بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار هوش مصنوعی : همکاری شرکت های بزرگ برای توسعه هوش مصنوعی

همکاری شرکت های بزرگ برای توسعه هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و ردیابی کتاب‌های ممنوعه و مستهجن

اخبار هوش مصنوعی / سیتنا: شرکت آمریکایی تراشه‌های انویدیا، از همکاری در زمینه هوش مصنوعی با شرکت‌های هندی Reliance Industries و Tata Group برای توسعه زیرساخت‌های ابری و مدل‌های زبانی، علاوه بر برنامه‌های کاربردی مولد خبر داد.
در حالی که ایالات‌متحده آمریکا در صادرات برخی از تراشه‌ها به چین و برخی کشورها به دلیل محدودیت‌ها با موانعی مواجه است، معاملات با دو شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجاری هند به شرکت تراشه‌های آمریکایی کمک می‌کند تا روابط خود را در رابطه با هوش مصنوعی در این کشور آسیای جنوبی عمیق‌تر کند. یانسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در هفته جاری با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، پیش از نشست گروه ۲۰ درباره پتانسیل دهلی‌نو در بخش هوش مصنوعی گفت‌وگو کرد. مشارکت NVIDIA با Reliance قدرت محاسباتی مورد نیاز برای ساخت پلتفرم زیرساخت ابری هوش مصنوعی را فراهم می‌کند، در حالی که واحد GEO Reliance زیرساخت را مدیریت و حفظ خواهد کرد و بر تعامل با مشتری نظارت خواهد کرد.

انودیا تاکید کرد که «‌Reliance برنامه‌ها و خدمات هوش مصنوعی را برای ۴۵۰ میلیون مشتری Jio Communications ایجاد و زیرساخت‌ هوش مصنوعی کارآمد را برای دانشمندان، توسعه‌دهندگان و استارت‌آپ‌ها در سراسر هند فراهم می‌کند.» این دو شرکت در بیانیه‌ای اعلام کردند که مشارکت با «NVIDIA» توسط گروه مشاوره تاتا که شرکت شماره یک خدمات نرم‌افزاری در هند است، برای ساخت و پردازش برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی مولد و یک سوپر کامپیوتر سریع انجام خواهد شد. تاتا، همچنین مهارت نیروی کار ۶۰۰هزار نفری خود را با استفاده از این شراکت بهبود خواهد بخشید. انویدیا در انحصار سیستم محاسباتی مورد استفاده برای اجرای سرویس‌هایی مانند‌ ChatGPT، چت روبات محبوب OpenAI تولید شده توسط هوش مصنوعی است. این همکاری به Reliance امکان دسترسی به آخرین نسخه تراشه‌های پیشرفته Nvidia را می‌دهد. این تراشه‌ها، برای عملکرد هوش مصنوعی بهینه‌سازی شده‌اند و به‌طور موثر برنامه‌هایی مانند ChatGPT را تقویت می‌کنند.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید