بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار فناوری و اخبار هوش مصنوعی : هوش مصنوعی، ایمپلنت مغزی و بازگشت تکلم در افراد فلج

هوش مصنوعی، ایمپلنت مغزی و بازگشت تکلم در افراد فلج

هوش مصنوعی، ایمپلنت مغزی

اخبار هوش مصنوعی / اضافه شدن قابلیت هوش مصنوعی به ایمپلنت های مغزی می‌تواند از طریق تجزیه و تحلیل فعالیت‌های عصبی در حرکات صورت و در زمان تکلم سرعت بازگشت تکلم در افراد فلج را افزایش دهد.

اخیراً محققان موفق شدند با استفاده از ایمپلنت مغزی و فناوری‌های جدید مرتبط با آن قدرت تکلم را به دو زن که به خاطر بیماری و سکته مغزی امکان حرف زدن را نداشتند بازگردانند. فناوری جدید دانشمندان می‌تواند با استفاده از تجزیه و تحلیل حرکات صورت ۶۲ تا ۷۸ کلمه در دقیقه را رمزگشایی کند.
فرانک ویلت، از محققین دانشگاه استنفورد در این باره می‌گوید: با استفاده از قابلیت‌های جدید در آینده می‌توان تصور کرد افراد فلج نیز امکان گفتگوی روان را خواهند داشت. همچنین آنها می‌توانند به طور آزادانه با دقتی بالا قابل درک آنچه که می‌خواهند بیان کنند.
در حالت کلی سخنوران انگلیسی دارای نرخ گفتار طبیعی ۱۶۰ کلمه هستند. فناوری نمی‌تواند به نرخ گفتار طبیعی برسد اما دستاورد جدید یک قدم هیجان انگیز برای بازیابی قابلیت تکلم در این بیماران است.

در این سیستم از آرایه یوتا به همراه یک سنسور کوچک مربعی شبیه به یک برس مو استفاده شده که در آن ۶۴ سوزن قرار دارد. این سیستم می‌تواند به قشر مغزی متصل شده فعالیت‌های نورون‌ها را جمع آوری کند. همچنین محققان یک شبکه عصبی مصنوعی را آموزش دادند که می‌تواند با رمزگشایی فعالیت های مغزی اطلاعات را به صورت کلمه روی مانیتور نشان دهد.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید