بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار هوش مصنوعی : شرکت متا و ارائه چت‌بات‌های هوش مصنوعی با شخصیت‌های متفاوت

شرکت متا و ارائه چت‌بات‌های هوش مصنوعی با شخصیت‌های متفاوت

شرکت متا و هوش مصنوعی

اخبار هوش مصنوعی / شرکت «متا» در حال آماده‌سازی مجموعه‌ای از چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که از شخصیت‌های متفاوتی برخوردارند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، «فایننشال‌تایمز» با انتشار این خبر نوشت که انتظار می‌رود این چت‌بات‌ها تا ماه سپتامبر سال جاری میلادی در دسترس کابران قرار گیرد.

این گزارش به نقل از منابع مطلع می‌گوید که متا در حال طراحی نمونه‌های اولیه برای چت‌بات‌هایی است که می‌توانند مانند انسان با کاربران گفتگو کنند، زیرا این شرکت در تلاش است تا تعامل با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود را افزایش دهد.

در این گزارش آمده است که این غول رسانه‌های اجتماعی مستقر در منلو پارک، ایالت کالیفرنیا، حتی در حال بررسی یک ربات‌چت است که مانند آبراهام لینکلن صحبت می‌کند، یا در حال طراحی چت‌بات دیگری است که توصیه‌هایی را در مورد گزینه‌های سفر از طریق موج سواری بیان می‌کند.

گفته شده است که هدف این چت‌بات‌ها، ارائه گزینه‌های جستجو و همچنین توصیه به کاربران خواهد بود.

این گزارش در حالی منتشر شده است که مدیران متا بر روی گسترش «تردز»، شبکه اجتماعی نوشتاری جدید خود، متمرکز هستند. این پلتفرم پس از شروع امیدوارکننده در هفته‌های نخست، بیش از نیمی از کاربران خود را از دست داده است.

شرکت متا به پرسش خبرگزاری رویترز درباره گزارش فایننشال‌تایمز پاسخی نداده است.

متا که شرکت مادر فیس‌بوک است، هفته گذشته گفت که در سه ماهه سوم سال مالی جاری میلادی، درآمدهای تبلیغاتی بیشتری داشت که بهتر از انتظار قبلی بوده است.

به نظر می‌رسد که این شرکت از شرایط نامناسب خود در سال ۲۰۲۲ میلادی فاصله می‌گیرد؛ دورانی که به دلیل ظهور فناوری هوش مصنوعی و سیاست ریاضت اقتصادی، مجبور به اخراج بیش از ۲۱ هزار کارمند خود شد.

متا در ماه ژوئیه نسخه جدیدی از مدل «منبع باز» هوش مصنوعی خود را با نام «لیاما ۲» (Liama2) برای استفاده تجاری راه‌اندازی کرد که توسط مایکروسافت، از طریق سرویس ابری «آزور» توزیع می‌شود، و در سیستم عامل ویندوز در دسترس است.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید