بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار فناوری : پرتاب ۵۶ ماهواره استارلینک به فضا

پرتاب ۵۶ ماهواره استارلینک به فضا

ماهواره استارلینک

۵۶ ماهواره استارلینک به فضا پرتاب شدند
شرکت اسپیس‌ایکس در جهت تکمیل شبکه پهن‌باند «استارلینک» خود، ۵۶ ماهواره اینترنتی دیگر را به مدار زمین پرتاب کرد.
به گزارش ثریا شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX)، گروه دیگری از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک (Starlink) خود را به مدار زمین پرتاب کرد و موشک بازگشته را در اقیانوس اطلس فرود آورد.
یک موشک فالکون ۹ (Falcon ۹) حامل ۵۶ ماهواره استارلینک، روز چهارم مه (۱۴ اردیبهشت) در ساعت ۳:۳۱ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی، از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال (CCSFS) در فلوریدا به پرواز درآمد.

مرحله اول فالکون ۹ حدود ۸.۵ دقیقه پس از بلند شدن به زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین شرکت اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد. مرحله فوقانی فالکون ۹ به حرکت خود در روز پنجشنبه ادامه داد و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ۵۶ ماهواره استارلینک را در مدار پایین زمین مستقر خواهد کرد.

استارلینک، مجموعه بزرگ و در حال توسعه ماهواره‌های پهن‌باند شرکت اسپیس‌ایکس است. جاناتان مکداول (Jonathan McDowell)، اخترفیزیکدان و ردیاب ماهواره که این گونه ماموریت‌ها را زیر نظر دارد، گفت: اسپیس‌ایکس تا به امروز بیش از ۴۳۰۰ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرده است که بیشتر آنها در حال حاضر کاربردی هستند.

این پرتاب، بیست و نهمین ماموریت مداری سال ۲۰۲۳ برای اسپیس‌ایکس و بیست و هفتمین ماموریت برای فالکون ۹ بود. دو پرواز مداری دیگر اسپیس‌ایکس در سال جاری با موشک بزرگ فالکون هوی (Falcon Heavy) این شرکت انجام شدند.

منبع: ایسنا

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید