بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار فناوری و موبایل : درباره گلکسی A55 و مشخصات فنی آن

درباره گلکسی A55 و مشخصات فنی آن

گلکسی A55 و مشخصات فنی آن

جهان دیجیتال : به تازگی یک نشریه هلندی به نام GalaxyClub، مشخصات فنی گلکسی A55 را فاش کرده است. طبق اطلاعاتی که این نشریه منتشر کرده می‌تواند به طور قطع قلب تپنده این گوشی میان‌رده جذاب را پردازنده Exynos 1480 برعهده گرفته که ساخت خود سامسونگ است و می‌تواند نوید بکارگیری این پردازنده‌ها در سایر گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی این غول کره‌ای باشد.
اولین اطلاعات از گوشی میان‌رده جدید سامسونگ یعنی Galaxy A55 حاکی از آن است که باید در انتظار استفاده از پردازنده Exynos 1480 در آن باشیم. علاوه بر این، مشخص شده که در زمینه دوربین نیز تغییر زیادی وجود نداشته و گلکسی A55 با همان دوربین ۵۰ مگاپیکسلی برادران کوچک‌تر خود عرضه می‌شود.

سامسونگ در حال ساخت یک گوشی میان‌رده جدید به‌نام گلکسی A55 بوده و به‌نظر می‌رسد که سخت در تلاش است تا مشخصات فنی و اطلاعات مرتبط با این دستگاه پیش از معرفی رسمی افشا نشود.
با این وجود، یافته‌های یک نشریه هلندی حاکی از آن است که سامسونگ به تمام برنامه‌های خود پایبند بوده و گوشی Galaxy A55 در ماه مارس سال آینده (اسفند ۱۴۰۲) به بازار عرضه می‌شود.

گلکسی A55 و مشخصات فنی آن
گلکسی A55 و مشخصات فنی آن

علاوه بر این، منابع نشریه GalaxyClub برخی از مشخصات فنی گوشی گلکسی A55 را هم به اشتراک گذاشته و به‌نوعی اطلاعات مربوط به پردازنده اصلی و دوربین این گوشی هوشمند میان‌رده سامسونگ را افشا کرده‌اند.

گوشی Galaxy A55 با پردازنده اگزینوس 1480 معرفی می‌شود
به گزارش Gsmarena، سامسونگ در حال انجام تست و بررسی داخلی گلکسی A55 با تراشه‌ای به شماره مدل S5E8845 است، شماره مدلی که معتقدیم به پردازنده اگزینوس ۱۴۸۰ معرفی نشده سامسونگ مربوط خواهد بود.

البته این گمانه‌زنی‌ها بر اساس دو SOC دیگر سامسونگ به نام‌های اگزینوس ۱۳۸۰ و اگزینوس ۱۲۸۰ انجام شده است که به ترتیب دارای شماره مدل S5E8835 و S5E8825 هستند. این دو تراشه ساخت سامسونگ در گوشی‌های میان‌رده گلکسی A54 و گلکسی A53 مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
نکته جالب در رابطه با SoC اگزینوس ۱۴۸۰ آن است که احتمالاً به پردازنده گرافیکی ساخت AMD مجهز خواهد شد.

شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ در حال همکاری نزدیک با شرکت AMD است تا برای بهبود عملکرد پردازنده‌های موبایل خود در زمینه پردازش تصویر و وظایف مرتبط با هوش مصنوعی (AI) از پردازنده‌های گرافیکی ساخت این شرکت استفاده کند. البته این گزارش‌ها تا به این لحظه تأیید نشده‌اند.

در نهایت، منابع نشریه GalaxyClub اعلام کرده‌اند که گوشی جدید Galaxy A55 در زمینه دوربین دچار تغییر قابل توجهی نشده و انتظار می‌رود که همان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مدل قبلی خود را به همراه داشته باشد.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید