بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار فناوری و موبایل و نرم افزار موبایل : تلاش گوگل برای ارائه خدمات ماهواره‌ای به اندروید

تلاش گوگل برای ارائه خدمات ماهواره‌ای به اندروید

خدمات ماهواره‌ای گوگل

اخبار فناوری / گوگل می‌خواهد با افزودن امکانات ماهواره‌ای به اندروید از آیفون پیشی بگیرد
همکاری احتمالی گوگل با شرکت گارمین می‌تواند خدمات ماهواره‌ای اندروید را در بیش از 150 کشور امکانپذیر کند
گوگل در حال کار بر روی افزودن زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحقق اتصال ماهواره‌ای در اندروید 14 است و طی چند هفته گذشته، اطلاعات بسیار بیشتری در دسترس قرار گرفته است. این شرکت در حال آماده شدن برای افزودن قابلیت‌های پیام‌رسانی اضطراری ماهواره‌ای به برنامه Google Messages است و اکنون مشخص شده است که گوگل با کدام ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای همکاری می‌کند: گارمین ریسپانس (Garmin Response).

این موضوع از کدهای برنامه Google Messages ظاهر شده است که نام گارمین را در رابطه با خدمات اضطراری ذکر می‌کند: «پیام‌رسانی از طریق ماهواره به پایان رسید. برای سؤال در مورد اضطراری خود، با Garmin Response تماس بگیرید. برای گزارش اضطراری جدید، با شماره اضطراری محلی خود تماس بگیرید.» ویژگی‌های SOS هنوز در Messages وجود ندارند، با این حال این کدها مطمئنا نشانه خوبی است که شرکت به خوبی ساخت این ویژگی را به پایان رسانده است.

Garmin Response تقریباً یکی از بهترین شرکت‌هایی است که گوگل می‌تواند به دنبال آن باشد. طبق وب سایت Garmin Response، خدمات SOS این شرکت در حال حاضر در بیش از 150 کشور در تمام قاره‌ها در دسترس است. در حالی که مشخص نیست گوگل این ویژگی را در همه مناطق راه‌اندازی خواهد کرد یا خیر، با این حال امکانات گارمین به گوگل این پتانسیل را می‌دهد که نسبت به امکانات ماهواره‌ای آیفون 14 که به تعداد انگشت شماری از کشورهای غربی محدود می‌شود، به کشورهای بسیار بیشتری دسترسی پیدا کند.

این کدها فقط در آخرین به‌روزرسانی Messages نمایش داده می‌شوند، بنابراین این یک توسعه جدید است که امکان دارد حذف شود یا بعداً تغییر کند. با این حال، اگر گوگل قبلاً به نوعی توافق قراردادی نرسیده باشد، احتمالاً از اضافه کردن رشته‌هایی که به شخص ثالث ارجاع می‌دهند خودداری می‌کرد، که این استدلال احتمال راه‌اندازی این ویژگی با همکاری گارمین را افزایش می‌دهد. با توجه به اینکه اتصال ماهواره‌ای احتمالاً به سخت‌افزار جدید نیاز دارد، راه‌اندازی آن در سری گوگل پیکسل 8 امکان پذیر است.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید