بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار هوش مصنوعی و اخبار ویژه : تصاویر هوش مصنوعی از آینده معماری و زندگی بشر

تصاویر هوش مصنوعی از آینده معماری و زندگی بشر

هوش مصنوعی و آینده جهان

اخبار هوش مصنوعی / در این‌ پست تصویر برگزیده‌ای را مشاهده می‌کنید که معمارانی از سراسر جهان با استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی خلق کرده‌اند. هدف این تصاویر نشان دادن تاثیر هوش مصنوعی بر آیندۀ بشر است.
وبسایت معماری دِزین (Dezeen) رقابتی با عنوان آیتوپیا (AItopia) برگزار کرده و از شرکت‌کنندگان خواسته با استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر، تاثیر هوش مصنوعی را بر آیندۀ معماری و سایر جنبه‌های زندگی بشر به تصویر بکشند.
در اینجا چند طرح برگزیدۀ این رقابت را ملاحظه می‌کنید. برخی از این طرح‌ها نگاهی نسبتا خوش‌بینانه به آینده داشته‌اند؛ بعضی‌ها آن را کابوس‌وار ترسیم کرده‌اند و بعضی‌ها هم روی مرز رویا و کابوس حرکت کرده‌اند.

. سلینا یائو، معمار بریتانیایی (برندۀ نهایی)

تصاویر هوش مصنوعی از آینده معماری و زندگی بشر

یائو با استفاده از ابزار میدجرنی منظره‌ای سوررئال و مسحورکننده را خلق کرده که در آن فضایی رازآلود حاکم است. در این تصویر افرادی با لباس‌های سفید در منظره‌ای که ترکیب طبیعت و زندگی شهری را القا می‌کند ایستاده‌اند. اشیائی عظیم و مرموز هم در تصویر به چشم می‌خورند. جاذبۀ اصلی این تصویر در این نکته است که هم می‌توان آن را آینده‌ای مثبت و رویایی تصور کرد و هم تصویری از یک آیندۀ دیستوپیایی و فاجعه‌زده.

۲. فلوریان گَست، معمار آلمانی

تصاویر هوش مصنوعی از آینده معماری و زندگی بشر


گست تصویر یک جور محیط کار را خلق کرده که در آن کارمندان مشغول چیدن و مرتب کردن تعداد زیادی آووکادو هستند. این تصویر می‌تواند اشاره‌ای کنایه‌آمیز به از بین رفتن مشاغل انسانی در اثر توسعۀ هوش مصنوعی قلمداد شود.

۳. دانیل ریوپل، مهندس توسعه و تحقیق از کانادا

تصاویر هوش مصنوعی از آینده معماری و زندگی بشر

این تصویر سیارۀ زمین را در قالب یک گوی شیشه‌ای در مرکز یک سخت‌افزار کامپیوتری نشان می‌دهد. در این تصویر می‌توانیم ایدۀ درهم‌تنیدگی زندگی بشر با تکنولوژی‌های کامپیوتری را ببینیم.

۴. ناتان برَنچ، معمار بریتانیایی

تصاویر هوش مصنوعی از آینده معماری و زندگی بشر


برنچ آشکارا تصویری دیستوپیایی و هولناک از آینده خلق کرده؛ آینده‌ای که در آن انگار هیولا‌هایی از جنس هسته‌های عظیم داده‌های کامپیوتری بر جهان حکمرانی می‌کنند.

5 – ویکتوریا سیمپسون، معمار بریتانیایی

تصاویر هوش مصنوعی از آینده معماری و زندگی بشر


ویکتوریا سیمپسون، معمار بریتانیایی، با استفاده از Midjourney این تصویر را ساخته شده است . داوران سبک منحصر به فرد این قطعه را تحسین کردند، پیشنهادی برای نحوه عملکرد فضای عمومی در آینده ای تحت سلطه هوش مصنوعی که در آن تجربیات مشترک انسانی در اولویت قرار دارد و فناوری ساخت سازه های خارق العاده را امکان پذیر کرده است.
این توسط ویکتوریا سیمپسون، شریک استودیوی لندن DLG Architects ساخته شده است.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید