بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار فناوری و اخبار جدید و اخبار هوش مصنوعی : بررسی مقررات هوش مصنوعی در ملاقات ایلان ماسک، زاکربرگ و بیل گیتس

بررسی مقررات هوش مصنوعی در ملاقات ایلان ماسک، زاکربرگ و بیل گیتس

ایلان ماسک، زاکربرگ و بیل گیتس

اخبار هوش مصنوعی / مدیران عامل برجسته حوزه فناوری در جلسه‌ای که با قانون‌گذاران آمریکا داشتند، در مورد مقررات هوش مصنوعی صحبت کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، «ایلان ماسک،»(Elon Musk) مدیرعامل شرکت «تسلا»(Tesla)، «مارک زاکربرگ»(Mark Zuckerberg) مدیر عامل «متا پلتفرمز»(Meta Platforms)، «ساندار پیچای»(Sundar Pichai) مدیرعامل «آلفابت»(Alphabet) و دیگر مدیران عامل فناوری، روز چهارشنبه قانون‌گذاران آمریکا را در ساختمان کنگره آمریکا ملاقات کردند تا در مورد مقررات هوش مصنوعی صحبت کنند.

قانون‌گذاران به دنبال راه‌هایی برای کاهش خطرات این فناوری نوظهور هستند که از زمان انتشار چت‌بات ChatGPT، با یک جهش سرمایه‌گذاری و محبوبیت بین مصرف‌کنندگان همراه شده است.

ماسک گفت که برای اطمینان یافتن از کاربرد ایمن هوش مصنوعی، به یک اصلاح‌کننده نیاز است. وی افزود: برای ما مهم است که داور داشته باشیم. یک اطلاح‌کننده تضمین می‌کند شرکت‌ها اقداماتی را انجام می‌دهند که ایمن و به نفع عموم باشد.

ماسک خاطرنشان کرد که این نشست، خدمتی به بشریت است و امکان دارد به عنوان یک رویداد بسیار مهم برای آینده تمدن در تاریخ ثبت شود. او تأیید کرد که هوش مصنوعی را یک شمشیر دو لبه می‌نامد.

زاکربرگ گفت: کنگره برای حمایت از نوآوری و پادمان‌ها باید با هوش مصنوعی تعامل داشته باشد. این یک فناوری نوظهور است که تعادل سهم مهمی را در آن دارد و در نهایت دولت مسئول آن است.

وی افزود: بهتر است این استاندارد توسط شرکت‌های آمریکایی تعیین شود که می‌توانند با دولت ما برای شکل دادن به این مدل‌ها در موضوعات مهم همکاری کنند.

بیش از ۶۰ سناتور در این رویداد شرکت کردند. قانون‌گذاران گفتند که در مورد نیاز به تنظیم دولتی هوش مصنوعی، یک توافق جهانی وجود دارد.

«چاک شومر»(Chuck Schumer) رهبر اکثریت دموکرات سنا که این مجمع را سازمان‌دهی کرد، پس از جلسه به خبرنگاران گفت: ما پرداختن به یکی از مهم‌ترین مسائلی را آغاز کرده‌ایم که نسل بعدی با آن روبه‌رو است و امروز شروع بسیار خوبی را برای آن داشتیم. ما راه زیادی برای رفتن داریم.

«تاد یانگ»(Todd Young) سناتور جمهوری‌خواه و یکی از میزبانان این مجمع گفت: من معتقدم سنا در حال رسیدن به نقطه‌ای است که در آن، کمیته‌های صلاحیت قضایی آماده شروع روند بررسی قانون هستند.

«مایک راندز»(Mike Rounds) سناتور جمهوری‌خواه هشدار داد که برای اقدام کنگره زمان لازم است. وی افزود: آیا حاضریم بیرون برویم و قانون بنویسیم؟ قطعا نه. ما آنجا نیستیم.

قانون‌گذاران خواهان تدابیر امنیتی در برابر موارد «دیپ فیک»(deep fake) بالقوه خطرناک مانند ویدئوهای جعلی، دخالت در انتخابات و حمله به زیرساخت‌های حیاتی هستند.

سایر شرکت‌کنندگان شامل «جنسن هوانگ»(Jensen Huang) مدیرعامل «انویدیا»(Nvidia)، «ساتیا نادلا»(Satya Nadella) مدیرعامل «مایکروسافت»(Microsoft)، «آرویند کریشنا»(Arvind Krishna) مدیرعامل «آی‌بی‌ام»(IBM)، «بیل گیتس»(Bill Gates) مدیرعامل سابق مایکروسافت و «لیز شولر»(Liz Shuler) رئیس «فدراسیون کارگران آمریکا و کنگره سازمان‌های صنعتی»(AFL-CIO) بودند.

شومر بر لزوم تنظیم مقررات پیش از انتخابات عمومی ۲۰۲۴ آمریکا، به ویژه در مورد دیپ فیک تأکید کرد. وی افزود: بسیاری از کارها باید انجام شوند اما این مورد نسبت به بقیه اقدامات، جدول زمانی سریع‌تری دارد.

در ماه مارس، ماسک و گروهی از کارشناسان و مدیران هوش مصنوعی با اشاره به خطرات احتمالی برای جامعه، خواستار توقف شش ماهه توسعه سیستم‌های قوی‌تر از GPT-۴ شدند.

تنظیم‌کنندگان در سطح جهانی سعی دارند تا قوانینی را برای استفاده کردن از هوش مصنوعی مولد ایجاد کنند که می‌تواند متن و تصاویری را تولید کند که منشاء مصنوعی آنها تقریباً غیرقابل تشخیص است.

روز سه‌شنبه «ادوبی»(Adobe)، آی‌بی‌ام، انویدیا و پنج شرکت دیگر گفتند که تعهدات داوطلبانه ارائه‌شده توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را در زمینه هوش مصنوعی امضا کرده‌اند که به مراحلی مانند واترمارک کردن محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی نیاز دارد.

این تعهدات که در ماه ژوئیه اعلام شدند، با هدف اطمینان یافتن در مورد عدم استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای اهداف مخرب ارائه شده‌اند. گوگل، OpenAI و مایکروسافت در ماه ژوئیه این تعهدات را امضا کردند. همچنین، کاخ سفید روی یک فرمان اجرایی هوش مصنوعی کار می‌کند.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید