بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار بازی و اخبار جدید : مشکل هکرها برای کاربران بازی کال اف دیوتی

مشکل هکرها برای کاربران بازی کال اف دیوتی

بازی کال اف دیوتی

اخبار بازی / هکرها کاربران بازی محبوب را به بدافزار آلوده کردند
هکرها، کاربران بازی کال اف دیوتی (ندای وظیفه) را به بدافزاری آلوده کردند که به صورت خودکار، در لابی‌های آنلاین پخش می‌شود.

به گزارش ایسنا، در ۲۶ ژوئن، یکی از کاربران انجمن آنلاین “استیم” به سایر بازیکنان بازی “کالاف دیوتی: مدرن وارفیر ۲” هشدار داد که هکرها با استفاده از لابی‌های هک شده، حمله می‌کنند و پیشنهاد کرد از آنتی ویروس استفاده کنند.

یک کاربر دیگر این بازی مدعی شد که این بدافزار را تجزیه و تحلیل کرده است و در همان گروه نوشت که به نظر می‌رسد این بدافزار یک “ورم” است. یک منبع آگاه صنعت بازی که مایل نبود نامش فاش شود، تایید کرد که این بدافزار، حاوی یک “ورم” است.

نیل وود، سخنگوی شرکت اکتیویژن به توییتی ارجاع داد که یک مقام این شرکت در حساب توییتر کالاف دیوتی منتشر کرده و به شکل مبهومی، به وجود بدافزار اشاره کرده بود.

در این توییت آمده است: همزمان با بررسی گزارش‌های مربوط به یک مشکل توسط این شرکت، بازی چند نفره “کالاف دیوتی: مدرن وارفیر ۲ (۲۰۰۹)” در” استیم” آفلاین شد.

معلوم نیست چرا هکرها در حال انتشار این بدافزار هستند. این بدافزار یک ورم است زیرا به نظر می‌رسد از طریق لابی‌های آنلاین، به طور خودکار از یک بازیکن آلوده، به بازیکن دیگر پخش می‌شود. این به معنای آن است که هکرها احتمالا یک یا چند باگ را در بازی پیدا کرده‌اند و از آن برای اجرای کدهای مخرب روی رایانه بازیکنان دیگر استفاده می‌کنند.

بازی “کالاف دیوتی: مدرن وارفیر ۲” در سال ۲۰۰۹ توسط غول بازی‌های اکتیویژن منتشر شد اما هنوز یک جامعه آنلاین کوچک از بازیکنان دارد. بر اساس وب سایتی که تعداد بازیکنانی که به صورت آنلاین، بازی‌های ویدئویی را بازی می‌کنند، ردیابی می‌کند، حدود ۶۰۰ نفر این بازی را بازی می‌کردند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، هر چند پیش از این مواردی از انتشار بدافزارها از طریق بازی‌های ویدئویی مشاهده شده است اما معمولا از طریق نسخه‌های تروجان شده نصب کننده‌های بازی، بوده است.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید