بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار فناوری : هواپیمای X-۵۹ ناسا با توانایی پرواز مافوق صوت

هواپیمای X-۵۹ ناسا با توانایی پرواز مافوق صوت

هواپیمای مافوق صوت ناسا

اخبار فناوری / ناسا مجموعه جدیدی از عکس‌های هواپیمای مافوق صوت خود را منتشر کرده است که آن را در کارخانه شرکت سازنده نشان می‌دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، مجموعه جدید عکس‌های هواپیمای «X-۵۹»، آن را در حالی نشان می‌دهد که در خط پرواز – فضای بین آشیانه و باند فرودگاه – در کارخانه «اسکانک ورکس»(Skunk Works) شرکت «لاکهید مارتین«(Lockheed Martin) در کالیفرنیا قرار دارد.

حرکت کردن از محل ساخت به خط پرواز، یکی از نقاط عطف بسیاری است که X-۵۹ را برای اولین پرواز و پروازهای بعدی آن آماده می‌کنند. گروه در مرحله بعد، آزمایش‌های زمینی قابل توجهی را به منظور اطمینان یافتن از ایمن بودن هواپیما برای پرواز انجام خواهند داد.

هواپیمای X-۵۹ ناسا برای نشان دادن توانایی پرواز مافوق صوت یا سریع‌تر از یک ماخ طراحی شده است. ناسا X-۵۹ را بر فراز چندین شهر به پرواز در خواهد آورد تا داده‌هایی را در مورد واکنش انسان به صدای تولیدشده در طول پرواز مافوق صوت جمع‌آوری کند. ناسا این مجموعه داده‌ها را به آمریکا و تنظیم‌کننده‌های بین‌المللی تحویل خواهد داد تا بتواند پرواز مافوق صوت تجاری را روی زمین امکان‌پذیر کند.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید