بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار هوش مصنوعی : هوش مصنوعی محرم اسرار کارمندان

هوش مصنوعی محرم اسرار کارمندان

فناوری هوش مصنوعی

اخبار هوش مصنوعی / هوش مصنوعی محرم اسرار کارمندان شد
یافته‌های یک بررسی نشان داد کارمندان بیشتر از این که بخواهند اسرار شرکتی را با دوستانشان در میان بگذارند، آن را به ابزار هوش مصنوعی محل کار خود فاش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت تحلیل داده سایب سیف (CybSafe)، در بررسی که از بیش از هزار کارمند در آمریکا و انگلیس داشت، پی برد که بسیاری از کاربران، نسبت به ابزارهای هوش مصنوعی مولد، نظر مثبتی دارند؛ به حدی که یک سوم از کارمندان تحت بررسی در آمریکا و انگلیس معترف شدند که حتی در صورت ممنوعیت استفاده از این ابزارها در شرکت، به استفاده از آنها همچنان ادامه خواهند داد.

حدود ۶۹ درصد از شرکت کنندگان در این بررسی گفتند که مزایای چنین ابزارهایی، به ریسک‌های امنیتی آنها می‌چربد. کارکنان آمریکایی، خوش بین‌تر بوده و ۷۴ درصد آنها موافق این حرف بودند.

حدود نیمی از پاسخ دهندگان گزارش کردند در محل کار خود از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و یک سوم به صورت هفتگی و ۱۲ درصد روزانه از این ابزارها بهره می‌گیرند. متداول‌ترین موارد استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در میان کارمندان آمریکایی، برای تحقیقات (۴۴ درصد)، محتوانویسی (۴۰ درصد) و تحلیل داده (۳۸ درصد) است. این ابزارهای برای کارهای دیگری مانند کمک به خدمات مشتری (۲۴ درصد) و کد نویسی (۱۵ درصد) هم استفاده می‌شوند.

شرکت CybSafe این موضوع را مایه نگرانی دانسته زیرا کسب و کارها به شکل مناسب کارمندان خود را نسبت به خطرات استفاده از چنین ابزارهایی، مطلع نمی‌کنند. این شرکت هشدار داده است با رشد تهدیدهای سایبری هوش مصنوعی، کسب و کارها در خطر هستند. کارمندان باید از این ریسک‌ها که از کلاهبرداری‌های فیشینگ تا درز تصادفی داده ها را شامل می‌شود، آگاهی پیدا کنند.

حدود ۶۴ درصد از کارمندان آمریکایی اطلاعات متعلق به شرکت خود را در ابزارهای هوش مصنوعی وارد کرده‌اند و ۲۸ درصد مطمئن نیستند که چنین کاری انجام داده‌اند. همچنین ۹۳ درصد از کارمندان احتمالا اطلاعات محرمانه را با ابزارهای هوش مصنوعی در میان گذاشته‌اند. جالب است که ۳۸ درصد از این افراد اذعان کرده‌اند اطلاعاتی را در اختیار ابزارهای هوش مصنوعی قرار داده اند که به دوستانشان نمی‌گفتند.

یک مسئله دیگر از نقطه نظر امنیت سایبری این است که کارمندان نمی‌توانند محتوای تولید هوش مصنوعی را از محتوایی که توسط یک انسان تولید شده است را تشخیص دهند. اما ۶۰ درصد از شرکت کنندگان در این بررسی مدعی شدند که مطمئن هستند می‌توانند این کار را به درستی انجام دهند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، این نگرانی‌ها با توجه به این واقعیت که استفاده از هوش مصنوعی در محل کار با سرعت در حال افزایش است، تشدید می‌شود.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید