بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار فناوری و اخبار هوش مصنوعی : قدرت عجیب هوش مصنوعی در تولید عکس

قدرت عجیب هوش مصنوعی در تولید عکس

قدرت هوش مصنوعی در تولید عکس

اخبار هوش مصنوعی / به تازگی مطالعه‌ای در مورد تعداد تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی انجام گرفت که نشان می‌دهد این فناوری توانسته در طول ۱۵ ماه با استفاده از پلتفرم‌هایی چون DALL-E ،Midjourney ،Stable Diffusion و Adobe Firefly عکس‌هایی به تعداد ۱۵۰ سال عکاسی تولید کرده است.

در این مطالعه مشخص شد هوش مصنوعی در مدتی کوتاه حدود ۱۵ میلیارد تصویر خلق کرده است. در حالی که صنعت عکاسی از سال ۱۸۲۶ تا سال ۱۹۷۵ و در طول ۱۵۰ سال موفق به ثبت این تعداد عکس شد. برای انجام مطالعه اخیر از داده‌های چندین شرکت استفاده شده است.

به عنوان مثال شرکت OpenAI چندی پیش اعلام کرده بود پلتفرم DALL-E توسط کاربران روزانه حدود ۲ میلیون تصویر تولید می‌کند. این ترتیب می‌توان محاسبه کرد که در طول ۱۵ ماه معادل ۹۱۶ میلیون تصویر توسط این برنامه ایجاد شده است.

هوش مصنوعی و تولید عکس و تصویر


برنامه دیگر هوش مصنوعی به نام Stable Diffusion است که از دشوارترین تولید کنندگان تصویر با کمک این فناوری در بررسی‌ها محسوب می‌شود. زیرا منبع باز بوده و علاوه بر کاربران ممکن است پلتفرم‌ها و برنامه‌های دیگر نیز از توانایی آن استفاده کرده باشند. بنابراین دریافت آمار دقیق از کاربرد آن امکان‌پذیر نیست.
احتمالا Stable Diffusion تنها پلتفرمی محسوب می‌شود که توانسته به تنهایی ۸۰ درصد از کل تصاویر ایجاد شده را درست کند. زیرا علاوه بر تعداد ۶۹۰ میلیون تصویری که به تنهایی تولید کرده است شرکت‌های متعدد فناوری دیگری نیز از آن بهره برده‌اند.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید