بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار فناوری و اینترنت و شبکه های اجتماعی : ضرورت خاموش کردن ویژگی مکانی برای کاربران تلگرام

ضرورت خاموش کردن ویژگی مکانی برای کاربران تلگرام

پیام رسان تلگرام

اخبار فناوری / چرا کاربران تلگرام باید ویژگی مکانی را خاموش کنند؟
تلگرام یک ویژگی مکانی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد سایر کاربران این اپلیکیشن پیام‌رسان که در شعاع نزدیک آنها قرار دارند را پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، عصر شبکه‌های اجتماعی، ما را بیشتر از همیشه به هم متصل کرده است. از بعضی جهات، این اتفاق خوبی است و ارتباط از راه دور و همچنین آشنایی با افراد جدیدی را راحت می‌کند که در غیر این صورت، امکان آشنایی آنها وجود نداشت. بعضی از سرویس‌های شبکه اجتماعی در اشتیاق خود برای متصل کردن همه افراد در جهان، از حد لازم خارج شده و در نهایت، بیش از آنچه که می‌خواهیم را فاش می‌کنند.

یکی از سرویس‌هایی که از مرز خود عبور کرده، تلگرام است. تلگرام در ابتدا به عنوان یک اپلیکیشن پیام رسانی ساده در نظر گرفته شده بود اما ویژگی‌های اضافی دارد که هدف از آنها، تشویق به اتصال است. یکی از این ویژگی‌ها، “افراد نزدیک” (People Nearby) است که مبتنی بر مکان کاربر است. در حالی که این ویژگی، تا حدودی بی‌ضرر به نظر می‌رسد اما می‌تواند به طور بالقوه برای حریم خصوصی شما مشکل ساز شود. بنابراین، باید به منظور حفظ ایمنی خود، محتاط باشید و این ویژگی را در اسرع وقت غیرفعال کنید.

ویژگی “افراد نزدیک” چیست و چرا ممکن است آن را نخواهید

به طور خلاصه، ویژگی”افراد نزدیک” تلگرام به شما این امکان را می‌دهد که سایر کاربران فعال تلگرام را در شعاع مشخصی از موقعیت فعلی خود مشاهده کنید، به خصوص آنهایی که همزمان با شما، محتوای مشابهی را مرور کرده یا در چت‌های گروهی محلی حضور دارند.

هدف از عرضه این ویژگی، این بوده که به کاربران اجازه دهد به سرعت افراد واقع در مکان نزدیک خود با علایق مشابه را پیدا کرده و به دوستان سریع تبدیل کنند.

اما دو مشکل وجود دارد: نخست آن که انتشار این واقعیت که آنلاین هستید برای افراد ناشناسی که در نزدیکی شما قرار دارند، ممکن است شما را در معرض افراد عجیب و غریب و کلاهبردار قرار دهد.

ثانیا و نگران‌کننده‌تر این است که ویژگی مذکور می‌تواند برای تعیین مکان دقیق شما مورد استفاده قرار گیرد و برای افرادی که با آزارگران یا افراد سوءاستفاده‌گر دیگر سر و کار دارند، بسیار خطرناک باشد. حتی اگر آزارگری در کار نباشد، عاقلانه نیست که اجازه دهید افراد ناشناس، موقعیت مکانی شما را مشاهده کند.

نحوه غیرفعال کردن ویژگی “افراد نزدیک”

به منظور محافظت از خود در برابر غریبه‌ها، وقت آن رسیده است که ویژگی” افراد نزدیک” در تلگرام را غیرفعال کنید. خوشبختانه، انجام این کار به سادگی کشیدن چند تاگل در اپلیکیشن است. برای این منظور باید:

۱- اپلیکیشن تلگرام را باز کنید.

۲- فهرست مخاطبین را باز کنید.

۳-روی گزینه “یافتن افراد نزدیک” ضربه بزنید.

۴- در بالای فهرست “افراد نزدیک”، روی گزینه قرمز “دیگر من را نشان نده” (Stop Showing Me) ضربه بزنید.

وقتی” افراد نزدیک” غیرفعال باشد، نمی‌توانید ببینید که آیا سایر کاربران تلگرام در مجاورت شما هستند و کاربران دیگر نمی‌توانند شما را ببینند. این باید برای پنهان کردن موقعیت مکانی شما کاملا کافی باشد، اما اگر همچنان نگران هستید، می توانید مجوزهای ردیابی موقعیت مکانی اپلیکیشن را به طور کامل در تنظیمات دستگاه تلفن همراه خود لغو کنید.

در دستگاه‌های iOS:

۱- اپلیکیشن “تنظیمات” (Settings) را باز کنید.

۲- روی گزینه” حریم خصوصی و امنیت” (Privacy & Security) ضربه بزنید.

۳- روی “خدمات مکان” (Location Services) ضربه بزنید.

۴- روی تلگرام ضربه بزنید.

۵- زیر “اجازه دسترسی به موقعیت مکانی”، روی گزینه “هرگز” ضربه بزنید.

در دستگاه های اندرویدی:

۱- اپلیکیشن تنظیمات را باز کنید.

۲- روی اپلیکیشن‌ها (Apps) ضربه بزنید.

۳- روی تلگرام ضربه بزنید.

۴- روی “مجوزها” (Permissions) ضربه بزنید.

۵- روی “مکان” (Location) ضربه بزنید.

۶- روی گزینه “اجازه ندهید” (Don’t allow) ضربه بزنید.

بر اساس گزارش وب سایت اسلش گیر، اگر مجوزهای موقعیت مکانی برنامه را لغو کنید، نمی‌توانید از هیچ یک از ویژگی‌های مبتنی بر مکان تلگرام استفاده کنید. اگر می‌خواهید دوباره آن‌ها را روشن کنید، می‌توانید این کار را از منوی تنظیمات یا در هنگام استفاده از یک سرویس مبتنی بر مکان و اعطای مجدد مجوز انجام دهید.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید