بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار فناوری و اینترنت و شبکه های اجتماعی : پاسخ به 4 سئوال مهم در مورد گوگل دیسکاور

پاسخ به 4 سئوال مهم در مورد گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور

جهان دیجیتال / سال هاست که مردم برای پیدا کردن جواب سؤالات خود و دنبال کردن علایقشان از گوگل کمک می گیرند. گوگل هم همیشه سعی کرده دستیار خوبی برای کاربران باشد و چیزی را به آنها نشان دهد که واقعاً به دنبالش هستند. معرفی الگوریتمی به نام گوگل فید (Google Feed) توسط گوگل در سال ۲۰۱۶ نیز در راستای همین امر بود.

الگوریتم گوگل فید علایق و نیازهای هر کاربر را نسبت به آنچه سرچ می کند شناسایی و راه دسترسی به آنها را برای افراد آسان تر می کند. اما گوگل دیسکاور چیست؟ نمونه جدیدتر و پیشرفته تر همان گوگل فید که به لطف آن امروزه کاربران راحت تر از هر زمان دیگری می توانند علایق و نیازهای خود را بدون وارد کردن کوئری پیدا کنند؛ بله، بدون وارد کردن کوئری یا بدون نیاز به جست و جو در گوگل!

کاری که Google Discover انجام می دهد این است که خلاصه ای از آنچه شما از گوگل خواسته اید را در نظر گرفته و به نسبت آن پیشنهاداتی را به شما می دهد. این پیشنهادات کاربردی، به راحتی در اسکرولر موبایل شما قرار می گیرد و شما با کلیک روی یکی از مطالب آن، می توانید به منبع اصلی آن محتوا برسید.

درواقع گوگل با این روش قبل از این که از او چیزی بخواهید یک سری محتواها را به شما نشان می دهد و امیدوار است که این محتواها برای شما جذاب باشد. این که این محتواها چه باشند هم به کوئری هایی بستگی دارد که شما اصولاً در گوگل سرچ می کنید.

در ادامه به 4 سئوال مهم در مورد دیسکاور گوگل پاسخ داده می شود :

Google Discover برای چه مواردی استفاده می شود؟

Google Discover یک فید شخصی از محتوا را برای کاربران بر اساس علایق، سابقه جستجو، مکان و فعالیت در سایر برنامه‌ها تنظیم می‌کند. بومی دستگاه‌های Android، در حال حاضر فقط در دستگاه‌های تلفن همراه در دسترس است یا از طریق برنامه‌های Chrome یا Google در iOS قابل دسترسی است.

چرا Google Discover برای سئو مهم است؟

Google Discover بخش مهمی از ترافیک را برای سایت به ارمغان می اورد و به کاربران این امکان را فراهک می کند مطالب جدید را راحت تر پیدا کنند. الگوریتمی که تصمیم می‌گیرد چه محتوایی را به کاربران نشان دهد بر اساس عواملی مانند موقعیت مکانی، سابقه و علایق کاربر است.

چگونه برای Google Discover بهینه سازی کنم؟

برای افزایش احتمال نمایش محتوای شما در Discover، موارد زیر را توصیه می‌کنیم: از عناوین صفحه‌ای استفاده کنید که ماهیت محتوا را نشان می‌دهد. تصاویر جذاب و با کیفیت بالا را در محتوای خود بگنجانید، به خصوص از تصاویر با رزولوشن بالا و سایز بزرگ که احتمال بیشتری برای بازدید از Discover دارند.

چند نفر از Google Discover استفاده می کنند؟

۸۰۰ میلیون کاربر
Google Discover در حال حاضر از 800 میلیون کاربر در کاوش پشتیبانی می کند و راهی عالی برای جذب مخاطبان جدید است.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید