بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار فناوری و اخبار ویژه : گوگل کلید عبور را جایگزین گذرواژه می‌کند

گوگل کلید عبور را جایگزین گذرواژه می‌کند

گذرواژه گوگل

اخبار فناوری / گوگل قابلیت کلید عبور (passkey) را برای فراهم کردن تجربه ورود راحت‌تر برای کاربران، جایگزین گذرواژه (password) می‌کند.

به گزارش ایسنا، گوگل اعلام کرد برخلاف گذرواژه‌ها، کاربران مجبور نیستند کلیدهای عبور را به خاطر بسپارند یا نگران هک شدن حساب‌های خود باشند. با فعال شدن کلید عبور، کاربران به منظور دسترسی به یک حسابشان، باید فقط هویت خود را در یک دستگاه معتبر احراز کنند.

گذرواژه‌های قدیمی که کاربران سال‌ها بازیافت می‌کردند ممکن است به زودی منسوخ شوند زیرا گوگل به سمت روش جدیدی برای دسترسی کاربران به حساب‌های آنلاین خود حرکت می‌کند. این غول فناوری اعلام کرده است کلید عبور را به عنوان یک جایگزین راحت‌تر و مطمئن‌تر، جایگزین گذرواژه‌ها می‌کند که نیاز برای ایجاد گذرواژه‌ای که به یاد آوردن آن غیرممکن است یا به راحتی توسط هکرها حدس زده می‌شود را حذف می‌کند. گوگل اعلام کرد این تجربه، مشابه قابلیت گذرواژه‌های ذخیره شده است.

برخلاف گذرواژه‌ها، کاربران برای دسترسی به یک حساب کاربری نیازی به تولید کلید عبور ندارند. اگر کلیدهای عبور در حساب گوگل آنها فعال شده باشد، می‌توانند برای هر سایتی که وارد می‌شوند یک کلید عبور منحصر ایجاد کنند. به جای وارد کردن گذرواژه، کاربران تنها باید هویت خود را در یک دستگاه مطمئن با پین، اثر انگشت یا اسکن چهره احراز کنند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، قرار نیست کاربران کلیدهای عبور را به خاطر بسپارند یا حتی آنها را بشناسند. این کلیدهای عبور توسط یک سرویس آنلاین برای برقراری ارتباط مستقیم با دستگاه کاربر به منظور کمک به ورود به سیستم، استفاده می‌شوند. در نتیجه، آن طور که گوگل ادعا می کند، هک حساب‌های کاربران، دشوارتر خواهد شد.

یک کلید عبور هرگز برای بیش از یک سایت استفاده نخواهد شد. پروتکل‌های کلید عبور با دقت طراحی شده اند تا هیچ اطلاعاتی با سایتهایی که ممکن است به عنوان محل رصد مورد استفاده قرار بگیرند، به اشتراک گذاشته نشود.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، گوگل اعلام کرد کلیدهای عبور برای کار در اکثر سیستم‌های عامل طراحی شده اند بنابراین می‌توان از آنها در آیفون، اندروید، مک و ویندوز استفاده کرد.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید