ظروف میناکاری اصفهان، حصیربافی، جاجیم، سوزن‌دوزی و… هم به‌عنوان سوغاتی و هم برای مصرف شخصی به‌خصوص در شهرهای بزرگی مثل تهران خیلی طرفدار دارد.

پس چه به‌عنوان تولیدکننده در زمینهٔ ساخت و تولید صنایع دستی تخصص داشته باشید یا چه بخواهید فقط با فروش آن‌ها به درآمد برسید، بازار پررونق و درآمد بالایی در انتظار شماست!

مثلاً خود من عاشق صنایع دستی گیلان و محصولات حصیری و چوبی آن‌ها هستم؛ بی‌شک اگر آمار مربوط به جست‌وجو صنایع دستی را ببینید، متوجه می‌شوید که خیلی‌ها مثل من حاضرند برای خرید صنایع دستی کلی هزینه کنند.

در ضمن، با فروش صنایع دستی‌ در اینترنت، فراتر از شهر و استان خودتان، می‌توانید کلی مشتری از چهارگوشهٔ ایران که به هنر دست اقوام مختلف علاقه‌مندند جذب کنید و با فروش محصولات‌تان به آن‌ها، درآمد خیلی بیشتری داشته باشید.

📌 نکته‌ای برای موفقیت بیشتر: برای اینکه هدفمندتر پیش بروید، به‌جای فروش انواع صنایع دستی، می‌توانید مخاطب روی یک بخش بازار دست بگذارید.

برای مثال، به‌جای اینکه هم‌زمان وارد بازار ظروف میناکاری اصفهان، لباس‌های سنتی زنانه گیلان و جاجیم و گلیم تبریز شوید، روی یک بخش از بازار (مثلاً فقط فروش گیوه یا صنایع سوزن‌دوزی) دست بگذارید.

۱۲. فروش آثار و لوازم هنری

اگر دستی بر هنر دارید و از تولید آثار هنری لذت می‌برید، می‌توانید خیلی راحت در اینترنت، مهارت‌تان را به پول تبدیل کنید.

این روزها خرید اینترنتی لوازم هنری مثل مجسمه‌های خمیری، تابلوها، دیوارکوب‌های نقاشی‌شده، مکرومه، محصولات سرامیکی، اکسسوری‌های گلدوزی‌شده، شمع و… خیلی بیشتر از قبل تقاضا دارد. اگر بتوانید بازار و مخاطبان هدف‌تان را پیدا و محصولات‌تان را تبلیغ کنید، می‌توانید حتی از منزل هم فروش خوبی داشته باشید.

مثلاً این پیج فقط یکی از هزاران آنلاین‌‌شاپ فعال در اینستاگرام است که از ساخت و فروش دیوارکوب‌های جذاب و زیبا کسب درآمد دارد:

به‌جز فروش آثار هنری، می‌توانید فروشگاه آنلاینی باز کنید و از راه فروش لوازم و تجهیزات هنری، مثل لوازم طراحی و نقاشی، بوم، قلم، انواع رنگ‌ها، ابزار چرم‌دوزی، کاشی‌کاری و… درآمد داشته باشید.

۱۳. فروش اینترنتی عینک

شاید آن اوایل که تازه‌ چرخ فروشگاه‌های اینترنتی به چرخیدن شروع کرده بود، راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عینک ایدهٔ خوبی برای فروش اینترنتی نبود؛ چرا؟

چون عینک از آن محصولاتی است که مشتری باید حتماً روی صورتش تست کند و بعد تصمیم به خرید بگیرد؛ ولی حالا قصه عوض شده است. محصولات زیادی مثل همین عینک یا لباس و روسری هستند که آن‌ها را بدون تست و فقط از روی تصویر می‌خرند.

باور نمی‌کنید؟ کافی است به اینستاگرام سری بزنید و کلمهٔ «عینک» را جست‌وجو کنید تا با لیست بلندبالایی از آنلاین‌شاپ‌هایی که اتفاقا مشتریان زیادی هم دارند، روبرو شوید!

📌 یک نکته مهم برای فروش اینترنتی بیشتر عینک: حتماً علاوه بر عکس محصول، تصویر آن روی صورت و اطلاعاتی مثل اینکه این فریم به چه صورت‌هایی بیشتر می‌آید، در سایت یا اینستاگرام قرار دهید.

📌 یک پیشنهاد ویژه: به مشتری اجازه دهید عینک را روی صورت خود تست کند. چطور؟ با کمک واقعیت افزوده 🙂

۱۴. فروش لوازم یدکی

صنعت لوازم یدکی خودرو هم بازار بزرگ و پررونقی دارد و یکی از پرسود‌ترین ایده‌های فروش اینترنتی این لیست است. بالاخره سن وسایل نقلیه هر روز بالا می‌رود و تقاضای قطعات یدکی جدید برای جایگزین‌کردن آن با قطعات فرسوده بیشتر می‌شود.

اگر دست بجنبانید، می‌توانید سود خوبی از فروش اینترنتی این محصولات کسب کنید. چطور؟

خب خیلی‌ها برای پیداکردن قطعات مورد نظرشان با قیمت مناسب، در اینترنت جست‌وجو می‌کنند. اگر سایتی داشته باشید، یا محصول‌تان در پلتفرم‌های واسطه‌ای مثل ترب یا دیوار قرار داده باشید، می‌توانید این مشتریان را جذب و محصول‌تان را به آن‌ها بفروشید.

اگر از بین ایده‌ها، انتخاب شما فروش لوازم یدکی خودرو است، یک پیشنهاد هم برای افزایش فروش‌تان داریم؛ مقالهٔ «بهترین استراتژی های بازاریابی لوازم یدکی و قطعات خودرو» را بخوانید تا با راه‌وروش بازاریابی و تبلیغات موثر آن‌ها آشنا شوید.

۱۵. چاپ روی تی‌شرت

خیلی‌ها طرح‌های رایجی که روی تی‌شرت‌ها و لباس‌ها چاپ می‌شوند، نمی‌پسندد و دوست ‌دارند لباسی با طرح دل‌خواه داشته باشند.

خب همین جا یکی دیگر از پرسودترین ایده‌های فروش اینترتی متولد می‌شود: چاپ روی لباس!

اگر مهارت چاپ روی لباس را بلدید (حتی اگر بلد نیستید ارزشش را دارد که وقت بگذارید و یاد بگیرید)، می‌توانید خیلی راحت یک سایت یا صفحهٔ اینستاگرام راه بیندازید تا کاربر تی‌شرت و طرحی سفارشی را از شما بخرد.

تقاضا در این بازار آن‌قدر زیاد است که حتی خیلی‌ها برای جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش‌ در گوگل تبلیغ می‌کنند. مثلاً تصویر زیر را ببینید:

📌 فوت کوزه‌گری: برای اینکه فروش‌ را بالا ببرید، امکانی فراهم کنید که مشتری قبل از چاپ بتواند انواع طرح و رنگ‌ها را روی تی‌شرت امتحان کند تا نزدیک‌ترین سبک به طرح موردعلاقه‌اش را پیدا کند.

۱۶. فروش فرش و گلیم

شاید خرید اینترنتی فرش و گلیم کمی عجیب و دور از ذهن به نظر برسد؛ ولی اگر همین الان در اینترنت جست‌وجو کنید، می‌بینید که خیلی‌ از کسب‌وکارها، محصولات‌شان را از کف بازار و غرفه‌های فرش‌فروشی بازار به اینترنت منتقل کرده و اتفاقاً فروش خوبی هم دارند!

برای فروش اینترنتی این دسته از محصولات، بهتر است خودتان سایت داشته باشید، محصولات‌تان را در آن قرار دهید و بفروشید.

ولی اگر سایت هم نساختید، می‌توانید در دیجی‌کالا، ایمالز، ترب، دیوار، باسلام و از این دست پلتفرم‌های واسطه‌ای فروش خوبی داشته باشید؛ البته ناگفته نماند که این شکلی بخش بزرگی از بازار را از دست می‌دهید و مشتریان شما به بازدیدکنندگان همین پلتفرم‌ها محدود می‌شوند.

۱۷. فروش محصولات محلی و بومی

یکی دیگر از ایده‌های فروش اینترنتی پولساز، فروش محصولات محلی و بومی است. خوراکی‌ها و موادغذایی خوشمزه بومی مثل محصولات لبنی، کیک و شیرینی، زعفران، ادویه‌جات و خشکبار یا صنایع دستی آن‌ها، همیشه طرفداران خاص خودشان را داشته و دارند؛ مخصوصاً اگر محصولی تازه، تمیز و باکیفیت تولید کنید.

پس به‌جای اینکه محصولات بومی‌ را فقط در شهر و استان خودتان بفروشید، می‌توانید با ایجاد یک سایت، صفحهٔ اینستاگرام یا کانال تلگرامی آن را به دست کل مردم ایران برسانید و چندین برابر فروش داشته باشید.

اگر حوصله یا سرمایهٔ کافی برای ساخت سایت ندارید، یک روش راحت‌تر هم وجود دارد؛ می‌توانید محصولاتتان در باسلام یا دیجی‌کالا بفروشید و درصدی از هر فروش را به آن‌ها پرداخت کنید.

در حال حاضر بیش از ۳۴۰۰ فروشنده در دیجی‌کالا حضور دارد که محصولات بومی و محلی خودشان را برای فروش عرضه می‌کنند. شما هم می‌توانید یکی از آن ها باشید!

خیلی از مردم به کیفیت و سلامت موادغذایی و محصولات مصرفی‌شان اهمیت می‌دهند و ترجیح می‌دهند به‌جای محصولات فراوری‌شده، از محصولات طبیعی و ارگانیک استفاده کنند.

تقاضا و خرید اینترنتی محصولات ارگانیک به‌خصوص در بین افراد دیابتی، بیماران سلیاکی، افراد گیاه‌خوار، کسانی که رژیم‌های غذایی خاصی مثل کتوژنیک یا سالم‌خوری دارند، به‌شدت بالاست.

پس اگر بتوانید بازار هدف‌تان را درست انتخاب کنید و مخاطبان هدف‌تان را پیدا کنید، می‌توانید فروش و درآمد خوبی از این محصولات داشته باشید.

۱۹. فروش لوازم آشپزخانه

لوازم آشپزخانه چیزی نیست که بگوییم چند ماه ترند می‌شوند و بعد از مد می‌افتند. بالاخره هر خانه‌ای یک آشپزخانه دارد و هر آشپزخانه‌‌ای همیشه به یک‌ سری لوازم خرده‌ریز و برقی نیاز دارد!

با توجه به میزان بالای تقاضای خرید اینترنتی لوازم آشپزخانه و بازار داغ آن، می‌توانید به‌عنوان یکی از بهترین ایده‌های فروش اینترنتی روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

اگر پول کمی دارید، می‌توانید با لوازم خرده‌ریز آشپزخانه مثل ظرف و ظروف، سرویس‌های غذاخوری، قاشق و چنگال و… کارتان را شروع کنید؛ ولی اگر مشکلی بابت سرمایه، تامین و انبار‌کردن محصول ندارید، می‌توانید سراغ فروش اینترنتی لوازم برقی مثل یخچال و ماشین ظرف‌شویی بروید.

البته می‌توانید حتی بدون تهیه محصولات آشپزخانه هم پول دربیاورید. چطور؟ با مغازه‌های عمده‌فروشی صحبت کنید تا از طرف شما محصول را تامین و برای مشتری ارسال کنند.

درست است که این روش به نفع عمده‌فروش است و سود بیشتری از شما می‌برد؛ ولی با توجه به اینکه زحمت تامین و خرید و انبارکردن و ارسال محصول به پای شما نیست، روش خوبی برای کسب درآمد بدون سرمایه است!

۲۰. فروش لوازم خانه هوشمند

لوازم خانه هوشمند، گجت‌ها و سیستم‌های پیشرفته‌ای مثل انواع حسگرها، سیستم‌های صوتی، روشنایی و کنترل دمای هوشمند، دوربین‌ و… هستند که علاوه‌بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، زندگی روزمره را ساده‌تر و امنیت بیشتری را در خانه فراهم می‌کند.

از آنجایی که در کشور ما استفاده از این تجهیزات هوشمند در خانه کم‌کم در حال رواج است و هنوز رقبای زیادی وارد بازار نشدند، فروش اینترنتی این محصولات می‌تواند فرصت عالی برای کسب‌ درآمد باشد.

۲۱. فروش لوازم کشاورزی و باغبانی

کلمهٔ «خرید لوازم کشاورزی» را در گوگل جست‌وجو کنید. وجود این تعداد از فروشگاه‌های آنلاین لوازم باغبانی و کشاورزی به ما می‌گوید که این بازار، بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد است و خرید آنلاین این محصولات تقاضای بالایی دارند.

شما می‌توانید با توجه به میزان سرمایه‌ای که دارید، از بین این دسته‌بندی‌ها روی فروش یک یا چند مورد از آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید:

بذر، نشا و نهال گیاهان و درختان
تجهیزات و ادوات آبیاری و سم‌پاشی
کودهای کشاورزی
گلدان و بیل
ماشین‌آلات کشاورزی و باغبانی مثل تراکتور، چمن‌زن، اره برقی و…

۲۲. فروش گل‌ و گیاه

یکی دیگر از ایده‌های فروش اینترنتی که مورد علاقه خود من هم است، فروش اینترنتی گل‌وگیاه است. بیایید اول به آمار سرچ کنسول (یکی از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی) نگاهی بیندازیم تا بعد دلیل حضور این ایده در این لیست را متوجه شوید.

اینجا هم میزان جست‌وجوی بالا و رقابت سنگینی بر سر کیوردهای مرتبط با گل‌وگیاه مشاهده می‌کنید. حالا چرا مشتریان به خرید اینترنتی گل‌وگیاه تمایل دارند؟

شما کمتر فروشنده‌ای را پیدا می‌کنید که حوصلهٔ توضیح انواع‌و‌اقسام گونه‌های گیاهی، نحوهٔ آبیاری و مراقبت و نگهداری از آن‌ها را داشته باشد؛ ولی در فروش اینترنتی مشتری فقط به چند کلیک می‌تواند به همهٔ این اطلاعات دسترسی داشته باشد.

دلیل دوم هم این است که خرید آنلاین گل‌وگیاه دیگر محدودیت و مکانی و زمانی ندارد؛ مشتری می‌تواند در هر ساعتی از شبانه‌روز و از کجای کشور انواع محصولات شما را ببینید و سفارشش را ثبت کند.

۲۳. فروش لباس زیر

یکی از آن مطمئن‌ترین ایده‌های فروش اینترنتی، فروش پوشاک – به‌خصوص لباس زیر – است. خرید لباس زیر فصل خاصی ندارد که بگوییم فروش آن مقطعی است؛ همهٔ خانم‌ها و آقایان در همه فصول به لباس زیر نیاز دارند و شما همیشه مشتریان خودتان را دارید!
خرید اینترنتی لباس زیر برای مشتری هم راحت‌تر است؛ چون می‌تواند انواع مدل‌ها، جنس‌ها، رنگ‌ها، طرح‌‌ها و قیمت‌ها را بررسی و با هم مقایسه کرده و بعد خریدش را انجام دهد؛ امکانی که در فروشگاه‌های فیزیکی به‌دلیل محدودیت در انتخاب‌ خیلی کم پیش می‌آید.

پیشنهاد ما این است که به‌سمت فروش لباس زیر زنانه بروید؛ از آنجایی که اغلب مشتریان لباس‌های زیر زنانه خانم‌ها هستند، احتمالاً درآمد خیلی بالاتری از فروش اینترنتی آن خواهید داشت.

برای این کار سرمایهٔ زیادی هم نمی‌خواهید؛ می‌توانید با سیستم همکاری در فروش لباس زیر شروع کنید. کم‌کم خودتان با خرید از تولیدی‌ها و عمده‌فروشی‌ها و عرضه و فروش آن به‌صورت تکی کارتان را گسترش دهید.

۲۴. فروش اسباب‌بازی و بازی‌های فکری

اسباب‌بازی فقط برای کودکان نیست؛ بزرگ‌سال‌ها هم برای سرگرمی در دورهمی‌ها و جمع‌های دوستانه‌شان بازی‌های فکری انجام می‌دهند.

تازه این محصولات قابلیت ترندشدن را هم دارند و ممکن است ناگهان تقاضا برای یک محصول خاص بالا برود و سود مقطعی زیادی به جیب‌تان برود؛ مثل همان کاکتوس‌های موزیکال که یک دفعه ترند شد و تا مدت‌ها جست‌وجو و فروش خیلی بالایی داشتند.

برای کسب درآمد از فروش اینترنتی اسباب‌بازی، اولین قدم راه‌اندازی سایت، صفحهٔ اینستاگرام یا کانال تلگرامی است (البته پیشنهاد ما همان سایت است). با ساخت سایت:

دست‌تان برای تبلیغات و بازاریابی محصولات‌تان باز است
فرایند خرید برای مشتری و شما کوتاه و راحت می‌شود
کلی اطلاعات مفید دربارهٔ سلیقه، علاقه مشتریان و رفتار خرید آن‌ها دستگیرتان می‌شود

۲۵. فروش لوازم پزشکی

در چند سال گذشته، بازار تجهیزات پزشکی رشد خیلی خوبی داشته است. خودتان هم می‌توانید حدس بزنید چرا.

با پیداشدن سروکلهٔ بیماری کرونا، یک‌دفعه تقاضا برای خرید اینترنتی تجهیزات و لوازم پزشکی بالا رفت؛ مثلاً تا قبل از آن، کسی ماسک و الکل و تب‌سنج نمی‌خرید! اما ورق برگشت و خیلی ها ترجیح‌ دادند بین خرید حضوری و قبول ریسک ابتلا به کرونا و خرید اینترنتی راحت و بی‌دردسر، دومی را انتخاب کنند.

هوش مصنوعی و پزشکی
هوش مصنوعی و پزشکی

مثلاً در سال ۱۴۰۰، ماسک‌های تنفسی دومین محصول پرفروش دیجی‌کالا بوده است. همین تغییر عادت روی مردم باقی ماند و باعث شد فروش اینترنتی لوازم پزشکی، یکی از پرسودترین ایده‌های این لیست باشد. حالا دیگر خانواده‌های مختلف محصولات موردنیاز خود مثل واکر، فشارسنج، تب‌سنج و… را آنلاین می‌خرند.

۲۶. فروش لایسنس و گیفت‌کارت

به‌دلیل تحریم‌ها، امکان خرید و پرداخت‌های مستقیم در سایت‌های خارجی مثل آمازون یا شارژ اکانت‌های مختلف برای دسترسی به امکانات اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی مثل اسپاتیفای، گوگل‌پلی، نتفلیکس، اسکایپ، پلی‌استیشن و… برای ایرانی‌ها وجود ندارد.

فروش گیفت کارت‌ به کسانی که می‌خواهند خرید راحت و بی‌دردسری از سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های خارجی داشته باشند، ایدهٔ خوبی برای کسب درآمد از اینترنت است و خواهان و مشتریان زیادی در ایران دارد.

ایده دیگر هم فروش لایسنس است. خیلی از مردم ترجیح می‌دهند به‌جای استفاده از نسخهٔ غیرقانونی نرم‌افزارهای مختلف مثل فتوشاپ، لایسنس آن‌ها را بخرند تا هم نرم‌افزار امن‌تری داشته باشند و هم از امتیازات بیشتری (مثل دریافت جدیدترین آپدیت‌های نرم‌افزار) برخوردار شوند.

حتی می‌توانید حق اشتراک و استفاده از نرم‌افزارها و ابزارهای مختلف مثل ابزارهای تولید محتوا و سئو را بفروشید و پول خوبی از این طریق به دست بیاورید.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید