بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و رباتیک و گالری فیلم : فیلم قوی‌ترین ربات انسان‌نمای چندمنظوره جهان

فیلم قوی‌ترین ربات انسان‌نمای چندمنظوره جهان

قوی‌ترین ربات انسان‌نما

اخبار رباتیک / فیلم قوی‌ترین ربات انسان‌نمای چندمنظوره جهان را ببینید
فیلم جدیدی که از قوی‌ترین ربات انسان‌نمای چندمنظوره جهان منتشر شده است، توانایی آن را در حفظ تعادل خود نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، رباتی که به‌ عنوان قوی‌ترین ربات انسان‌نمای چندمنظوره جهان معرفی می‌شود، پس از انتشار یک ویدیوی جدید در رسانه‌های اجتماعی، با نظرات جالبی روبرو شده است. بسیاری از مخاطبان به شوخی می‌گویند که بیشتر به نظر می‌رسد این ربات شبیه به «ترمیناتور»، دیوانه‌وار تلاش می‌کند تا به نزدیک‌ترین توالت عمومی برسد.

ربات «H۱» توسط شرکت چینی «یونیتری رباتیکس»(Unitree Robotics) ساخته شده که یکی از پیشروترین شرکت‌های توسعه‌دهنده ربات‌های چهارپاست.

این شرکت در ماه گذشته، ویدئویی را از یکی دیگر از خلاقیت‌های خود منتشر کرد. این خلاقیت، یک حیوان خانگی برای آینده به شکل یک سگ رباتیک خزنده بود که می‌توانست صحبت کند و روی دست‌هایش بایستد. سگ رباتیک که «Go۲» نام دارد، می‌تواند از پله‌ها نیز بالا برود، «فچ»(fetch) بازی کند، موسیقی را از یک اسپیکر داخلی پخش کند و حتی با دستور عکس بگیرد و آن را مستقیما به تلفن همراه هوشمند صاحب خود بفرستد.

در مقایسه، H۱ یک ربات انسان‌نما است که حدود ۱۸۰ سانتی‌متر قد و ۴۷ کیلوگرم وزن دارد.

سرعت راه رفتن ربات، ۳.۴ مایل در ساعت است که تقریبا به سرعت معمولی راه رفتن یک انسان شباهت دارد. پس مطمئن باشید که به همین دلیل، H۱ به این زودی‌ها مانند «آرنولد شوارتزنگر»(Arnold Schwarzenegger) کسی را تعقیب نخواهد کرد.

همچنین، H۱ به دوربین سنجش عمق و فناوری لیدار مجهز است که از نور منعکس‌شده برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی و نقشه اجسام مجاور استفاده می‌کند.

با وجود این امکانات، یکی از چیزهایی که H۱ فعلا به طور مشخص ندارد، دست‌ است اما یونیتری می‌گوید که دست‌ها در حال توسعه هستند.

این شرکت، تاریخ رسمی عرضه H۱ را اعلام نکرده است اما می‌خواهد این ربات را ظرف سه تا ۱۰ سال آینده با قیمت حدود ۹۰ هزار دلار برای خرید آماده کند.

در ویدئوی منتشرشده، یکی از مهندسان یونیتری رباتیکس را می‌بینیم که به H۱ لگد می‌زند تا آن را از مسیر خود منحرف کند اما ربات، تعادل خود را حفظ می‌کند.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید