بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار فناوری و گالری فیلم و موبایل : ویدئو معرفی گوشی S23 Ultra سامسونگ

ویدئو معرفی گوشی S23 Ultra سامسونگ

معرفی گوشی S23 Ultra سامسونگ

معرفی موبایل / بالاخره بعد از مدت ها گوشی های پرچمدار سری S23 سامسونگ با تغییرات کوچیک اما جذاب، معرفی شدن و الان هم تو بازار ایران موجود هستن. قوی ترین پرچمدار سامسونگ معمولا گل سر سبد گوشی های اندرویدی محسوب میشه و باید ببینیم اس 23 اولترا سامسونگ در مقابل آیفون 14 پرو مکس، چه حرف هایی برای گفتن داره.

بررسی طراحی سامسونگ S23 Ultra
وقتی به یه طراحی خوب و قابل تحسین میرسید، تغییرات زیاد و تغییر دادن کلی بدنه برای یه محصولی که هر سال عرضه میشه، خیلی توجیه پذیر نیست. سامسونگ هم مثل اپل به این نتیجه رسیده و گوشی اس 23 اولترا رو با کمترین تغییرات ظاهری نسبت به نسل قبلی عرضه کرده. رسما همون گوشی قبلیه که لبه های گوشی صاف تر شده تا بهتر توی دست قرار بگیره و دیگه خیلی حس استفاده از گوشی های نوت (خدا بیامرز!) رو منتقل نمیکنه.

بررسی طراحی سامسونگ S23 Ultra
قاب پشتی از جنس گلس مات ساخته شده که سنسور های دوربین به رسم نسخه سال قبل با بدنه ترکیب شدن و برآمدگی خاصی ندارند، اما فریم دور سنسور های از فلز نسبتا بزرگ تری استفاده میکنه که هم باعث تفاوت نسبت به نسل قبلی میشه و هم باعث محافظت بهتر از لنز ها. لوگوی SAMSUNG هم پایین این قسمت جا خوش کرده. وزن گوشی کمی بیشتر شده و با وزن 234 گرمی خودش، به جیب شما فشار وارد میکنه (از جهت های مختلف!). البته به سنگینی آیفون 14 پرو مکس نیست ولی هنوز گوشی سنگین و بزرگی به حساب میاد. رنگ های امسال هم علاوه بر مشکی از رنگ های سبز، Cream و Lavender هم استفاده شده که در بین همه خانواده سری S23 یکسانه.

مشخصات بدنه گوشی سامسونگ اس 23 اولترا
صفحه نمایش خمیده که سال های قبل پای ثابت گوشی های پرچمدار سامسونگ بودن کم کم جای خودشون رو به صفحه نمایش های تخت میدن و گوشی S23 Ultra با کاهش این خمیدگی، یه صفحه نمایش تقریبا تخت طرف رو ارائه میده که باعث میشه از تاچ های اشتباهی و مشکلات حفاظتی صفحه نمایش های خمیده مثل نصب سخت تر گلس و حساس بودن بیشتر صفحه نمایش در مقابل ضربات دیگه خبری نباشه. البته این تغییر به صورتی نیست که ظاهر صفحه مثل گوشی های میان رده بشه و سامسونگ با حفظ ظاهر پرچمدار گوشی با این تغییر، استفاده از صفحه نمایش رو راحت تر کرده.

برای مقاومت بیشتر گوشی s23 ultra هر دو بخش صفحه نمایش و قاب پشتی از نسل جدید گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده میکنن که مقاومت بهتری در مقابل ضربه دارن. گواهی IP68 هم مثل نسل قبلی برای مقاومت در مقابل نفوذ گرد و غبار و مایعات (تا عمق 1.5 متری و 30 دقیقه) برای این گوشی استفاده شده.

طراحی بدنه گوشی s23 ultra 5g
فریم گوشی به گفته سامسونگ از زره آلومینیومی ساخته شده که مقاومت بهتری در مقابل خط و خش و افتادن از ارتفاع داره. روی لبه راست دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا، بالای گوشی میکروفون، پایین گوشی درگاه سیم کارت (که فقط از دو سیم همزمان پشتیبانی میکنه)، پورت تایپ سی ورژن 3.2، میکروفون، اسپیکر و جایگاه قلم S-pen که از سری نوت هنوز به یادگار مونده قرار داره. لبه چپ گوشی هم کویره و خبر خاصی نیست.

در مجموع طراحی گوشی با تغییرات کوچیک اما جذابی که داشته کمی از ظاهر قبلی که شبیه به سری Note بود فاصله گرفته و به هویت خودش تقریبا رسیده و باعث استفاده راحت تر از گوشی اس 23 اولترا در طولانی مدت شده.

مشخصات نمایشگر سامسونگ اس 23 اولترا
امسال صفحه نمایش کمترین تغییر رو داشته و به جز استفاده از یه صفحه نمایش با خمیدگی کمتر از لحاظ مشخصات فرقی با نسل قبلی نداره. ولی این موضوع دلیل بر معمولی بودن صفحه نمایش به حساب نمیاد و هنوز با یکی از بهترین پنل هایی که توی یه گوشی هوشمند میتونید ببینید، طرفیم. صفحه نمایش 6.8 اینچی دینامیک امولد 2X با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۰۸۸ پیکسل و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی یه تجربه فوق العاده رو ایجاد می کنه. از استاندارد HDR10+ هم مثل نسل قبلی پشتیبانی میکنه. روشنایی صفحه نمایش تا عدد فوق العاده 1750 نیت در حالت بیشینه بالا میره و به راحتی میتونید از اون در محیط های خیلی روشن استفاده کنید.

مشخصات نمایشگر سامسونگ اس 23 اولترا
صفحه نمایش فوق العاده که رنگ های با غلظت و کنتراست بالایی به شما نمایش میده و حالت 1440 پیکسلی باعث میشه جزئیاتی که میبینید معرکه و بی نقص باشه. نرخ به روز رسانی مثل نسل قبل از LTPO 2.0 استفاده میکنه که باعث میشه به صورت خودکار و با توجه به استفاده شما از گوشی بین 24 تا 120 هرتز عوض بشه تا هم مصرف باتری بهینه تر باشه و هم تجربه خیلی روونی با این گوشی داشته باشید. موقع تماشای ویدیو با توجه به فریم ریت ویدیو بین حالت های مختلف (24، 30، 48 و 60) سوییچ میکنه. استفاده از صفحه نمایش تخت تر باعث شده کمی حاشیه صفحه نمایش بیشتر بشه که خیلی قابل توجه نیست و به خاطر تغییر در طراحی بدنه خیلی به چشم نمیاد.

بررسی باتری سامسونگ S23 Ultra
بخش باتری برعکس باقی نسخه های سری S23 از لحاظ حجم تغییری نکرده و از همون باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده میکنه. اما به لطف پردازنده جدید و کم مصرف بخش باتری s23 ultra عملکرد بسیار درخشانی داره و تقریبا انتظار شارژدهی نزدیک به آیفون 14 پرو مکس که یکی از بهترین شارژدهی ها در گوشی ها رو داره، میتونید داشته باشید. در استفاده معمولی با داشتن رزولوشن 1080 و رفرش ریت 120 هرتزی حدود یک روز و نیم میتونید از گوشی استفاده کنید که تا دو روز هم ممکنه افزایش پیدا کنه. البته اگه رزولوشن رو افزایش بدید این عدد کمی کاهش پیدا میکنه و اگه کیفیت تصویر براتون خیلی مهمه، واقعا ارزش کاهش شارژدهی رو داره!

گوشی های سامسونگ سرعت شارژ نسبتا بهتری در مقایسه با رقیب اپل خودش داره ولی هنوز سرعت شارژ اون به گوشی های برند های چینی مثل وان پلاس و شیائومی نمیرسه. امسال هم هیچ تغییری در این بخش دیده نمیشه و فقط از آداپتور 45 واتی (که باید جداگانه تهیه کنید) پشتیبانی میشه که با استفاده از آداپتور 45 واتی، شارژ کامل گوشی حدود 1 ساعت زمان میبره و در مواقعی که نیاز به یه شارژ سریع دارید نمیتونه مثل گوشی های با شارژرهای پرسرعت 120 واتی کار شما رو راه بندازه. مثل نسل قبلی و باقی گوشی های پرچمدار، اس 23 اولترا سامسونگ از شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 4.5 واتی هم پشتیبانی میکنه.

یه قابلیت جالب که بیشتر در گوشی های گیمینگ دیده میشه و سامسونگ قول اضافه شدنش در آپدیت های بعدی این گوشی رو داده، امکان بایپس کردن شارژ زمان بازی کردنه که میتونید از بخش Game Booster با نام Pause USB Power Delivery اون رو فعال کنید تا زمان بازی کردن فقط درصد شارژ ثابت بمونه و گرمایی بیشتری موقع بازی ایجاد نشه تا قدرت گوشی حفظ بشه و با افت فریمی مواجه نشید که میتونه یه خبر خوب برای گیمرهایی که دنبال یه گوشی مناسب بازی و قدرتمند در همه زمینه ها میگردن، باشه.

بررسی مشخصات دوربین سامسونگ S23 Ultra
یکی از بخش هایی که تغییرات مهم و بیشتری به خودش دیده، بخش دوربینه گوشی S23 Ultra که نسبت به نسل قبلی علاوه بر تغییرات سنسور با استفاده از پردازنده قوی تر و بهبود های بخش هوش مصنوعی باعث شده این بخش عملکرد بهتر و جذاب تری نسبت به نسل قبلی داشته باشه. به جای سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی نسل قبلی از سنسور 200 مگاپیکسلی HP2 مخصوص خودش برای این گوشی استفاده کرده که 16 پیکسل رو با هم ترکیب میکنه و خروجی عکس های اون در حالت پیش فرض به صورت 12.5 مگاپیکسلی ثبت میشه و باعث میشه جزئیات بیشتری در هر عکس دیده بشه. البته شما میتونید از حالت های 50 و 200 مگاپیکسلی هم در بخش تنظیمات بیشتر استفاده کنید که در ادامه بیشتر در موردش توضیح میدیم.

بررسی مشخصات دوربین سامسونگ S23 Ultra
مابقی سنسور های تغییری نسبت به نسل قبلی نداشتن و از همون سنسور های 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 تا سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم های 3 و 10 برابری اپتیکال استفاده میکنه که میشه گفت جزو تنها پرچمدارانی به حساب میاد که هنوز لنز های تله فوتو با زوم با کیفیت استفاده میشه.

لنز سلفی هم دچار تغییر شده و به جای سنسور 40 مگاپیکسلی نسل قبلی از سنسور جدید 12 مگاپیکسلی که در همه گوشی های سری S23 مشترکه، استفاده میکنه. این کاهش تعداد پیکسل باعث نشده که کیفیت عکس های سلفی کاهش پیدا کنه، دینامیک رنج خوب، رنگ های طبیعی و حالت پوست واقعی که دیگه خیلی به زردی نمیزنه و نویز خیلی کم عکس های در حد نسل قبلی و در بعضی مواقع بهتری هم به شما میده.

حالت Expert RAW با دوربین اصلی یکی شده و نیازی به برنامه جدا برای گرفتن عکس های خام نداره و افرادی که دوست دارند عکس های ثبت شده رو خودشون با کیفیت و جزئیات بیشتری ادیت کنن، میتونن با رفتن به بخش تنظیمات بیشتر برنامه دوربین به این بخش راحت تر دسترسی داشته باشند.

تست عملکرد لنزهای دوربین گوشی اس 23 اولترا
عکس های گرفته شده با لنز اصلی در نور مناسب جزئیات خیلی خوبی داره که به خاطر تغییرات پردازش و هوش مصنوعی نسبت به نسل قبلی کمی عکس های گرم تر و جذاب تری میگیره و مثل عکس های باقی گوشی های سامسونگی عکس های گرفته شده جزئیات و رنگ های تو چشم تری دارن. اگه خیلی با این نوع پردازش هم حال نکنید، میتونید با استفاده از عکس های RaW خروجی مورد نظر خودتون رو بگیرید، ولی برای یه کاربری معمولی که دنبال عکس های با جزئیات و قشنگ میگرده، دوربین اصلی به خوبی کار رو راه میندازه. با زوم عکس ها جزئیات خودشون رو حفظ میکنن و حتی گوشه های عکس هم جزئیات و شفافیت بسیار مناسبی دارند. نویز ها به شدت کاهش پیدا کرده و سایه ها به خوبی و با جزئیات مناسبی در عکس های ثبت میشن. در حالت 50 مگاپیکسلی جزئیات عکس ها بیشتر میشه و دینامیک رنج به خوبی حفظ میشه و میتونید عکس های با جزئیات تری ثبت کنید. حالت 200 مگاپیکسلی خیلی جزئیات خیلی بیشتری نمیده و بیشتر باعث افزایش حجم عکس ها میشه و کمی هم دینامیک رنج مشکل پیدا میکنه و نیاز به نور خیلی خوبی داره و کمی هم تاخیر در ثبت عکس های اون دیده میشه و بهتره به همون حالت 50 مگاپیکسلی بسنده کنید. مگه آپدیت جدیدی برای این بخش بیاد.

سنسور اولترا واید عکس های با جزئیات خوب و دینامیک رنج مناسبی میگیره و نسبت به نسل قبلی نویز نسبتا کمتری داره و باعث میشه عکس ها بسیار شفاف تر بشن و در مجموع عملکرد بسیار خوبی داره. به لطف قابلیت اتوفوکوس این سنسور عکس های ماکرو و نزدیک خوبی میتونید ثبت کنید.

زوم سه برابری خیلی بهبود خاصی نکرده و انتظار کیفیت و جزئیات خوب با مقداری نویز رو میتونید داشته باشید. در زوم های بیشتر هم به همین منواله، جزئیات و رنگ ها خوبه اما نویز افزایش پیدا میکنه. عکس های پرتره به خوبی سوژه رو تشخیص میدن و جزئیات و رنگ های خوبی در اونها دیده میشه. جزئیات و شارپنس در عکس های پرتره با زوم 3 برابری بسیار بهتر شده و نویز کمتری در اونها دیده میشه.

همه دوربین ها میتونن با کیفیت 4k و 60 فریم فیلمبرداری کنن که جزئیات، شارپنس و دینامیک رنج در همه اونها مناسبه ولی سنسور اصلی امکان فیلمبرداری 8k رو هم داره که به جای 24 فریم نسل قبلی امسال میتونه با 30 فریم فیلم ها رو ثبت کنه و فیلم های جزئیات و روشنایی بهتری دارن که پیشرفت خوبی برای طرفدارهای فیلمبرداری با گوشی به حساب میاد. حالت سوپر استدی حتی در حالت 8k هم به خوبی لرزش های اضافه رو حذف میکنه و فیلم های با لرزش خیلی کم و جزئیات زیادی با لنز اصلی و اولترا واید میتونید ثبت کنید.

بررسی عملکرد سخت افزار و رابط کاربری سامسونگ S23 Ultra
سامسونگ در این بخش یکسری از سنت های قدیمی خودش رو کنار گذاشته و برای همه خانواده سری S23 یعنی S23 5G و S23 Plus و S23 Ultra از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کرده. البته به خاطر اینکه گوشی های این سری خاص تر باشن از نسخه مخصوص خودش استفاده میکنه که سرعت CPU و GPU نسبتا بیشتری نسبت به نسخه معمولی داره، سرعت CPU از 3.32GHZ نسخه عادی شده 3.36GHZ و سرعت GPU از 680 نسخه عادی شده 719 که ممکنه خیلی تغییر زیادی به نظر نیاد ولی باعث میشه در کنار قدرت نسبتا بیشتر این گوشی، عملکرد و شارژدهی باتری هم بهتر بشه. با عرضه این چیپست های مخصوص سامسونگ دیگه باید با پردازنده های اگزینوس خداحافظی کنیم و دیگه خبری از نسخه های مختلف برای نقاط مختلف جهان نیست و به همه یه مشخصات و امکانات میرسه.

دیگه از نسخه با حافظه 128 گیگابایتی خبری نیست و این گوشی در حافظه های ذخیره سازی 256/512/1TB از نوع UFS 4.0 و با 8/12 گیگ رم عرضه میشه. گوشی S23 Ultra با استفاده از این چیپست در حال حاضر یکی از قدرتمند ترین گوشی های هوشمند به حساب میاد که به راحتی از پس همه بازی های با گرافیک بالا و برنامه های سنگین پردازشی و رندر برمیاد و با خیال راحت میتونید با این گوشی با گرافیک بالا و فریم خوب بازی کنید و یا کارهای پردازشی خودتون رو انجام بدید. در استفاده طولانی مدت و تحت فشار هنوز به آیفون 14 نمیرسه ولی عملکرد پردازشی خیلی افت زیادی نمیکنه و حدودا 20 درصد افت قدرت در استفاده سنگین و طولانی مدت داره.

بررسی عملکرد سخت افزار سامسونگ S23 Ultra
برای گوشی S23 Ultra از اندروید 13 و One UI 5.1 استفاده شده که تقریبا تجربه نزدیکی با باقی گوشی های سامسونگی داره و یه تجربه روون و سبک رو در کنار امکانات شخصی سازی زیاد و خوب به شما میده. بیشتر امکانات رابط کاربری برای استفاده از قلم لمسی بهینه شده که در بخش قلم لمسی این ویژگی ها رو تا حدودی بررسی میکنیم.

بررسی قلم S23 Ultra سامسونگ
عملکرد قلم لمسی و مشخصاتش نسبت به نسل قبلی هیچ تغییری نکرده و هنوز یکی از آپشن های سری Ultra به حساب میاد که ممکنه برای خیلی ها هیچ کاربردی نداشته باشه ولی افرادی که استفاده سنگین تری از گوشی دارند و از سری نوت به خانواده سری S کوچ کردن، مثل قبل میتونن به راحتی از این قلم استفاده کنن. تاخیر 2.8 میلی ثانیه باعث میشه خیلی راحت بتونید یادداشت برداری کنید و یا توی برنامه های مختلف از این قلم استفاده کنید.

بررسی قلم S23 Ultra سامسونگ
وقتی که قلم رو از بدنه خارج کنید متیونید از اون به عنوان ریموت استفاده کنید و از یکسری کاربردهای تعریف شده در این حالت مثل استفاده برای شاتر عکاسی بهره ببرید. مثل نسل قبلی از طریق بلوتوث به گوشی متصل میشه و باتری جداگانه ای داره که با قرار دادن داخل گوشی مجدد شارژ میشه. زبان های قابل پشتیبانی این قلم هم به 100 زبان رسیده که امکان تشخیص و تبدیل از دست نوشته به متن رو داره ولی هنوز از زبان فارسی در بین این زبان ها خبری نیست.

قابلیت هایی مثل گرفتن اسکرین شات با کمک قلم و ادیت یا ساختن گیف، اسکرول کردن صفحات، بزرگ نمایی عکس ها در گالری با قرار دادن قلم روی اونها، نوشتن نوت روی صفحه گوشی در زمانی که صفحه خاموشه و ذخیره شدن در بخش نوت ها و قابلیت های مولتی تسک مثل کوچیک یا بزرگ کردن پنجره ها و یا کاهش شفافیت بخش هایی از امکانات قلم لمسی در گوشی S23 Ultra به حساب میاد که اگه یه کاربر حرفه ای یا Power User باشید، یه تجربه خیلی جذاب و خاص رو بهتون میده.

بررسی امنیت سامسونگ S23 Ultra
استفاده از حسگر اولتراسونیک باعث میشه باز کردن گوشی سریع و بدون مشکل انجام بگیره و مثل سنسورهای اپتیکال موقع باز کردن گوشی توی شب کل اتاق رو روشن نکنه و مثل نسل قبلی عملکرد خوب و قابل قبولی داره.

از ویژگی تشخیص چهره هم استفاده شده. قابلیت تشخیص چهره سامسونگ عملکرد قابل اتکا و سریعی داره. اما به دلیل اینکه فقط با دوربین سلفی کار می‌کنه خیلی نمیشه روی امنیتش حساب کرد.

مشخصات اسپیکر S23 Ultra
اسپیکر مکالمه به همراه اسپیکر اصلی که در پایین گوشی قرار داره، صدایی بسیار بلند و فراگیری پخش میکنن که نسبت به نسل قبلی کیفیت و جزئیات صدا بهبود پیدا کرده و دیگه با یه صدای معمولی طرف نیستیم و کیفیت بسیار خوب صدای خواننده و صدای های ریز خوب و با کیفیت مناسب حتی در بلندی بیشینه هم شما رو سورپرایز میکنه و میشه گفت کیفیت اسپیکر ها در حد گوشی های سری آیفون 14 ظاهر میشه.

آیا گوشی S23 Ultra سامسونگ ارزش خرید داره؟
گوشی سامسونگ S22 Ultra یکی از بهترین گوشی های اندرویدی سال پیش به حساب میومد و نسل جدید این گوشی هم با اینکه تغییرات خیلی زیادی از لحاظ ظاهری و صفحه نمایش نسبت به این گوشی نداره اما در دو زمینه قدرت پردازشی و دوربین تونسته به خوبی تفاوت خودش رو با نسل قبلی به نمایش بذاره و اگه دنبال یه گوشی پرقدرت که شارژدهی خیلی خوبی داشته باشه و عکس های با کیفیت خوبی هم بتونه ثبت کنه، این گوشی کاملا نیاز شما رو برطرف میکنه. شاید گوشی هایی دیگه ای پیدا کنید که در بخش سرعت شارژ یا شارژدهی یا قدرت پردازشی از این گوشی عملکرد نسبتا بهتری داشته باشند، اما هیچ گوشی اندرویدی دیگه ای در بازار یه عملکرد خیلی خوب در همه بخش ها مثل این گوشی نداره و تنها رقیب اس 23 اولترا برای عنوان بهترین گوشی فقط iPhone 14 Pro Max به حساب میاد که در حال حاضر هنوز وضعیت رجیستری مشخصی در داخل ایران نداره و معلوم هم نیست که کی این مشکل حل بشه. به همین خاطر گوشی S23 Ultra با قیمت حدودی 70 میلیون تومان یکی از خفن ترین و بهترین گوشی های پرچمدار امسال به حساب میاد که میتونه هم کاربرهایی که دنبال جدیدترین گوشی های روز هستن رو راضی کنه و هم کاربرهایی که گوشیشون علاوه بر استفاده معمولی وسیله کارشون هم به حساب میاد، البته اگه بخوایید از نسل قبلی به این گوشی مهاجرت کنید به نسبت تفاوت قیمتی خیلی تغییرات زیادی حس نمیکنید و بهتره تا نسخه سال بعدی صبر کنید.

منبع : mobo.news

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید