بیشتر بخوانید

استوری تلگرام برای همه آزاد شد!

پیام رسان تلگرام

اخبار فناوری / تلگرام اعلام کرد که این سرویس پیام‌رسان، استوری را به طور رسمی، برای همه کاربران عرضه می‌کند.

به گزارش ایسنا، ویژگی استوری تلگرام، ماه میلادی گذشته برای کاربران سرویس پولی این پیام‌رسان راه اندازی شده بود و اکنون برای همه در این پلتفرم قابل دسترس خواهد بود. این خبر همزمان با ۱۰ ساله شدن تلگرام، اعلام شد.

یکی از نکات مهمی که استوری تلگرام را از استوری در سایر پلتفرم‌ها متمایز می‌کند، این واقعیت است که کاربران می‌توانند پس از ارسال، آن‌ها را ویرایش کنند. در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت، فیس بوک و تیک‌تاک، پس از ارسال استوری، گزینه‌ای برای ویرایش آن وجود ندارد. اگر می‌خواهید تغییری صورت دهید، باید استوری را حذف کرده و سپس دوباره پست کنید. تلگرام با ویژگی استوری، خود رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است.

تلگرام در یک پست وبلاگ نوشت: برای اولین بار در تاریخ شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید هر عنصری از استوری خود را در هر زمانی، به‌روزرسانی کنید و قابلیت مشاهده، کپشن، متن روی صفحه، برچسب‌ها یا هر چیز دیگری را بدون نیاز به حذف و ارسال مجدد استوری از اول، تغییر دهید.

باقی تجربه‌های استوری تلگرام، مشابه پلتفرم‌های دیگر است. می‌توانید استوری خود را برای همه، مخاطبین، چند مخاطب انتخابی یا فهرستی از دوستان نزدیک‌تان قابل مشاهده کنید. استوری‌ها در یک بخش قابل توسعه در بالای لیست چت شما قرار می‌گیرند. می‌توانید استوری‌های ارسال‌شده توسط یک مخاطب را با انتقال آنها به فهرست “مخفی” (Hidden) در بخش مخاطبین (Contacts) به جای صفحه اصلی، پنهان کنید.

کاربران می‌توانند زمان انقضای استوری خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال، می‌توانید انتخاب کنید نمایش استوری‌تان پس از شش، ۱۲، ۲۴ یا ۴۸ ساعت به اتمام برسد یا می‌توانید استوری‌ها را به‌طور دائمی در صفحه پروفایل خود نمایش دهید که شبیه بخش “هایلایت” اینستاگرام است.

بعلاوه، می‌توانید کپشن‌ها و لینک‌هایی را به استوری‌های خود اضافه کنید. همچنین گزینه‌ای برای تگ کردن افراد دیگر در استوری‌ها وجود دارد. بعلاوه، می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده با دوربین‌های جلو و عقب گوشی خود را به‌طور همزمان به سبک شبکه اجتماعی “بی‌ریل” (BeReal) پست کنید.

اگرچه استوری اکنون برای همه کاربران قابل دسترس است و منحصر به کاربران پولی نیست اما تلگرام درباره استوری برای کاربران پولی امتیازی قائل شده است. کاربران پولی می‌توانند قابلیتی به نام Stealth Mode را فعال کنند که “مشاهده” (View) آنها از استوری‌های که در پنج دقیقه گذشته باز کرده‌اند و استوری‌هایی که در ۲۵ دقیقه بعدی مشاهده خواهند کرد را حذف می‌کند.

بر اساس گزارش پایگاه فناوری تِک کرانچ، پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام در ژوئن گفته بود که کاربران تلگرام، سال‌ها خواستار اضافه شدن استوری به این اپلیکیشن بودند. دوروف گفته بود که این شرکت در ابتدا مخالف اضافه کردن استوری‌ها بود، زیرا استوری در همه جا بود اما در نهایت، خواست به حرف کاربرانش گوش کند.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید