بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و سخت افزار و موبایل : گوشی های پرچم‌دار در صف ورود به بازار موبایل

گوشی های پرچم‌دار در صف ورود به بازار موبایل

گوشی های پرچمدار جدید

اخبار موبایل / دنیای اقتصاد : روزهای پایانی تابستان است و موبایل‌های پرچم‌دار برندهای مختلف در صف رونمایی قرار دارند. به این ترتیب هر کدام از شرکت‌ها به امید اینکه سهم بیشتری از بازار کریسمس امسال کسب کنند، برای جلب نظر مخاطبان تلاش می‌کنند. با این حال شاید در این چند روز خاص باید بیش از هرچیز چشم انتظار محصولات جدید اپل بود. زیرا مراسم پاییزی امسال این شرکت قرار است فردا‌(سه‌شنبه) شب به وقت تهران برگزار شود.
پرچم‌داران تازه در صف ورود به بازار موبایل
به سیاق همیشه، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره آنچه قرار است در این مراسم رونمایی شود مطرح می‌شود؛ اما بدون شک آی‌فون ۱۵ ستاره بلامنازع این رویداد خواهد بود. در همین راستا کارشناسان مطرحی نیز به پیش‌بینی برخی ویژگی‌های این سری جدید از گوشی‌های اپل پرداخته‌اند و جزئیاتی که ادعا می‌شود از داده‌های محرمانه نشت پیدا کرده‌اند را به گوش مخاطبان می‌رسانند.

اگرچه در یک ماه اخیر صحبت‌های زیادی درباره ویژگی‌های مختلف آی‌فون ۱۵ از جمله وزن سبک‌تر، قدرت پردازش بیشتر، دوربین قوی‌تر و… مطرح شده، اما تبدیل درگاه لایتنینگ به

USB-۳‌که پیرو فشارهای اتحادیه اروپا برای ملزم کردن این شرکت به استفاده از این درگاه متداول در محصولات انجام می‌شود، شاید یکی از حاشیه‌سازترین تغییرات امسال در گوشی‌های اپل باشد. در تمام مدتی که اتحادیه اروپا در تلاش برای مجاب کردن تمام شرکت‌ها به خصوص اپل به پذیرش این استاندارد بود، سازنده آی‌فون مقاومت زیادی به خرج داد. اما سرانجام و با تصویب دستورالعملی از سوی نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا، این شرکت ملزم شد که تا پایان سال ۲۰۲۴، این تغییر را در دستور کار تولید محصولات الکترونیکی خود قرار دهد.
حالا که قرار است آی‌فون ۱۵ به عنوان یکی از نخستین محصولات اپل مجهز به درگاه USB-C روانه بازار شود، گوگل این موضوع را دستمایه تمسخر رقیب قدرتمند خود یعنی اپل قرار داده و با ساخت هشتگ bestphonesforever مشغول تبلیغ محصولات خود است. گوگل، خالق اندروید، به زودی قرار است از محصول جدید خود یعنی گوشی پیکسل ۸ رونمایی کند و تحت این هشتگ تبلیغاتی خود، ویدئویی فانتزی منتشر کرده که در آن کمپانی اپل و گوشی آی‌فون را به سخره می‌گیرد. در این ویدئو، دو گوشی پیکسل و آی‌فون کنار یکدیگر در حال ریلکس کردن و گپ زدن نمایش داده شده و بحث جالبی بین آنها شکل می‌گیرد که پر از طعنه گوگل به اپل است. گوگل در این ویدئو به طعنه، قابلیت‌های گوشی پیکسل مثل ترجمه در لحظه پیام‌ها، افزایش کیفیت عکس‌های قدیمی و پاسخ به تماس‌های ناشناس با کمک هوش مصنوعی را به‌رخ می‌کشد. اما رقیب وی یعنی آی‌فون ۱۵ با مجهز شدن به پورت USB-C به جای درگاه لایتنینگ سر زبان‌ها افتاده است. اگرچه این ویدئو بیشتر یک شیطنت رسانه‌ای از سوی این غول دنیای فناوری است، اما حسابی توانسته در فضای مجازی و در میان طرفداران تکنولوژی توجه جلب کند.

گوگل همزمان با این مانورهای رسانه‌ای و در روزهای باقی مانده تا مراسم امسال رقیب خود، برخی دیگر از ویژگی‌ها و جزئیات به کار رفته در طراحی پیکسل ۸ را افشا کرده است. از دیگر مشخصات فاش شده برای این گوشی می‌توان به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (با قابلیت جذب نور تا ۵۰ درصد بیشتر) و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اولتراواید و همچنین باتری ۵هزار میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع ۲۷ واتی اشاره کرد. مراسم گوگل برای رونمایی از محصولات جدید قرار است روز ۴ اکتبر در شهر نیویورک برگزار شود و با توجه به محصولاتی که در لیست فروش آتی این شرکت قرار گرفته‌اند، پیش‌بینی می‌شود به جز دو گوشی پیکسل جدید، پیکسل‌واچ ۲ نیز در صف رونمایی قرار بگیرد.
هوآوی، دیگر برند مطرح تولیدکننده موبایل نیز که این روزها به‌شدت درگیر فشارهای تحریمی از سوی دولت آمریکاست، پیش‌فروش مدل جدیدی از گوشی‌های هوشمند خود با نام «میت ۶۰ پرو پلاس» را آغاز کرده است. مدل جدیدی که به دلیل موفقیت جهانی این شرکت چینی در دور زدن تحریم‌های آمریکا، توجه بسیاری را در سطح جهانی برانگیخته است. دو هفته پیش، هوآوی بدون هیچ تبلیغات قبلی و درست مانند روندی که برای عرضه گوشی «میت ۶۰ پرو» طی کرده بود، این گوشی را معرفی کرد و از آغاز ثبت‌نام برای پیش‌فروش این گوشی خبر داد. مشخصاتی که هوآوی برای این گوشی اعلام کرده است شامل قابلیت اتصال همزمان به دو ماهواره و حافظه داخلی بزرگ‌تر در مقایسه با «میت ۶۰ پرو» است. اما قیمت این گوشی اعلام نشده است. تست سرعت که توسط خریداران در شبکه‌های اجتماعی چین به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد که گوشی «میت ۶۰ پرو» قادر است سرعت دانلودی فراتر از گوشی‌های ۵G رده بالا داشته باشد. هوآوی همچنین روز جمعه نیز مدل «هوآوی میت ایکس فایو» را عرضه کرد که در واقع مدل جدید سری گوشی تاشوی این شرکت است. سامسونگ، پرفروش‌ترین برند بازار تلفن‌های هوشمند اندرویدی نیز اوایل مرداد ماه از دو گوشی‌ جدید تاشوی خود یعنی «گلکسی زد فلیپ ۵» و «گلکسی زد فولد ۵» رونمایی و به فاصله دو هفته نیز آنها را روانه بازار کرد. با این حساب، برای آشنایی با محصول بعدی این شرکت که احتمالا پرچم‌داران جدید آن یعنی خانواده گلکسی S۲۴ باشد، باید تا اواخر پاییز صبر کرد.

اگرچه حالا اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با عرضه دست کم یک محصول جدید، جایی برای خود در میان اخبار دنیای فناوری باز کرده‌اند؛ اما همواره رویدادهای رونمایی از محصول اپل، بیش از همه حاشیه‌ساز بوده‌اند. به نظر می‌رسد امسال نیز میلیون‌ها مخاطب و دوستدار تکنولوژی، فردا شب به صورت مجازی به تماشای نمایش جذاب مدیران اپل در رویداد wanderlust بنشینند و کم‌کم برای صف‌ کشیدن پشت درهای اپل‌استور و خرید آی‌فون جدید آماده شوند.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید