بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار نانو و رباتیک : کنترل ربات انسان‌نما با چت جی‌پی‌تی

کنترل ربات انسان‌نما با چت جی‌پی‌تی

ربات-انسان-نما

جهان دیجیتال ( wdigi.ir) ربات انسان‌نما که با «چت جی‌پی‌تی» کنترل می‌شود
شرکت فیگر(Figure) اولین ثمره همکاری خود با شرکت اُپن ای‌آی(OpenAI) را برای افزایش قابلیت‌های ربات‌های انسان‌نما نشان داده است. در یک ویدئوی جدید، ربات فیگر ۰۱(Figure ۰۱) در حال مکالمه در لحظه با یک انسان دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، در ماه اکتبر، ربات فیگر ۰۱ در حالی مشاهده شد که روی پاهای خود ایستاده بود و وظایف اصلی خود را انجام می‌داد. در آغاز سال، این ربات قابلیت تماشا و یادگیری را به دست آورد و تا اواسط ماه ژانویه آماده ورود به نیروی کار در شرکت BMW شد.

به نقل از نیواطلس، دوربین‌های یکپارچه فیگر ۰۱ داده‌ها را به یک مدل زبان بینایی بزرگ که توسط شرکت اُپن‌ای‌آی آموزش داده شده است ارسال می‌کنند، در حالی که شبکه‌های عصبی خود فیگر نیز تصاویر را با فرکانس ۱۰ هرتز از طریق دوربین‌های روی ربات دریافت می‌کند. اُپن ای‌آی همچنین مسئول توانایی درک کلمات گفتاری است و تمام این هجوم اطلاعات توسط شبکه عصبی فیگر به فعالیت‌های سریع، ساده و ماهرانه ربات ترجمه می‌شود.

شرکت سازنده تاکید کرده است که این ربات از راه دور کنترل نمی‌شده و این ویدئو با سرعت واقعی فیلمبرداری شده است. در مجموع، این یک دستاورد قابل توجه برای مشارکتی است که کمتر از دو هفته از عمر آن می‌گذرد. هدف آموزش یک مدل جهانی برای کار با ربات‌های انسان نما در سطح چند میلیارد واحد است. با این سرعت، نیازی به انتظار طولانی نخواهیم داشت.

از این ربات پرسیده می‌شود که چه چیزی می‌بیند و ربات به طور کامل توضیح می‌دهد که یک سیب سرخ روی یک بشقاب در وسط میز یک سبد خشک‌کن ظروف با یک لیوان و یک بشقاب و فردی روبه‌روی خود می‌بیند که دستش را روی میز گذاشته است.

سپس کاربر از ربات می‌خواهد که چیزی برای خوردن به او بدهد و ربات سیب را از روی میز به او می‌دهد و توضیح می‌دهد که علت اینکه سیب را به او داده این است که تنها مورد قابل خوردن روی میز است.

سپس کاربر از او می‌خواهد وظایف دیگری همچون قرار دادن یک لیوان و یک بشقاب در سبد خشک‌کن ظروف را انجام دهد. و حتی از ربات در مورد عملکردش می‌پرسد و ربات رضایت خود از کارش را اعلام می‌کند.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید