بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و سخت افزار و لپ تاپ : لپ‌تاپ گیمینگ استلث ۱۵ با بدنه زیبا و کیفیتی بی نظیر

لپ‌تاپ گیمینگ استلث ۱۵ با بدنه زیبا و کیفیتی بی نظیر

لپ تاپ گیمینگ MSI Stealth 15

معرفی لپ تاپ / لپ‌تاپ گیمینگ استلث ۱۵ یکی از جدیدترین نمایندگان MSI با نسل جدید سخت‌افزار دنیای لپ‌تاپ‌ها در ایران محسوب می‌شود.
لپ‌تاپ‌های گیمینگ با نسل جدید پردازنده‌‌های اینتل و پردازشگر گرافیکی سری RTX 40 انویدیا وارد بازار کشورمان شده‌اند و حالا بازی کردن با لپ‌تاپ از همیشه لذت‌بخش‌تر شده است. لپ تاپ گیمینگ MSI Stealth 15 A13VE یکی از جدیدترین لپ‌تاپ‌های این شرکت تایوانی در بازار کشورمان محسوب می‌شود. لپ‌تاپ ام‌اس‌آی استلث ۱۵ ترکیب سخت‌افزاری به‌روز پردازنده نسل ۱۳ اینتل و کارت گرافیک RTX 4050 را با برچسب قیمتی ۷۰ میلیون تومانی ارائه می‌دهد.
لپ‌تاپ‌های MSI در سه رده اصلی گیمینگ، بیزینس و تولید محتوا تولید می‌شوند و هر رده نیز خانواده‌های متنوعی را در خود جای می‌دهند. در رده گیمینگ شاهد حدود ۱۰ خانواده اصلی هستیم که استلث (Stealth) یکی از آنهاست. خانواده لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI Stealth با هدف ارائه دستگاهی با سخت‌افزار قدرتمند در بدنه‌ای زیبا و باکیفیت روانه بازار می‌شوند تا بتوان از آنها در فضای کار و محیط‌های رسمی نیز استفاده کرد. جدیدترین نسل لپ‌تاپ ام‌اس‌آی MSI Stealth 15 با پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i7-13620H و کارت گرافیک انویدیا RTX 4050 می باشد
لپ‌تاپ MSI Stealth 15 بدنه‌ای کاملا تخت و ظاهری شیک و رسمی دارد و شاید در نگاه اول به نظر نرسد که با یک لپ تاپ گیمینگ سروکار داشته باشید. در واقع استلث ۱۵ را می‌توان یکی از خوش استایل‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار کشورمان تلقی کرد.
لپ‌تاپ ام‌اس‌آی استلث ١۵ به مجموعه پر تعدادی از پورت‌های به‌روز در دو طرف بدنه‌اش مجهز شده تا پاسخ‌گوی نیاز اغلب کاربران حرفه‌ای باشد. لبه سمت چپ این لپ‌تاپ درگاه‌های زیر را می‌بینیم:

پورت USB 3.2 نسل دوم نوع C مجهز با پشتیبانی از پاور دلیوری (PD) و دیسپلی پورت (DP)
پورت USB 3.2 نسل دوم نوع A
درگاه HDMI 2.1 با پشتیبانی از خروجی 4K@120Hz یا 8K@60Hz
فهرست پورت‌های به‌کار رفته روی لبه سمت راست لپ‌تاپ نیز به‌شرح زیر است:

جک هدفون با پشتیبانی از خروجی صدای های-رزولوشن
پورت USB 3.2 نسل دوم نوع C
پورت USB 3.2 نسل دوم نوع A
درگاه شبکه LAN گیگابیتی
پشتیبانی پورت USB-C از فناوری شارژ ۱۰۰ واتی پاور دلیوری یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت این لپ تاپ گیمینگ است. همچنین به‌کارگیری پورت HDMI با پشتیبانی از انتقال تصویر 4K@120Hz و 8K@60Hz می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مجموعه باشد. در مجموع می‌توان از لیست درگاه‌های ارتباطی استفاده شده در MSI Stealth 15 رضایت داشت، اما تایوانی‌ها می‌توانستند با به‌کارگیری پورت تاندربولت، کارآیی آن را بهبود ببخشند. این عضو تازه‌وارد سری لپ‌تاپ‌های Stealth از وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۲ هم پشتیبانی می‌کند تا تجربه‌ای کم‌نقص در اتصال بی‌سیم داشته باشید.

نسل سیزدهم پردازنده‌های اینتل تقریبا همزمان با سری Geforce RTX 40 کارت گرافیک‌های انویدیا معرفی شده تا عملکرد سخت‌افزاری لپ‌تاپ‌ها بهتر از همیشه باشد. لپ‌تاپ استلث ۱۵ مدل A13VE به پردازنده Core i7-13620H با ۶ هسته قدرتمند و ۴ هسته کم‌مصرف مجهز شده است. پردازش‌های گرافیکی نیز توسط کارت گرافیک RTX 4050 با ۶ گیگابایت حافظه گرافیکی انجام می‌گیرند.

لپ تاپ گیمینگ MSI Stealth 15 از ۱۶ گیگابایت حافظه رم دو کاناله DDR5-5200 ساخت شرکت SK Hynix برخوردار است و اگر این مقدار برایتان کافی نیست، می‌توانید ظرفیت رم را تا ۶۴ گیگابایت ارتقا دهید. یک ترابایت حافظه NVMe PCIe نسل چهارم ساخت میکرون با قابلیت ارتقا این مجموعه را تکمیل می‌کند. با توجه به بررسی‌های دیجیاتو، حافظه SSD به‌کار رفته در لپ‌تاپ استلث ۱۵ یکی از بهترین‌های نسل چهارم است و سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی اطلاعات در آن به رقم خیره کننده ۶.۵ و ۴.۵ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد.

شرکت ام‌اس‌آی از خنک‌کننده اختصاصی خود با فناوری موسوم به +Cooler Booster Trinity در استلث ۱۵ بهره گرفته است. این مجموعه شامل ۳ عدد فن و ۵ عدد هیت‌پایپ می‌شود. با توجه به قدرت بالای این سیستم در خنک‌سازی لپ تاپ گیمینگ MSI Stealth 15، می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌ها و پردازش‌ها را با کم‌ترین افت عملکرد به اجرا در بیاورید. در واقع استلث ۱۵ یکی از معدود لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای بازار با ۳ فن محسوب می‌شود و از نظر پایداری عملکرد، در بالاترین سطح ممکن قرار می‌گیرد.

استلث ۱۵ یکی از شیک‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار برای انجام فعالیت‌های حرفه‌ای و گیمینگ محسوب می‌شود. در این رده قیمتی قطعا می‌توانید محصولاتی با سخت‌افزار قوی‌تر را حتی از برند MSI پیدا کنید. کاتانا ۱۵ با همین پردازنده یعنی 13620H و کارت گرافیک قوی‌تر RTX 4060 یکی از همین گزینه‌هاست. برندهای دیگر از جمله ایسوس، لنوو و ایسر نیز محصولات قوی‌تری را در این رده قیمتی عرضه کرده‌اند. با این حال هیچ‌کدام از این محصولات از نظر زیبایی و کیفیت ساخت به استلث ۱۵ نمی‌رسند.

این دستگاه در کنار طراحی شیک و جذاب و بدنه فلزی باکیفیت، سخت‌افزار قدرتمندی نیز دارد که به‌راحتی از عهده اجرای فعالیت‌های حرفه‌ای و بازی‌های روز برمی‌آید. بنابراین اگر قصد خرید لپ‌تاپی با سخت‌افزار قوی اما ظاهر شیک برای استفاده حرفه‌ای دارید، ام‌اس‌آی استلث ۱۵ می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید