بیشتر بخوانید

امنیت اماکن با اینترنت اشیاء

امنیت اماکن با اینترنت اشیاء

اخبار اینترنت / پایش امنیت اماکن با سامانه مبتنی بر اینترنت اشیاء
یکی از شرکت های دانش بنیان به منظور ارتقاء امنیت اماکن مختلف، سامانه امنیتی مبتنی بر اینترنت اشیاء را به بازار داخل کشور معرفی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، سید محمد الیاس موسوی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سامانه‌های سخت‌افزاری امنیتی مبتنی بر فناوری‌ اینترنت اشیاء عنوان کرد: فعالیت اصلی این شرکت طراحی و ساخت تجهیزات مبتنی بر اینترنت اشیاء است.

بر اساس بررسی‌های متخصصان شرکت، سیستم‌های امنیتی موجود در بازار با طراحی‌های قدیمی و عملکرد کاملاً آفلاین دارند از این‌رو با توجه به تجربه شرکت در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌های سخت افزاری مبتنی بر اینترنت اشیاء ، متخصصان تصمیم به طراحی و تولید اولین سیستم امنیتی بر پایه IOT گرفتند.

وی با اشاره به کاربردهای گسترده این سامانه‌ خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، تامین امنیت یکی از اصلی‌ترین نیازها به شمار می‌رود و مخاطبان محصول تمام منازل مسکونی، تجاری، اداری هستند.

موسوی با بیان اینکه این محصول مبتنی بر شرایط بومی کشور طراحی شده است، یادآور شد: صرفه‌جویی ارزی از مزایای این طرح است. نمونه‌های وارداتی قیمت تمام شده بسیار بالایی دارند و با توجه به قرارگیری سرور چنین سیستم‌هایی در خارج از کشور معمولاً استفاده از آن‌ها با مشکلاتی فراوانی همراه است.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید