بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار فناوری و اخبار هوش مصنوعی : هوش مصنوعی سامسونگ در لوازم خانگی

هوش مصنوعی سامسونگ در لوازم خانگی

لوازم خانگی هوشمند سامسونگ

اخبار هوش مصنوعی / منابع آگاه می‌گویند سامسونگ در سال ۲۰۲۴ هوش مصنوعی را به همه‌ی لوازم خانگی‌اش ازجمله یخچال فریزر و فر اضافه خواهد کرد.
خبرگزاری تایوانی دیجی‌تایمز می‌گوید سامسونگ تصمیم گرفته است سال آینده به‌صورت گسترده هوش مصنوعی را به لوازم خانگی‌اش اضافه کند. منابع آگاه به‌طور مشخص می‌گویند «تمامی لوازم خانگی سامسونگ در سال ۲۰۲۴ به تراشه عصبی یا NPU مجهز می‌شوند.»

ظاهرا پروژه‌ی جدید سامسونگ افزون‌بر لوازم خانگی پریمیوم، محصولات مین‌استریم را نیز در بر می‌گیرد. ممکن است اضافه‌شدن هوش مصنوعی روی قیمت تلویزیون سامسونگ و قیمت ماشین ظرف‌ شویی سامسونگ و قیمت فر سامسونگ و قیمت یخچال سامسونگ و قیمت دستگاه تصفیه‌ هوا سامسونگ اثر بگذارد.

سامسونگ در بازار لوازم خانگی رقبای سرسختی مثل ال‌جی دارد. این شرکت می‌خواهد با هوش مصنوعی، محصولاتش را از رقبا متمایز کند؛ اما بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک سایر برندها نیز مسیر مشابهی در پیش بگیرند.
به گفته‌ی دیجی‌تایمز، تیم لوازم خانگی سامسونگ از همین‌حالا مشغول کار روی تراشه‌های جدید است. هدف سامسونگ ساخت محصولاتی است که با مصرف بسیار پایین انرژی، به‌صورت تمام‌وقت هوش مصنوعی را فعال نگه دارند.

لوازم خانگی سامسونگ احتمالا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به قابلیت‌های جدیدی مثل تشخیص صدا و بینایی ماشین مجهز خواهند شد. حتی ممکن است شاهد اضافه‌شدن نسخه‌ی کامل دستیار صوتی بیکسبی به لوازم خانگی سامسونگ باشیم.
دیجی‌تایمز می‌گوید سامسونگ نمونه‌ی آزمایشی لوازم خانگی جدیدش را به برخی از کارمندان نمایش داده است و این محصولات شماری از قابلیت‌هایشان را از هوش مصنوعی می‌گیرند. برای نمونه فرهای جدید سامسونگ توانایی تشخیص نوع غذا را دارند و بر همین اساس نحوه‌ی پخت‌و‌پز را به کاربر آموزش می‌دهند. در یک نمونه‌ی دیگر، یخچال‌ های سامسونگ می‌توانند موادی را که در داخل آن‌ها قرار داده‌اید شناسایی کنند.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید