بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار فناوری و ابزار دیجیتال دیگر و اخبار جدید : در باره پیکسل واچ 2 و قابلیت های پیشرفته آن

در باره پیکسل واچ 2 و قابلیت های پیشرفته آن

پیکسل واچ 2 و قابلیت های پیشرفته آن

جهان دیجیتال / پیکسل واچ 2 با قابلیت‌های پیشرفته‌تر و سخت‌افزار قوی‌تر از راه رسید.
گوگل پارسال برای اولین‌بار با پیکسل واچ وارد بازار ساعت‌های هوشمند شد و محصول قابل قبولی را در این زمینه ارائه کرد. این شرکت حالا امروز از پیکسل واچ 2 پرده برداشته است که در مقایسه با نسل قبلی تغییراتی نسبی داشته و ویژگی‌های جذاب‌تری را ارائه می‌کند.
مشخصات پیکسل واچ 2 گوگل
پیکسل واچ ۲ نمایشگری 1.2 اینچی (41 میلی‌متری) از نوع AMOLED دارد که با محافظ گوریلا گلس 5 پوشانده شده تا در برابر خط‌وخش مقاومت نسبی داشته باشد و تراکم پیکسل آن 320 پیکسل در هر اینچ است. این نمایشگر از فناوری Always-on یا صفحه همیشه روشن پشتیبانی می‌کند و حتی با روشن‌بودن این ویژگی می‌تواند تا 24 ساعت شارژدهی داشته باشد. به‌علاوه، گوگل می‌گوید با فقط 30 دقیقه شارژکردن دستگاه، می‌توانید تا 12 ساعت از آن استفاده کنید. شارژ کامل این باتری 306 میلی‌آمپرساعتی حدود 80 دقیقه طول می‌کشد.

نسل اول ساعت گوگل بدنه‌ای از جنس استیل ضدزنگ داشت، اما این نسخه جدید از آلومینیوم بازیافتی استفاده کرده و سبک‌تر شده است. Pixel Watch 2 می‌تواند به‌صورت خودکار فعالیت‌های ورزشی کاربر را دنبال کند و برخلاف نسل قبلی، نیازی به فعال‌سازی این حالت به‌صورت دستی وجود ندارد.

یکی از تغییرات بزرگ پیکسل واچ 2 بهره‌مندی از فناوری UWB یا ارتباطات فوق پهن‌باند است که دقیق‌تر از بلوتوث به این دستگاه کمک می‌کند تا با سایر دستگاه‌ها ارتباط داشته باشد. این دستگاه همچنین از ویژگی‌های ایمنی جدیدی استفاده می‌کند. برای مثال، کاربران می‌تواند به‌صورت آنی موقعیت خود را به نزدیکانش به‌اشتراک بگذارد.

پیکسل واچ 2 از نظر سنسورهای سلامتی تغییراتی داشته و حالا از حسگرهای پیشرفته‌تری استفاده می‌کند. این ساعت هوشمند اکنون دقیق‌تر می‌تواند ضربان قلب و اکسیژن خون را اندازه‌گیری کند. به‌علاوه، شاهد یک سنسور cEDA جدید و یک سنسور تشخیص دمای پوست هستیم که هر دو از ساعت‌های فیت‌بیت به این محصول آمده‌اند. این سنسورها برای اندازه‌گیری سطح استرس استفاده می‌شوند و اگر لازم باشد مثلاً از طریق تمرین تنفس به شما کمک می‌کنند تا آرامش بیشتری پیدا کنید.

پیکسل واچ ۲ از فناوری Fast Pair هم بهره می‌برد که امکان اتصال سریع و آسان پیکسل واچ ۲ با گوشی‌های پیکسل و پیکسل بادز را فراهم می‌کند. در این دستگاه بالاخره امکان دسترسی به اپ‌های جیمیل و تقویم گوگل هم فراهم شده است.

ساعت جدید پیکسل به قابلیت تشخیص تصادف اتومبیل و تشخیص سقوط مجهز شده است و می‌تواند با اورژانس تماس بگیرد. همچنین، با این دستگاه قادرید به‌صورت ازراه‌دور پخش مدیا در گوشی‌های پیکسل یا پیکسل بادز را کنترل کنید یا برای عکاسی از طریق گوشی‌های پیکسل از آن کمک بگیرید.

قلب تپنده پیکسل واچ 2 چیپست Qualcomm 5100 است که از هم‌پردازنده کورتکس M33 استفاده می‌کند. این دستگاه همچنین از 32 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. گوگل ساعت هوشمند جدید خود را با Wear OS 4 عرضه می‌کند. این محصول همچنین استاندارد 5ATM، میکروفن، اسپیکر داخلی GPS و بلوتوث 5.0 بهره می‌برد.

پیکسل واچ 2 در مدل وای‌فای با قیمت 349 دلار و در مدل LTE با قیمت 399 دلار عرضه می‌شود.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید