بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > مقالات و آموزش و اخبار جدید : سرچ والیوم و اهمیت آن در سئو سایت

سرچ والیوم و اهمیت آن در سئو سایت

سرچ والیوم

مقالات فناوری / سرچ والیوم چیست؟ میزان محبوبیت یا میزان جستجوی یک کلمه کلیدی را نشان می دهد که در سئو سایت اهمیت بسیاری دارد. با سئوکار همراه باشید.
تقریباً هر کسب و کار و وب سایتی به دنبال جذب بازدیدکنندگان افزایش و کاربران است. بهترین و مناسب‌ترین راه حل برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت، بررسی و محاسبه حجم جستجو یا سرچ والیوم (search valume) است. برای بررسی حجم جستجو، ابتدا باید فرایند تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. سرچ والیوم برای هر کلمه کلیدی به صورت جداگانه محاسبه می‌شود و ارتباط مستقیمی با دشواری کلمه کلیدی و میزان محبوبیت آن دارد.

شاید تصور کنید فرایند تحقیقات کلمات کلیدی یک امر اختیاری است. در حالیکه جستجوی کلمات کلیدی، برای محاسبه حجم جستجو الزامی است. بسیاری از کسب و کارها از انجام تحقیقات کلمات کلیدی سر باز می‌زنند. این مسئله آسیب بسیار زیادی به کسب و کار شما وارد می‌کند. در ادامه قصد داریم به طور کامل درباره سرچ والیوم و مزایای آن صحبت کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سرچ والیوم چیست؟
حجم جستجوی یک کلمه کلیدی یا سرچ والیوم، میزان محبوبیت یک عبارت یا کلمه کلیدی را به شما نشان می‌دهد. منظور از سرچ والیوم، تعداد میانگین جستجوها برای یک کلمه کلیدی خاص در یک دوره زمانی مشخص است. جستجو معمولاً در دوره زمانی یک ماهه انجام می‌شود. اگر یک کلمه کلیدی خاص میانگین سرچ والیوم بالایی داشته باشد، یعنی تعداد زیادی از کاربران آن کلمات کلیدی را در گوگل سرچ کرده‌اند. بنابراین کلمه کلیدی مورد نظر، محبوبیت بسیار زیادی برای مردم دارد و میزان رقابت برای آن کلمه کلیدی بالاتر است.

یعنی تعداد زیادی از وبسایت‌ها، تمایل دارند از کلمه کلیدی مورد نظر در محتوای وبلاگ خود استفاده کنند. هر چقدر میزان رقابت یک کلمه کلیدی خاص بالاتر باشد، کار برای شما سخت‌تر خواهد بود. زیرا به سختی می‌توانید وب سایت خود را بر اساس آن کلمه کلیدی به بالای فهرست نتایج جستجو منتقل کنید. به همین دلیل، اکثر وبسایت‌ها از سرچ والیوم برای پیدا کردن کلمات کلیدی کم رقابت استفاده می‌کنند. اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده‌اید، به کلید واژه‌هایی با رقابت کم و سرچ والیوم پایین نیاز خواهید داشت.

برای محاسبه حجم جستجو، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده می‌شود. برخی از این ابزارها به صورت رایگان و برخی دیگر به صورت پولی در دسترس هستند. این ابزارها، حجم جستجوی یک کلمه کلیدی خاص را در بازه زمانی ۱۲ ماهه نشان می‌دهند. می‌توانید بر اساس سلیقه خود، بازه زمانی را تغییر دهید و جستجوی کلمات کلیدی را در دوره‌های شش ماهه، سه ماهه یا کمتر محاسبه کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد کاربران در هر دوره زمانی خاص، به چه کلماتی کلیدی علاقه داشته‌اند.

چرا حجم جستجوی کلمه کلیدی مهم است؟
سرچ والیوم شما کمک می‌کند تا فرایند تحقیقات کلمات کلیدی را به شکل بهتر و عمیق‌تر انجام دهید. به عنوان مثال اگر ده کلید واژه خاص برای محتوای وبلاگ خود انتخاب کرده‌اید، ابتدا باید ببینید این ده کلید واژه تا چه حد مورد علاقه کاربران بوده‌اند. به این ترتیب، به راحتی می‌توانید سایر پارامترها و شاخص‌های بهینه سازی سئو وب سایت را محاسبه کنید. بررسی و محاسبه سرچ والیوم، اطلاعات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پتانسیل ترافیک وب سایت
با استفاده از حجم جستجوی کلمات کلیدی، می‌توانید ترافیک وب سایت را به دست آورید. این مسئله برای بررسی وبسایت رقبا اهمیت بسیار زیادی دارد. هنگام تحقیق کلمات کلیدی باید موتورهای جستجوی مختلف مثل گوگل، بینگ، آمازون و سایر موتورهای جستجو را ارزیابی کنید. ابتدا وارد هر یک از موتورهای جستجو شده و کلمات کلیدی مورد نظر خود را سرچ کنید. در این حالت، سایت‌های رقبا در فهرست نتایج جستجو نمایش داده خواهند شد. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید و میزان ترافیک هر یک از سایت‌ها را به دست آورید.

زمانی که یک سایت بر اساس یک کلمه کلیدی خاص ترافیک بیشتری داشته باشد، به راحتی به بالای فهرست نتایج جستجو منتقل می‌شود. ابتدا ببینید چه کلماتی کلیدی مورد علاقه کاربران هستند و بیشتر از سایر کلید واژه‌ها در موتورهای جستجو سرچ می‌شوند. کلمات کلیدی که در سایت‌های پرترافیک مورد استفاده قرار گرفته‌اند را استخراج کنید. این کلمات کلیدی باید در محتوای وب سایت شما مورد استفاده قرار بگیرد.

البته پیشنهاد می‌کنیم دقیقاً خود کلید واژه را مورد استفاده قرار ندهید. کلمات کلیدی مختلف را با یکدیگر ادغام کنید و کلید واژه‌های دم بلند بسازید. استفاده درست از کلمات کلیدی، در نهایت باعث می‌شود ترافیک وب سایت افزایش یابد. سرچ والیوم، به صورت مستقیم با ترافیک وب سایت مرتبط است. هر چقدر ترافیک ارگانیک یک سایت بیشتر باشد، یعنی کلمات کلیدی محتوای سایت بیشتر در موتورهای جستجو سرچ شده است.

بهبود کمپین های PPC
یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای سرچ والیوم، بهبود کمپین‌های (PPC) است. کمپین‌های (PPC)، در واقع همان کمپین‌های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک هستند. در این نوع کمپین‌ها، وبسایت‌ها با موتور جستجوی گوگل قرارداد می‌بندند. در مرحله بعد، موتور جستجوی گوگل لینک سایت‌ها را در نقاط مختلف منتشر می‌کند. به این ترتیب، لینک یا تبلیغات وبسایت در معرض دید بسیاری از کاربران قرار می‌گیرد. این مسئله موجب افزایش نرخ کلیک و ترافیک ارگانیک سایت می‌شود.

کسب و کارها موظف هستند به ازای کلیک کاربران روی لینک وب سایت، به موتور جستجوی گوگل هزینه پرداخت کنند. شرکت در کمپین‌های (PPC)، در ظاهر ساده به نظر می‌رسد. اما در واقعیت بسیار پیچیده است و نیاز به استراتژی و تکنیک دارد. زیرا علاوه بر کسب و کار شما، ده‌ها یا صدها کسب و کار دیگر نیز وجود دارند که در کمپین پرداخت به ازای کلیک شرکت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سئو، بررسی حجم جستجوی کلمات کلیدی است.

با توجه به اینکه کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک بسیار رقابتی هستند، بنابراین نباید از کلمه‌های کلیدی با حجم جستجوی پایین استفاده کنید. قبل از شرکت در کمپین‌های (PPC)، کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و کلید واژه‌های رقابتی را پیدا کنید. این کلمات کلیدی، باید به صورت استاندارد در محتوای وبسایت مورد استفاده قرار بگیرند.

هنگام شرکت در کمپین PPC از چه کلمات کلیدی استفاده کنیم؟
یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که چرا باید از کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا استفاده کرد؟ همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، کسب و کارهای تازه کار باید از کلید واژه‌هایی با سرچ والیوم پایین استفاده کنند. در مقابل کسب و کارهایی که در کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک شرکت می‌کنند، باید از کلمات کلیدی با سرچ والیوم بالا استفاده کنند.

زیرا در این کمپین، وبسایت به صورت خودکار تبلیغ می‌شود و در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین نیازی نیست برای ارتقا رتبه بندی تلاش کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، تلاش برای کاهش نرخ پرش وب سایت است. این مسئله به خصوص برای کسب و کارهای تجاری اهمیت بیشتری دارد.

اولویت بندی موضوعات محتوا
از دیگر مزایای سرچ والیوم، اولویت بندی موضوعات محتوا است. انتخاب کلماتی که هیچ کاربری به دنبال آن‌ها نیست، صرفاً ترافیک ارگانیک وب سایت و رتبه بندی صفحه را کاهش می‌دهد. در مقابل استفاده از کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا، صرفا وب سایت شما را در یک فضای رقابتی قرار می‌دهد. اگر در یک فضای رقابتی قرار بگیرید، ارتقاء رتبه بندی وب سایت کار بسیار دشواری خواهد بود. زیرا اکثر کاربران، سایت‌های توسعه یافته و قدیمی را ترجیح می‌دهند. با توجه به اینکه سایت شما به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، شانسی برای موفقیت در بین رقیبان ندارد.

بنابراین بهتر است از عجله کردن پرهیز کنید و استراتژی‌های سرچ والیوم را جدی بگیرید. علاوه بر این، سرچ والیوم به شما کمک می‌کند تا موضوعات مناسب را برای وب سایت خود انتخاب کرده و عناوین مختلف محتوای وب سایت را اولویت بندی کنید. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بسیاری از کسب و کارها، این است که برای اولویت‌بندی عناوین و موضوعات وبلاگ سردرگم هستند. از نظر کسب و کارها، تمامی عناوین اهمیت و ارزش بالایی دارند. به همین دلیل نمی‌توان یکی از موضوعات وب سایت را نسبت به موضوع دیگر برتر دانست.

استراتژی‌های بررسی سرچ والیوم، بهترین راه حل برای رفع این مشکل هستند. با محاسبه حجم جستجوی کلمات کلیدی، می‌توانید کلید واژه‌های محبوب را شناسایی کنید. این کلید واژه‌ها، به شما نشان می‌دهند کدام یک از موضوعات وبسایت در اولویت بالاتری قرار دارد. فرض کنید عبارت کلیدی «آموزش سئو وب سایت» حجم جستجوی بالاتری نسبت به «آموزش تولید محتوا» دارد. این مسئله، به راحتی نشان می‌دهد که کاربران به یادگیری و آموزش نکات سئو علاقه بیشتری دارند. بنابراین وبلاگ‌هایی که در رابطه با آموزش سئو هستند، باید در اولویت بالاتری قرار بگیرند.

تفاوت حجم جستجو، بازدیدهای جستجو و CPC چیست؟
قبل از هر چیزی، باید از تفاوت بین حجم جستجو، بازدیدهای جستجو و (CPC) آگاهی پیدا کنید. سرچ والیوم به شما نشان می‌دهد که یک کلمه کلیدی، تا چه اندازه برای کاربران محبوبیت دارد. در مقابل بازدیدهای جستجو، میانگین ماهانه بازدید کلمات کلیدی را نشان می‌دهد. مقایسه سرچ والیوم و بازدید جستجو، اطلاعات دقیقی درباره میزان محبوبیت کلمات کلیدی و نحوه استفاده از آن در اختیار شما قرار خواهد داد. (CPC)، به معنی هزینه به ازای هر کلیک است. هزینه به ازای هر کلیک، با پرداخت به ازای هر کلیک کاملاً متفاوت است.

این روش به صورت اختصاصی برای خرید کلمه کلیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش کسب و کارها برای خرید یک کلمه کلیدی که طی ۳۰ روز گذشته حجم جستجوی مناسبی داشته است، هزینه پرداخت می‌کنند. برای خرید این کلمات کلیدی، باید به گوگل ادز مراجعه کنید. ابزارهای مختلفی وجود دارند که این معیارها یعنی سرچ والیوم، بازدید جستجو و (CPC) را محاسبه می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بسیاری از کسب و کارها مرتبط می‌شوند، این است که برای هر معیار از یک ابزار جداگانه استفاده می‌کنند.

متأسفانه بسیاری از ابزارهای بهینه سازی سئو وب سایت، دارای خطا هستند. بنابراین برای کاهش خطا، پیشنهاد می‌کنیم از یک ابزار برای محاسبه این معیارها استفاده کنید. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که اکثر ابزارها قابلیت محاسبه دقیق ندارند. این ابزارها، مقدار عددی پارامترهایی مثل بازدید جستجو را به صورت میانگین تخمین می‌زنند. بنابراین صرفا به اطلاعات و داده‌های ابزارها تکیه نکنید و از استراتژی‌های مختلف برای بررسی سرچ والیوم استفاده کنید.

استراتژی های سرچ والیوم
محاسبه حجم جستجوی کلمات کلیدی، یکی از استراتژی‌های بهینه سازی سئو وب سایت است. با این حال، سرچ والیوم خود شامل تعداد زیادی استراتژی است که در ادامه برخی از آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم. ممکن است بسیاری از این استراتژی‌ها در ابتدا شما را سردرگم کنند. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سرچ والیوم، استفاده از کلمات کلیدی دم بلند است. این مسئله بسیاری از کسب‌وکارها را گیج و سردرگم می‌کند.

زیرا کلمات کلیدی دم بلند حجم جستجوی پایینی دارند. با این وجود، کلید واژه‌های دم بلند ترافیک بیشتری را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کنند. بنظر شما چرا این اتفاق می‌افتد؟ در پاسخ باید بگوییم، کلمات کلیدی طولانی بیشتر از سایر انواع کلید واژه‌ها با هدف کاربران مرتبط هستند.

این کلمات کلیدی، شامل تعدادی کلید واژه کوچک هستند که به صورت مستقل در نوار جستجوی گوگل سرچ می‌شوند. به این ترتیب، سایت شما در بالای فهرست نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد. برخی دیگر از استراتژی‌هایی که هنگام محاسبه سرچ والیوم به آن نیاز دارید، شامل موارد زیر هستند:

علاقه و تعامل را افزایش دهید
هر چقدر حجم جستجو یا رقابت کلمات کلیدی کمتر باشد، فرصت بیشتری برای تعامل و ارتباط با مخاطبین خود خواهید داشت. به این ترتیب، کاربران علاقه بیشتری به محتوای وب سایت شما پیدا می‌کنند. بهتر است در ابتدا به دنبال تعداد محدودی مشتری بالقوه یا کاربر فعال باشید.

اهداف تجاری داشته باشید
اگر یک سایت فروشگاهی یا سایت تجارت الکترونیک هستید، باید اهداف تجاری داشته باشید. به عنوان مثال، می‌توانید از کلمات کلیدی مناسب مثل «خرید»، «فروش»، «قیمت» و مواردی مانند استفاده کنید. به این ترتیب، کاربرانی که برای خرید محصول تمایل دارند را جذب خواهید کرد.

نرخ ROI بالا (بازده سرمایه) داشته باشید
یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سرچ والیوم این است که روی افزایش نرخ بازگشت سرمایه تمرکز کنید. نرخ بازگشت سرمایه، حتی با استفاده از کلمات کلیدی با حجم جستجوی کم نیز افزایش می‌یابد.

محتوای مرتبط با علاقه مخاطبان ایجاد کنید
از دیگر استراتژی‌های سرچ والیوم، این است که محتوای مرتبط با علاقه کاربران ایجاد کنید. استفاده از کلمات کلیدی با حجم جستجوی پایین (مثل کلمات کلیدی دم بلند)، وب سایت شما را به یک منبع ایده آل تبدیل خواهد کرد. هرچقدر محتوای وب سایت با علاقه کاربران مرتبط باشد، شانس بیشتری برای افزایش ترافیک وب سایت خواهید داشت.

از تکنیک آسمان خراش استفاده کنید
این یک تکنیک قدیمی است که هنگام محاسبه حجم جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این تکنیک، محتوای طولانی‌تر در اولویت بالاتری قرار می‌گیرد. این نوع محتوا، شامل تعدادی کلمه کلیدی با حجم جستجوی پایین است. بنابراین طولانی و جامع بودن محتوا و استفاده درست از کلمات کلیدی، اهمیت بسیار زیادی دارد. چنین محتوایی، تعداد زیادی بک‌لینک جذب می‌کند و مورد علاقه کاربران قرار می‌گیرد.

سخن پایانی
در این مقاله به طور کامل درباره سرچ والیوم (search valume) صحبت شد. سرچ والیوم یا حجم جستجو، یکی از مهم‌ترین اصطلاحات سئو است که برای پیدا کردن کلمات کلیدی محبوب و کاربرپسند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر، کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی برای موتور جستجوی گوگل دارند. زیرا به راحتی رتبه بندی سایت شما را ارتقا می‌دهند. بنابراین پیدا کردن کلید واژه‌های درست و محبوب، باید در اولویت قرار بگیرد.

هنگام تحقیق کلمات کلیدی، باید پارامترهایی مثل سرچ والیوم، بازدید جستجو و مواردی مانند این را مورد بررسی قرار دهید. اگر به تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از کلمات کلیدی با حجم جستجوی پایین استفاده کنید. زیرا کلید واژه‌هایی با حجم جستجوی بالا، بسیار رقابتی هستند و فایده‌ای برای سایت‌های تازه کار ندارند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که از ابزارهای پیشرفته برای محاسبه سرچ والیوم استفاده کنید.

منبع : سایت سئوکار

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید