بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و ابزار دیجیتال دیگر و اخبار فناوری : هدست واقعیت مجازی سامسونگ XR با حس بویایی

هدست واقعیت مجازی سامسونگ XR با حس بویایی

هدست سامسونگ XR با احساس بویایی

ابزار دیجیتال / سامسونگ برای رقابت با ویژن پرو، قابلیت احساس بو را به هدست XR اضافه می‌کند؟
امکان احساس بو احتمالاً به هدست سامسونگ XR اضافه خواهد شد و بدین‌ترتیب هنگام تجربه واقعیت مجازی، می‌توانید بوی محیط اطراف خود را نیز حس کنید.
اوایل سال جاری، سامسونگ با همکاری گوگل و کوالکام برنامه‌های خود را برای هدست XR جدید اعلام کرد. شایعات اخیر نشان می‌دهند که غول فناوری کره‌ای پس‌ از معرفی ویژن پرو اپل، رونمایی هدست خود را به‌تعویق انداخت تا قابلیت‌های جذاب‌تری به آن اضافه کند.

افشاگر نام‌آشنای فناوری، Tech_Reve، با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) ادعا کرد که سامسونگ قصد دارد قابلیت ورودی لمسی و حس بویایی را به هدست XR خود اضافه کند.

هدست Smell-o-Vision چیست؟
درحال‌حاضر، جزئیات زیادی از قابلیت حس بویایی و لمس هدست سامسونگ XR در‌دسترس نیست؛ اما گفته می‌شود این محصول از صفحه‌نمایش لمسی یا پد لمسی بهره خواهد برد.

گفتنی است استفاده از چنین قابلیتی در محصولات پوشیدنی هوشمند ایده‌ی کاملاً جدیدی نیست؛ زیرا حتی برخی مدل‌های ارزان هدفون با همین ویژگی برای کنترل رسانه‌های در حال پخش یا پاسخ به تماس‌های تلفنی عرضه شده‌اند. درواقع، هدست Gear VR سامسونگ نیز با صفحه‌ی لمسی برای ناوبری بهتر در رابط‌کاربری این محصول عرضه شد.

به‌هر‌حال عملکرد حس بویایی در هدست واقعیت مجازی سامسونگ XR واقعاً عجیب به‌نظر می‌رسد و کاربر با استفاده از آن بوهای مختلف را باتوجه‌به محتوای در حال پخش روی دستگاه احساس خواهد کرد.

هدست سامسونگ XR با احساس بویایی

به‌عنوان مثال، هدست XR ازنظر تئوری می‌تواند بوی اقیانوس را هنگام پیاده‌سازی تجربه‌ی مجازی حضور در ساحل ارائه دهد. علاوه‌براین، هنگام قدم‌زدن مجازی در جنگل می‌توان بوی درختان را احساس کرد.
Tech_Reve ادعا می‌کند فناوری‌های مرتبط با ویژگی حس بویایی در هدست سامسونگ XR در رویداد فناوری Samsung LSI که قرار است ۵ اکتبر برگزار شود، معرفی خواهند شد. گفته می‌شود هدست سامسونگ از تراکم بیش‌ از ۳۰۰۰ پیکسل‌بر‌اینچ بهره خواهد برد؛ بنابراین، وضوح نمایشگر آن واقعاً خیره‌کننده خواهد بود.

در مقام مقایسه، هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو از تراکم پیکسلی ۳۴۰۰ بهره می‌برد. باتوجه‌به این خبر و گزارش‌های اخیر، به‌نظر می‌رسد تأخیر در معرفی هدست واقعیت مجازی سامسونگ به‌دلیل اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید و پیشرفته برای رقابت با ویژن پرو بوده است.

منبع : زومیت

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید