بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و نرم افزار و نرم افزار کامپیوتر : خداحافظی با نرم افزار محبوب مایکروسافت

خداحافظی با نرم افزار محبوب مایکروسافت

نرم افزار وردپد WordPad

اخبار نرم افزار / براساس اسناد رسمی مایکروسافت، نرم‌افزار وردپد دیگر در دست توسعه قرار ندارد و قرار نیست به‌روزرسانی یا قابلیت جدیدی دریافت کند. به‌علاوه، این شرکت اعلام کرده است که در یکی از آپدیت‌های آتی ویندوز این برنامه را از سیستم‌عامل حذف خواهد کرد.
مایکروسافت می‌گوید: «WordPad دیگر به‌روز نمی‌شود و در یکی از آپدیت‌های آتی ویندوز حذف خواهد شد. ما برای کار با اسناد متنی حرفه‌ای مثلاً فایل‌های doc. و rtf. استفاده از نرم‌افزار مایکروسافت ورد و برای اسناد متنی ساده مثل txt. استفاده از نرم‌افزار نوت‌پد را توصیه می‌کنیم.»

به فکر استفاده از جایگزین‌های WordPad باشید
خوشبختانه درزمینه اپ‌های جایگزین برای WordPad کمبودی وجود ندارد. افزون بر ورد که خود مایکروسافت هم به آن اشاره کرده است، می‌توانید از نمونه‌های رایگان آن ازجمله LibreOffice استفاده کنید.

وردپد تنها نرم‌افزاری نیست که مایکروسافت تصمیم به حذف آن از سیستم‌عامل ویندوز گرفته است. این شرکت اخیراً با کورتانا هم خداحافظی کرد تا دستیار صوتی خود را کنار بگذارد. افزون‌براین، نرم‌افزار MSDT و پروتکل‌های قدیمی Transport Layer Security هم از ویندوز 11 حذف می‌شوند.

گفتنی است که مایکروسافت پنج سال پیش اعلام کرده بود که می‌خواهد نرم‌افزار Paint را هم حذف کند، اما با انتقاد شدید کاربران مواجه شد و درنهایت تصمیم گرفت این برنامه را در مایکروسافت استور حفظ کند.

حال شاید اگر شاهد مخالفت‌های مشابهی با حذف وردپد باشیم، این برنامه هم سرنوشتی شبیه به Paint پیدا کند و به‌طور کامل به گورستان نرم‌افزارهای ویندوز منتقل نشود. این برنامه 28 سال همراه کاربران بوده و در این مدت کار با اسناد متنی را ساده‌تر کرده است.

منبع: ایسنا

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید