بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار فناوری و اخبار هوش مصنوعی : ساخت اولین جزیره هوش مصنوعی جهان

ساخت اولین جزیره هوش مصنوعی جهان

جزیره هوش مصنوعی جهان

جهان دیجیتال: اولین جزیره هوش مصنوعی جهان مجوز دریافت کرد
ساخت و ساز در اولین جزیره هوش مصنوعی جهان اکنون می‌تواند طبق برنامه پیش برود.

به گزارش آی‌ای، یک شرکت بلژیکی موسوم به الیا(Elia) به تازگی در وب‌سایت خود اعلام کرده که مجوز ساخت و ساز در جزیره پرنسس الیزابت، اولین و تنها جزیره هوش مصنوعی جهان را دریافت کرده است.

این جزیره در واقع یک مرکز انرژی واقع در ۴۵ کیلومتری ساحل است که سیستم برق واقع در خشکی کشور بلژیک را با مزارع بادی جدید و اتصال دهنده‌های اضافی از بریتانیا و دانمارک مرتبط می‌کند و امور آن توسط هوش مصنوعی انجام و مدیریت می‌شود. اما شرط اساسی برای توسعه این جزیره هوش مصنوعی، دریافت مجوز بود که شرکت الیا در ژانویه ۲۰۲۳ برای آن درخواست داده بود.

یک رهبر در نیروگاه‌های بادی دریایی

«تین ون در استراتن» وزیر انرژی بلژیک می‌گوید: بلژیک در توسعه نیروگاه‌های بادی دریایی یا فراساحلی پیشگام و پیشرو است. این جزیره، انتقال انرژی را از طریق افزایش چهار برابری ظرفیت بادی دریایی در دریای شمال بلژیک، ساخت جزیره انرژی و اتصالات جدید با کشورهایی که دریای شمال را احاطه کرده‌اند، تسریع می‌کند.

وی افزود: این جزیره انرژی جدید تبدیل به یک قطب انرژی بادی فراساحلی خواهد شد که انرژی پایدار و مقرون به صرفه را برای خانواده‌ها و شرکت‌های بلژیکی فراهم می‌کند و دریای شمال را به یک نیروگاه انرژی سبز تبدیل می‌کند.

مکانی که الیا پایه‌های بتنی این جزیره را در آن می‌سازد، در Vlissingen در بندر دریای شمال واقع شده است. مقدمات کار در حال حاضر آغاز شده است و با همکاری شرکت‌های ساخت و ساز دریایی بلژیکی موسوم به DEME و Jan De Nul هدایت می‌شود.

الیا در حال حاضر در حال تکمیل یک طراحی جزیره‌ای است که هوای طبیعت را به منظور حفاظت از حیات وحش دریایی و خشکی جزیره در بر بگیرد. این طراحی که اواخر سال جاری ارائه خواهد شد، با همکاری متخصصان خارجی توسعه داده شده تا ببینند کدام عناصر را می‌توان تغییر داد یا اضافه کرد تا تنوع زیستی در جزیره و اطراف آن افزایش یابد.

استراتن خاطرنشان کرد که طرح‌های ساخت و ساز و نصب جدید نمی‌توانند زندگی دریایی را چه در بالای آب و چه در زیر آب نادیده بگیرند و الیا را به خاطر کار بر روی طرحی فراگیر که به دنبال محافظت و شاید حتی احیای آبزیان است، تحسین کرد.

افزایش تولید انرژی بلژیک

به طور کلی، جزیره پرنسس الیزابت تأثیر زیادی بر تولید انرژی بلژیک خواهد داشت.

وینسنت ون کوئیکن‌بورن، معاون نخست‌وزیر بلژیک می‌گوید: ما قصد داریم به توسعه دریای شمال به ‌عنوان مرکز انرژی پیشروی بلژیک ادامه دهیم و جزیره پرنسس الیزابت بخش مهمی از این فرآیند خواهد بود.

وی این جزیره را دومین منطقه بادی فراساحلی نامید و گفت که اولین توربین‌های بادی در سال ۲۰۲۸ راه‌اندازی می‌شوند و انرژی سبز فراساحلی بیشتری را برای بسیاری از ساکنان کشورمان ارائه می‌کنند.

این پروژه همچنین شاهد اولین باری است که یک کشور در جهان توربین‌های بادی را در مناطق حفاظت شده دریایی نصب می‌کند.

ون کوئیکن‌بورن نیز تعهد شرکت الیا را به یک طراحی فراگیر و دوست‌دار محیط زیست که از محیط زیست دریایی محافظت می‌کند، ستایش کرد.

تکمیل این پروژه حدود دو سال طول خواهد کشید و در دوره زمانی مارس ۲۰۲۴ تا اوت ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید