بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار فناوری و موبایل : گلکسی S23 FE؛ پرچمداری ویژه برای طرفداران سامسونگ

گلکسی S23 FE؛ پرچمداری ویژه برای طرفداران سامسونگ

سامسونگ گلکسی S23 FE

پایگاه خبری تحلیلی جهان دیجیتال : گلکسی S23 FE قاتل پرچمدار جدید کره‌ای‌هاست که گزینه‌ای ویژه برای طرفداران سامسونگ محسوب می‌شود.
گوشی‌های قاتل پرچمدار رده خاصی از گوشی‌های هوشمند هستند که قابلیت‌های جذاب گوشی‌های پرچمدار را با برچسب قیمتی اقتصادی‌تری در اختیارتان قرار می‌دهد. گلکسی S23 FE جدیدترین قاتل پرچمدار سامسونگ است. این گوشی با بهره‌مندی از چیپست نسل پیشین پرچمداران سامسونگ، نمایشگر ۶.۴ اینچی داینامیک امولد 2X، بدنه شیشه‌ – فلزی و ۴ سال پشتیبانی اساسی می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای خرید گوشی با قیمت کم‌تر از ۲۵ میلیون تومان باشد. گلکسی اس ۲۳ اف‌ای برای بررسی به دفتر دیجیاتو آمده و قصد داریم که آن را در این مطلب زیر ذره‌بین بررسی قرار دهیم.
گلکسی S23 FE جدیدترین و آخرین گوشی از خانواده گلکسی S23 سامسونگ قلمداد می‌شود. این قاتل پرچمدار تازه‌وارد با همان فرمول نسل گذشته‌اش، یعنی گلکسی S21 FE وارد میدان رقابت شده است. بااین‌وجود کار کره‌ای‌ها چندان ساده‌ای نیست با توجه به حضور مدل‌های جذابی مانند شیائومی 13T و پوکو F5 پرو در این رده قیمتی، رقبای سرسختی را پیش‌روی خود دارد. گلکسی اس ۲۳ اف‌ای در بدو ورود قیمت بالایی داشت و حالا با گذشت مدتی از ورود آن، مدل پایه گیگابایتی گلکسی S23 FE برچسب قیمتی حدود ۲۳.۵ میلیون تومانی را یدک می‌کشد. در ادامه با بررسی ویدیویی و متنی گلکسی اس ۲۳ اف‌ای همراه دیجیاتو باشید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی S23 FE

نام گوشیگلکسی S23 FE
نمایشگر۶.۴ اینچی داینامیک امولد 2X با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
چیپستاگزینوس ۲۲۰۰ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۱
حافظه رم۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت
سیستم‌عاملاندروید ۱۳ با پوسته One UI 5.1
دوربین اصلیسه‌گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابر اپتیکال
دوربین سلفی۱۰ مگاپیکسلی
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژسیمی ۲۵ وات / بی‌سیم
وزن۲۰۹ گرم
بدنهقاب پشتی شیشه‌ای / فریم آلومینیومی / محافظ گوریلا گلس ۵ روی قاب پشتی و نمایشگر / استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گردوغبار و آب تا عمق ۱.۵ متر به‌مدت ۳۰ دقیقه
قابلیت‌های جانبیمجهز به اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال و پشتیبانی از شبکه 5G
قیمتمدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی حدود ۲۳.۵ میلیون تومان


طراحی و کیفیت ساخت
تکرار، تکرار و تکرار؛ نسل جدید گوشی‌های سامسونگ هیچ نوآوری جدیدی در طراحی ندارد. گلکسی S23 FE از همان زبان طراحی تکراری سایر محصولات خانواده گلکسی S23 و گوشی‌های جدید سری گلکسی A استفاده می‌کند. بنابراین احتمالاً در نگاه اول نتوانید این گوشی را از سایر نمایندگان جدید کره‌ای‌ها تشخیص دهید. سامسونگ قاتل پرچمدار جدیدش را در رنگ‌‌بندی متنوع سبز، کرم، آبی نیلی، نارنجی و مشکی روانه بازار می‌‌‌کند.

قاب پشتی گلکسی S23 FE شامل سیستم دوربین اصلی سه‌گانه با جزیره‌های جداگانه، فلش LED و لوگوی سامسونگ می‌شود. سامسونگ در این نسل از قاتل پرچمدارش سرانجام به‌سراغ قاب پشت شیشه‌‌ای رفته و برخلاف نسل پیشین، آن را کاملاً تخت طراحی کرده است. یکی از بهترین ویژگی‌های طراحی گلکسی S23 FE را می‌توان به لک‌پذیری پایین و جذب کم رد چربی روی شیشه قاب پشت گلکسی S23 FE نسبت داد. دیجیاتو رنگ آبی نیلی این قاتل پرچمدار سامسونگ را برای بررسی در اختیار دارد که حتی پس از بازی کردن با آن بدون قاب نیز خبر خاصی از مشکل جذب چربی و ماندن اثر انگشت روی آن نبود.

بیرون‌زدگی دوربین‌های گلکسی S23 FE نسبتاً زیاد بوده و این موضوع می‌تواند به لق زدن گوشی حین قرارگیری روی سطح و احتمال آسیب‌دیدگی بر اثر ضربه منجر شود. حس در دست گرفتن گلکسی S23 FE رضایت‌بخش بود؛ زیرا بدنه شیشه – فلزی آن چندان بزرگ نیست و به‌خوبی در دست می‌نشیند تا پس از کارکرد طولانی با گوشی نیز از آن خسته نشوید.
کره‌ای‌ها روی فریم میانی قاتل پرچمدار تازه‌واردشان همان موارد همیشگی مانند دکمه‌های پاور و ولوم، بلندگو، میکروفون‌ها، پورت USB-C و خشاب سیم‌کارت را قرار داده‌اند. این فریم نیز جنس آلومینیومی دارد که در مقایسه با سایر رقبا کیفیت ساخت بالاتری دارد. گلکسی S23 FE به سیستم بلندگوی استریو مجهز شده که یکی از بلندگوها در پایین قرار گرفته و دیگری نیز با بلندگوی مکالمه ادغام شده است. بلندگوی به‌کار رفته در این نماینده سامسونگ از تست‌های دیجیاتو نیز سربلند بیرون آمد و موفق به تولید صدای رسا و شفاف در پخش موسیقی‌های منتخب شد. حجم صدای تولید شده از بلندگوهای این گوشی نیز قابل‌قبول بود.
نهایتاً سراغ بررسی قاب جلویی گلکسی S23 FE می‌رویم. قاتل پرچمدار تازه‌نفس سامسونگ به نمایشگر ۶.۴ اینچی با میزبانی از حفره در بالا مجهز شده است. عجیب این‌که حاشیه‌های دور نمایشگر گلکسی S23 FE از قبل نیز بیشتر شده و تنها حدود ۸۳ درصد از قاب جلویی به صفحه‌نمایش اختصاص یافته که تجربه چندان به‌روزی را برای کاربر رقم نمی‌زند.

ارزان‌ترین عضو خانواده گلکسی S23 حدوداً ۳۰ گرم از نسل پیشین سنگین‌تر شده که با توجه به استفاده از قاب پشتی شیشه‌ای قابل‌توجیه است. سامسونگ برای محافظت از بخش‌های جلو و پشت دستگاه در برابر ضربه و خط‌و‌خش از شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده کرده که در این رده قیمتی گزینه خوبیست. اعطای استاندارد IP68 به گلکسی S23 FE اجازه مقاومت در برابر گردوغبار و نفوذ آب تا عمق ۱.۵ متر به‌مدت نیم ساعت را به آن می‌دهد.

نمایشگر
گلکسی S23 FE از نمایشگری ۶.۴ اینچی با پنل داینامیک امولد 2X برای نمایش محتوا برخوردار شده است. رزولوشن این نمایشگر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل بوده و از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند. پنل مورد استفاده در گلکسی S23 FE تفاوت زیادی با برادران بزرگ‌ترش ندارد و می‌توان کیفیتش را در تراز پرچمداران سامسونگ دانست. به‌گفته سامسونگ حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی جدید سری گلکسی S23 به ۱۴۵۰ نیت می‌رسد که تا حدودی کم‌تر از سایر پرچمداران این شرکت است؛ اما به‌حدی نیست که بتوانید حین استفاده روزمره متوجه اختلاف بین روشنایی آن‌ها شوید. از طرفی این رقم روشنایی نمایشگر به‌حدی بالاست که حتی حین کار کردن با آن زیر نور مستقیم آفتاب نیز مشکلی در تماشای محتوا نخواهید داشت.
یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص نمایشگر گلکسی S23 FE، پشتیبانی آن از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی محسوب می‌‌شود. البته سامسونگ امکان محدود کردن نرخ رفرش به ۶۰ هرتز را هم مهیا کرده، اما برای داشتن روان‌ترین و بهترین تجربه کاربری بهتر است نرخ رفرش را روی ۱۲۰ هرتز تنظیم کنید. در این حالت همه‌چیز به نرم‌ترین شکل نمایش داده می‌شود و به‌لطف بهینه‌سازی‌های موجود در رابط کاربری استفاده از دستگاه لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

نرم‌افزار و رابط کاربری

قاتل پرچمدار تازه‌وارد کره‌ای‌ها با اندروید ۱۳ پیش‌فرض ارائه می‌شود که نسخه پیشین اندروید است. شاید بهتر بود که سامسونگ کمی منتظر بماند تا با فراگیر شدن اندروید ‍۱۴ نماینده جدیدش را روانه بازار کند. کره‌ای‌ها وعده انتشار ۴ سال آپدیت اساسی اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی را برای گلکسی S23 FE داده‌اند. بنابراین تا اندروید ۱۷ برای این گوشی به‌‌روزرسانی منتشر خواهد شد. سامسونگ پوسته One UI 5.1 را نیز روی گلکسی S23 FE ارائه می‌دهد؛ اما تجربه کاربری این نسل رابط کاربری اختصاصی سامسونگ چگونه است؟
پوسته One UI 5.1 یکی از غنی‌ترین و بهترین رابط‌های کاربری بر پایه اندروید ‍۱۳ است. کره‌‌‌ای‌‌ها بسیاری از ترندهای روز برای طراحی زنده و پویای رابط کاربری را در این نسخه رعایت کرده‌‌‌اند. قابلیت‌های متنوع شخصی‌‌سازی و همگام بودن با تم رنگی Material You نیز امکان تعامل بیشتر کاربر با محیط بصری این ترکیب نرم‌‌‌افزاری را می‌دهد. بهبود سرعت و مالتی تسکینگ بهینه‌تر در کنار انیمیشن‌های جذاب از سایر مشخصه‌های جدید One UI 5.1 تلقی می‌‌شوند. سامسونگ به‌‌زودی آپدیت One UI 6 بر پایه اندروید ۱۴ را هم در اختیار کاربران گلکسی S23 FE قرار می‌‌‌دهد که در مطلبی جداگانه از قابلیت‌‌‌های آن گفته‌ایم.

عملکرد سخت‌افزاری
سامسونگ عملکرد خوبی در ارتقاء بخش‌های مختلف گلکسی S23 FE داشته، اما عجیب‌ترین تصمیم این شرکت مربوط به استفاده از چیپست‌های نسبتاً قدیمی و نه‌چندان بهینه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ مربوط می‌شود. تقریباً دو سال از معرفی چیپست‌های نام‌برده می‌گذرد و قطعاً کره‌ای‌ها انتخاب‌های بهتری را پیش‌رو داشته‌اند؛ بااین‌حال اما سامسونگ تصمیم گرفت تا چیپست‌های نه‌چندان بهینه و پر مشکل گوشی‌های سری گلکسی S22 را روی ارزان‌ترین عضو خانواده گلکسی S23 به‌کار گیرد. اکثر مدل‌های موجود گلکسی S23 FE در ایران با چیپ اگزینوس به‌دست مشتریان می‌رسد. دیجیاتو برای بررسی نیز همین مدل را در اختیار دارد. سامسونگ در کنار این چیپست از ۸ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 بهره‌مند شده که امکان کارکرد روان را مهیا می‌سازد.

قدرت چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ روی کاغذ بالاست، اما مشکلات کنترل حرارت و افت پایداری این تراشه درنهایت منجر به تجربه منفی در استفاده‌های سنگین می‌شود. بسیاری از کاربران سری گلکسی S22 نسبت به‌عملکرد اگزینوس ۲۲۰۰ واکنش منفی نشان داده‌اند. البته سامسونگ ادعا می‌کند قاتل پرچمدار تازه‌نفسش را با خنک‌کننده حرفه‌ای محفظه بخار طراحی کرده تا عملکرد بهتری داشته باشد؛ حال آیا گلکسی S23 FE می‌تواند رقیب شایسته‌ای برای سایر گزینه‌های این رده قیمتی از جمله شیائومی 13T باشد؟

سامسونگ گلکسی S23 FE
سامسونگ گلکسی S23 FE

برای بررسی صحت ادعاهای سامسونگ و ارزیابی عملکرد سخت‌افزاری گلکسی S23 FE از تست‌های مخصوص انتوتو، گیک‌بنچ، تری‌دی‌مارک و پی‌سی‌مارک رفتیم. در ادامه می‌توانید نگاهی به نتایج نهایی عملکرد سخت‌افزاری گلکسی S23 FE در دفتر دیجیاتو بیندازید:

نام گوشیAntutu 10GeekBench 6 Single-CoreGeekBench 6 Multi -CorePCMark Work 3.03DMark WL Unlimited3DMark WLE Unlimited3DMark Solar Bay Unlimited
گلکسی S23 FE١١۶٩۵٣۰١۶۰۶٣٩٣١١٣٧۵٧٨٧۰۵٢١٩۴۴۵۴۷
گلکسی S23 Ultra۱۵۹۴۵۷۴۲۱۰۹۵۵۳۷۱۵۷۶۰۱۴۰۴۱۳۷۶۶۵۶۹۶
شیائومی 13T۸۸۹۳۱۱۱۱۲۱۳۸۰۵۱۳۳۲۳۶۳۶۶۱۶۷۱
پوکو F5 پرو۱۳۴۱۶۶۳۱۳۱۶۴۱۱۶۱۴۳۰۷۸۳۰۰۲۰۷۷

گلکسی S23 FE از عملکرد سخت‌افزاری قدرتمندی نسبت به رده قیمتی‌اش برخوردار است و مشکلی در انجام کارهای سنگین ندارد؛ اما به‌شرطی که دمای دستگاه بالا نرود. قاتل پرچمدار جدید سامسونگ در حالت عادی سریعاً داغ می‌شود و پس از مدتی افت پایداری عملکرد آن نیز محرز خواهد شد. بنابراین احتمالاً در فصل گرمی مثل تابستان مشکلات بیشتری گریبان‌گیر کاربر می‌شوند. در تست افت عملکرد 3DMark نیز با افت سقف عملکرد به ۵٧ درصد قدرت این اتفاق بیشتر به‌چشم می‌آید.
نوبت به بازی کردن با گلکسی S23 FE می‌رسد. برای این کار بازی‌های روز اندروید یعنی کال‌آو‌دوتی موبایل، آسفالت ٩ لجندز و گنشین ایمپکت را روی این نماینده تازه‌نفس سامسونگ اجرا کردیم. نتیجه امر در بازی کال‌‌آو‌دوتی موبایل کاملاً رضایت‌بخش بود و حتی با اجرای بازی روی بهترین تنظیمات گرافیکی و بالاترین نرخ فریم، تنها شاهد گرم شدن دستگاه بودیم. برای اجرای بازی آسفالت ۹ لجندز نیز چالش خاصی پیش‌‌روی مجموعه سخت‌افزاری گلکسی S23 FE نبود و همه‌چیز کاملاً روان است. در مورد گنشین ایمپکت اما این رابطه صدق نمی‌کند؛ زیرا با یکی از سنگین‌ترین بازی‌‌های اندروید سروکار داریم. قاتل پرچمدار جدید کره‌ای‌ها برای اجرای بازی گنشین ایمپکت با چالش روبه‌رو می‌‌‌شود و پس از چند دقیقه بازی کردن، داغی و افت فریم به‌وضوح در آن به‌‌چشم می‌‌‌خورد. در کل عملکرد سخت‌افزاری گلکسی S23 FE نسبت به رقبا رضایت‌تان را جلب می‌کند، اما در کارهای سنگین طولانی‌مدت نمی‌توان حساب چندانی روی آن باز کرد.

دوربین
یکی از بهترین بخش‌‌های گلکسی S23 FE دوربین‌‌های آن است. نسل جدید گوشی فن ادیشن سامسونگ به دوربین پشتی سه‌‌گانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در کنار دوربین‌های فوق‌عریض و تله‌‌فوتو با زوم ۳ برابر اپتیکال مجهز شده و کنار آن نیز از دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. سامسونگ در گلکسی S23 FE از قابلیت‌های جذاب دیگری هم استفاده کرده، اما عملکرد دوربین‌‌های این قاتل پرچمدار نسبت به رده قیمتی ‌اش چگونه است؟ پیش از رسیدن به پاسخ این سؤال بد نیست که مروری بر مشخصات فنی دوربین‌های این گوشی داشته باشیم:

دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال با ضریب اف ۱.۸ و فاصله کانونی ۲۴ میلی‌‌متر
دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۲ و زاویه دید ۱۲۳ درجه
دوربین تله‌‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۴ و فاصله کانونی ۷۵ میلی‌متر / قابلیت زوم ۳ برابری بدون افت کیفیت
دوربین سلفی عریض ۱۰ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۴ و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر
قابلیت فیلم‌برداری 8K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه / 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه / فیلم‌برداری صحنه آهسته ۹۶۰ فریم بر ثانیه با کیفیت 720p
گوشی‌‌های سری فن ادیشن سامسونگ معمولاً از مجموعه دوربین‌های با کیفیتی برخوردارند و می‌‌‌توان روی قابلیت‌‌‌ها و خروجی نهایی آن‌‌ها حساب باز کرد. برای بررسی کیفیت تصاویر گرفته شده با گلکسی S23 FE ابتدا از نمونه تصاویر دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی آن شروع می‌کنیم.

همان‌‌طور که انتظار داشتیم، دوربین اصلی گلکسی S23 FE عملکرد بسیار خوبی چه در روز و چه در شب دارد. به ‌لطف سنسور پیشرفته و پردازش تصویر حرفه‌ای، در بسیاری از شرایط می‌‌توانید تصاویر بسیار خوبی را با دوربین قاتل پرچمدار جدید سامسونگ ثبت کنید. عملکرد دوربین گلکسی S23 FE در پردازش رنگ‌ها، کنتراست، رنج دینامیکی، شارپنس و روشنایی دست‌کمی از پرچمداران این شرکت ندارد. تنها مشکل این دوربین وجود نویز و از دست رفتن جزئیات در برخی سوژه‌ها حین شب است که تا حدودی می‌‌توان از آن چشم‌‌پوشی کرد.

دوربین فوق‌عریض گلکسی S23 FE نیز از سنسوری با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل برخوردار شده و زاویه دید گسترده ۱۲۳ درجه‌ای را در اختیار کاربران این گوشی می‌‌‌گذارد. یکی از مزایای اصلی این دوربین، یکسان بودن پروفایل رنگی آن با دوربین عریض است. این ویژگی به‌شما اجازه گرفتن تصاویری با رنگ‌های پویا و زنده را می‌دهد که نکته قابل‌‌توجهیست. برای گرفتن تصاویر فوق‌عریض با این گوشی در شرایط نوری ایده‌آل مشکلی سر راهتان نخواهد بود؛ البته کشیدگی سوژه‌های در کناره تصاویر می‌تواند یکی از اصلی‌‌ترین مشکلات این دوربین باشد. در شب‌هنگام نیز در صورت وجود منبع نور مناسب نتیجه مناسبی حاصل می‌شود و در غیر این‌صورت خروجی نهایی چندان باب میل‌تان نخواهد بود.

سامسونگ در نماینده قاتل پرچمدارش دوربین تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳ برابر بدون افت کیفیت را هم تعبیه کرده تا بتوانید از سوژه‌‌های دورتر نیز با کیفیت مناسب عکاسی کنید. این دوربین کاملاً کاربردی و جذاب است؛ اما مشکل اساسی در آن وجود دارد. گلکسی S23 FE در تست‌های عکاسی دیجیاتو بارها با مشکل فوکوس و تشخیص سوژه مواجه شد که تأثیر منفی در تجربه کار با این گوشی داشت. مشخص نیست که این مشکل سخت‌افزاریست یا نرم‌‌‌‌افزاری، اما هرچه که باشد انتظار داریم سامسونگ زودتر آن را برطرف کند. با فاکتور گرفتن این ایراد، استفاده از قابلیت زوم ۳ برابر اپتیکال در گلکسی S23 FE تجربه جذابیست که در شرایط مناسب می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

برای سلفی گرفتن با جدیدترین گوشی سامسونگ نیز کار سختی را در پیش ندارید. این دوربین ۱۰ مگاپیکسلی عملکرد خوبی در ثبت جزئیات صورت و بافت‌های لباس در کنار نوردهی و رنج دینامیکی مناسب دارد. تجربه فیلم‌برداری با گلکسی S23 FE نیز جذاب بود و لرزشگیر آن به‌خوبی جلوی تکان خوردن دوربین حین فیلم گرفتن را می‌گیرد. به‌دلایل نامعلوم در برخی از ویدیوهای ضبط شده با گلکسی S23 FE نویز زیادی در نقاط تاریک به‌چشم می‌‌خورد که نکته عجیبیست.

باتری و شارژ
گلکسی S23 FE برای تأمین انرژی بر باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت متکی شده که ظرفیتی مشابه با نسل پیشین دارد. سؤال اصلی این‌جاست که آیا این ظرفیت باتری برای قاتل پرچمدار تازه‌نفس سامسونگ کفایت می‌‌کند؟ برای پاسخ به این سؤال از تست باتری PCMark کمک گرفتیم. نتیجه نهایی این گوشی در انتهای تست به کمی بیش از ۱۰ ساعت رسید که رقمی متوسط محسوب می‌‌‌شود. در تجربه‌‌‌ای که از استفاده روزمره و نیمه‌‌سنگین که از گلکسی S23 FE داشتم، شارژدهی دستگاه نهایتاً به یک روز می‌رسد؛ اما اگر اهل صرفه‌جویی در مصرف باتری و انجام کارهای روزمره هستید، شارژ باتری گوشی به روز دوم هم خواهد رسید. در کل می‌توان شارژدهی این گلکسی را متوسط دانست.

گلکسی S23 FE از فناوری شارژ سریع سیمی با توان ۲۵ وات نیز پشتیبانی می‌‌کند. متأسفانه کره‌ای‌ها این گوشی را نیز بدون شارژر روانه بازار می‌کنند و در کنار خرید دستگاه باید هزینه شارژر مخصوصش را هم خودتان تقبل کنید. برای شارژ گلکسی S23 FE از ۰ تا ۵۰ درصد حدود ۳۰ دقیقه زمان لازم است. شارژ کامل باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با این شارژر نیز کمی بیش از یک ساعت به طول می‌‌انجامد. این گوشی از قابلیت شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

جمع‌‌بندی بررسی گلکسی S23 FE
گلکسی S23 FE محصولی متفاوت از سامسونگ است که نقاط قوت و ضعف مختلفی دارد. در واقع حضور گلکسی S23 FE در سبد محصولات سامسونگ و علی‌الخصوص بازار موبایل ایران ضروری بود؛ چرا که هیچ محصول جدیدی از این شرکت در بازه قیمتی ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان حضور نداشت. حال گلکسی S23 FE با حضور در این بازه قیمتی به رقیبی قابل‌توجه برای سایر قاتلان پرچمدار از جمله شیائومی 13T بدل شده است.

قاتل پرچمدار جدید سامسونگ از نمایشگری باکیفیت، طراحی و کیفیت ساخت جذاب، پشتیبانی نرم‌‌افزاری طولانی‌‌مدت، دوربین‌های حرفه‌‌ای و قدرت سخت‌افزاری بالا برخوردار شده که موجب بالا رفتن ارزش خرید آن در رده قیمتی کم‌تر از ۲۵ میلیون تومان می‌شود. بااین‌‌حال مشکلات داغی، باتری نه‌چندان پر دوام، با‌گ‌های عجیب دوربین و عرضه با اندروید ۱۳ پیش‌فرض از مشکلات گلکسی S23 FE هستند.

منبع : دیجیاتو

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید