بیشتر بخوانید

دزدگیری هوش مصنوعی!

هوش مصنوعی و مقابله با سرقت

اخبار هوش مصنوعی / هوش مصنوعی، دزدگیر می‌شود!
خرده فروشان بزرگ آمریکا به زودی از فناوری هوش مصنوعی پیشرفته برای مقابله با سرقت استفاده می‌کنند، البته می‌گویند هدف اصلی‌شان دستگیری سارقان نیست، بلکه جلوگیری از وقوع آن است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، فروشگاه‌های خرده فروشی والمارت، تارگت، کروگر و سایر خرده فروشان بزرگ آمریکا مصمم هستند تا با کمک گرفتن از شرکت‌های فناوری برای توسعه و استقرار سیستم‌های نظارتی پیشرفته مجهز به هوش مصنوعی با سرقت مقابله کنند.

آنها در نظر دارند تا از ابزارهای گوناگون نظیر تصاویر ویدیویی، دوربین‌های تشخیص چهره، خوانش پلاک خودروها و شناسایی وسایل نقلیه، ربات‌های امنیتی مستقل، برچسب های شناسایی فرکانس رادیویی(RFID)، قفل‌های هوشمند و نرم افزارهای تحلیلی پیش‌بینی کننده به این منظور استفاده کنند.

کریستین بکنر، معاون فناوری خرده‌فروشی و امنیت سایبری فدراسیون ملی خرده‌فروشان آمریکا که یک انجمن تجاری مستقر در واشنگتن است به یک خبرگزاری گفت: ما شاهد بسیاری از فروشندگان فناوری هستیم که هوش مصنوعی را روی فناوری‌های موجود مستقر می‌کنند.

با این حال، از آنجایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌شود، خرده فروشان باید با احتیاط با در نظر گرفتن مسائل بحث برانگیزی که در طول سال گذشته مطرح شده است، اقدام کنند.

بنکر می‌گوید: با توجه به عدم قطعیت نتایج پیش‌بینی برخی ابزارهای هوش مصنوعی، خرده‌فروش‌ها باید از هوش مصنوعی به‌گونه‌ای استفاده کنند که محافظ‌های مناسب داشته باشد. اگر از آنها برای حمایت از فعالیت‌های پیشگیری از ضرر استفاده می‌کنید، این کار را قبل از هر گونه تصمیم‌گیری که ممکن است عواقبی برای مشتریان یا کارمندان داشته باشد، به‌گونه‌ای انجام دهید که افراد در جریان قرار گرفته باشند.

خرده فروشان خاطرنشان می‌کنند که هدف اصلی آنها نه دستگیری سارقان، بلکه جلوگیری از وقوع سرقت است.

دکتر رید هیز(Read Hayes) مدیر شورای تحقیقاتی پیشگیری از ضرر که یک اتاق فکر متشکل از محققان، خرده فروشان، شرکت‌های فناوری، تولیدکنندگان و متخصصان مجری قانون است می‌گوید: اولین چیزی که ما به آن نگاه می‌کنیم این است که آیا می‌توانیم این افراد را شناسایی کنیم و قبل از اینکه مرتکب جرم شوند آنها را شناسایی کنیم؟ ما در تلاشیم تا متخلف یا خدمه را وادار کنیم که با خود بگویند، نه اینجا، نه الان، این کار به نظر درست نیست.

دن برتیوم(Dan Berthiaume) که فناوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای را مدیریت می‌کند، می‌گوید: دزدها ساده‌ترین شغل ممکن را می‌خواهند. اگر فروشگاه شما دارای پروتکل‌های امنیتی اولیه باشد، آنها به فروشگاهی می‌روند که محفظت نشده است.

یافتن تعادل

اکنون خرده فروشان فقط باید تعادل را میان جلب رضایت مشتریان و تضمین امنیت کالای خود بیابند.

شریل فریدمن(Cheryl Friedman) معاون آزمایشگاه نوآوری Lowe’s می‌گوید: ما از طریق همکاری با تیم حفاظت از دارایی و سایر گروه‌ها در Lowe’s، دائماً در حال نوآوری و استفاده از فناوری‌ها هستیم تا سعی کنیم تا جایی که می‌توانیم از سارقان یک قدم جلوتر باشیم و در عین حال تجربه خریدی عالی برای مشتری را ارائه دهیم.

فریدمن توضیح داد که بسیار مهم است که خریداران بیش از حد تحت فشار سطوح فزاینده امنیتی نباشند، زیرا برخی از فناوری‌ها مانند تشخیص چهره می‌توانند ناقض حریم شخصی باشند.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید