بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و سخت افزار و موبایل : گوشی‌های آیفون ۱۵ ساخت هند در بازار

گوشی‌های آیفون ۱۵ ساخت هند در بازار

آیفون ۱۵ ساخت هند

اخبار موبایل / برای اولین بار، مدل جدید آیفونی که کاربران در روز آغاز فروش اپل خریداری می‌کنند، ممکن است ساخت هند باشد.

به گزارش بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: اپل قصد دارد گوشی‌های آیفون ۱۵ ساخت هند را در روز آغاز فروش جهانی این تلفن هوشمند، در هند و چند منطقه دیگر عرضه کند. هر چند که بخش عمده گوشی‌های آیفون ۱۵ که به خریداران عرضه می‌شوند، در چین تولید شده‌اند اما برای نخستین بار است که گوشی ساخت هند در روز نخست فروش، عرضه می‌شود.

این امر منعکس کننده قدرت تولید رو به رشد هند بوده و نشان‌دهنده فاصله گرفتن اپل از استراتژی قبلی فروش گوشی‌های جدید ساخت چین به مشتریان در سراسر جهان است. انتظار می‌رود آیفون ۱۵ چند روز یا چند هفته پس از رونمایی، روانه بازار شود.

شرکت اپل، ماه میلادی گذشته تولید آیفون ۱۵ را در کارخانه گروه فناوری فاکسکان در ایالت جنوبی تامیل نادو آغاز کرد. این اقدام، تلاش دیگری از سوی این غول فناوری آمریکایی برای کاستن از شکاف بین کارخانه‌های هندی و پایگاه‌های تولیدی در چین است.

به گفته منابع آگاه، تاخیرهای اندک در گوشی‌های ساخت هند به دلیل موانع لجستیکی پیش بینی نشده، ممکن است روی دهد. نماینده اپل در این باره اظهارنظر نکرد.

اپل قرار است آیفون ۱۵، سری جدید ساعت‌های هوشمند و ایرپاد را در رویدادی که روز سه‌شنبه در دفتر مرکزی خود در آمریکا برگزار می‌کند، معرفی کند. فروش محصولات جدید معمولا حدود ۱۰ روز پس از رونمایی آنها، آغاز می‌شود.

پیش از آیفون ۱۴، اپل تنها بخش کوچکی از محصولاتش را در هند تولید می‌کرد و تولید در این کشور، شش تا ۹ ماه عقب‌تر از تولید در چین بود. این تاخیر در سال میلادی گذشته به تنها چند هفته کاهش پیدا کرد و افزایش میزان تولید آیفون در هند را تا پایان مارس، به هفت درصد رساند.

مشوق‌های مالی نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، برای تقویت تولید داخلی و استراتژی اپل برای توسعه فعالیت فراتر از چین در بحبوحه جنگ تجاری واشنگتن و پکن، به هند کمک کرده است تا اهمیت فزاینده‌ای برای استراتژی متنوع سازی سازنده آیفون پیدا کند.

انتظار می‌رود آیفون ۱۵، بزرگ‌ترین ارتقای این گوشی در سه سال اخیر باشد. ارتقاهای صورت گرفته در آیفون ۱۵، شامل سیستم دوربین همه مدل‌ها و پردازنده سه نانومتری بهبود یافته در مدل‌های پرو خواهد بود.

لاین جدید گوشی‌های آیفون برای احیای فروش آن، اهمیت حیاتی خواهند داشت. اپل در اوت، کاهش فروش برای سومین ماه متوالی را گزارش کرد که ناشی از تقاضای ضعیف مصرف‌کننده در بازارهایی مانند آمریکا، چین و اروپا بود. کارخانه سایر تولیدکنندگان قراردادی اپل در هند شامل پگاترون و ویسترون هم بزودی تولید آیفون ۱۵ را آغاز خواهند کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل که امسال نخستین فروشگاه فیزیکی خود در هند را افتتاح کرد، این کشور را بازاری برخوردار از رشد پرشتاب و یک فرصت خرده فروشی مهم و پایگاه تولیدی برای محصولاتش در بلندمدت می‌بیند. فروش آیفون در هند، در سه ماهه منتهی به ژوئن، رشد دو رقمی داشت اما اپل آمار دقیق را ارائه نکرد.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید