بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > مقالات و آموزش و اخبار جدید : بهترین روش ساخت اپل آیدی

بهترین روش ساخت اپل آیدی

ساخت اپل آیدی

مقالات آموزشی / ساخت اپل آیدی (Apple ID) یکی از مهم‌ترین اقدامات اولیه پس از خرید هر گوشی آیفون به‌شمار می‌رود و همانند شناسنامه کاربران گوشی آیفون است؛ چراکه بدون آن نمی‌توان از امکانات مهم گوشی‌های آیفون از جمله نصب اپلیکیشن بهره‌مند شد، لذا ضرورت دارد که کاربران پس‌از خرید هر گوشی آیفون نسبت به ساخت اپل آیدی شخصی خودشان اقدام کنند و همچنین از اپل آیدی‌های کارتی و عمومی که مخاطرات امنیتی را به‌دنبال دارد، استفاده نکنند. ساخت اپل آیدی کاملا رایگان است و هر کاربری می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، اپل آیدی بسازد.

ساخت اپل آیدی بدون شماره

یکی از چالش‌های بزرگ ساخت اپل آیدی برای کاربران ایرانی، تحریم بودن کشور ایران از سوی اپل است. بدین معنی که کاربران نمی‌توانند از شماره‌های ایرانی برای ساخت اپل آیدی استفاده کنند و از آنجایی که وارد کردن شماره موبایل برای این‌کار اجباری است، ساخت اپل آیدی با استفاده از روش‌های معمول امکان‌پذیر نخواهد بود. اما همچنان راه‌هایی برای این‌کار وجود دارد که نیاز به شماره نداشته باشد و لازم نباشد که کاربران مبالغ هنگفتی برای این‌کار بپردازند که در ادامه به این روش‌ها اشاره خواهیم کرد.

ساخت اپل آیدی با گوشی

اولین و راحت‌ترین روش ساخت اپل آیدی، همان گوشی خودتان است. کافی است وارد قسمت تنظیمات شده و Sign In to your iPhone را انتخاب کنید و با انتخاب Don’t have an Apple ID، مراحل ساخت اپل آیدی را پیش ببرید. در ابتدا باید اطلاعات شخصی مانند نام و تاریخ تولد را وارد کرده و حتما از صحت و تعلق اطلاعات واردشده به شخص خودتان اطمینان داشته باشید. 

ساخت اپل آیدی

در ادامه باید ایمیل خود را وارد و سپس رمز عبور را تعیین کنید. در انتها به صفحه ورود شماره موبایل می‌رسید که با استفاده از سایت‌هایی مانند Fake name generator یا Fake Person Generator می‌توانید از یک شماره جعلی استفاده کرده و با انتخاب Didn’t get verification code و Verify Later این مرحله را به‌راحتی پشت‌سر بگذارید اما باید توجه داشت که حتما این شماره را در جایی یادداشت کرده و پس‌از ساخت اپل آیدی، حتما مراحل تکمیلی ساخت آن را از سایت زومیت دنبال کنید.

آموزش ساخت اپل ایدی با ایتونز

یکی دیگر از روش‌های ساخت اپل آیدی بدون شماره، استفاده از نرم‌افزار آیتونز است. برای این‌کار تنها نیاز به یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی خواهید داشت و نرم‌افزار آیتونز را می‌توان از سایت اپل دریافت کرد. برای ساخت اپل آیدی پس از اجرای آیتونز منوی Account را باز کرده و Sign In را انتخاب کنید. سپس Create New Apple ID را انتخاب کنید. 

ساخت اپل آیدی

در ادامه با ورود ایمیل، تعیین رمز و ارائه اطلاعات شخصی مانند نام و تاریخ تولد با حصول اطمینان از صحت آن‌ها، وارد مرحله‌ی مهمی به‌نام Security Questions خواهید شد که نقش شماره تلفن را برای حفظ امنیت اپل آیدی ایفا خواهد کرد. بنابراین استفاده از سوالات درست و پاسخ صحیح به آن‌ها بسیار اهمیت خواهد داشت. در مراحل انتهایی لازم است از سایت‌هایی مانند Fake name generator برای وارد کردن آدرس جهت استفاده از اپ استور استفاده کنید. پس‌از این‌کار فرایند ساخت اپل آیدی به‌اتمام رسیده است.

نحوه ساخت اپل آیدی با شماره ایران

همانطور که اشاره کردیم، به‌دلیل تحریم‌های اپل امکان ساخت اپل آیدی با استفاده از شماره‌های ایرانی وجود ندارد و راهی برای دورزدن این محدودیت نیز وجود ندارد، بنابراین اگر می‌خواهید با استفاده از شماره موبایل اپل آیدی بسازید باید از شماره‌های خارجی که از سوی اپل پشتیبانی می‌شوند استفاده کنید که به‌همین منظور سایت‌های مختلفی در حوزه فروش شماره دائمی یا مجازی خارجی فعال هستند.

آموزش تصویری ساخت اپل آیدی

اگر می‌خواهید مراحل ساخت اپل آیدی را به‌صورت تصویری دنبال کنید، در وب‌سایت زومیت می‌توانید شرح کامل و مفصل‌تر ساخت اپل آیدی را به‌صورت تصویری و قدم به قدم و همچنین مراحل تکمیلی که بیشتر از ساختن خود اپل آیدی اهمیت دارد را دنبال و مشاهده کنید. مراحل تکمیلی ساخت اپل آیدی شامل مواردی هستند که به کمک آن‌ها در مواقع بروز مشکل در دسترسی به اپل آیدی، امکان بازیابی حساب را خواهید داشت. همچنین برای استفاده از اپ استور و خدمات دستگاه‌های اپل لازم است که اطلاعات تکمیلی را به اپل آیدی خود اضافه کنید.

توجه داشته باشید که نادیده گرفتن نکاتی چون استفاده از اپل آیدی‌های کارتی یا متعلق به اشخاص دیگر، استفاده از اطلاعات نادرست یا بی‌توجهی به مراحل ایمن‌سازی اپل آیدی، علاوه بر مخاطره آمیز بودن ممکن است دسترسی به اپل آیدی و حتی گوشی آیفون شما را مسدود کند. بنابراین در افزون‌بر آموزش ساخت اپل آیدی تمامی نکات امنیتی در رابطه با ساخت اپل آیدی را نیز خواهید یافت.

منبع : ارز دیجیتال

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید