بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار فناوری و موبایل : نمایشگر جدید OLED سامسونگ با حسگر اثر انگشت در تمام صفحه!

نمایشگر جدید OLED سامسونگ با حسگر اثر انگشت در تمام صفحه!

نمایشگر جدید OLED سامسونگ

اخبار فناوری / نمایشگر جدید سامسونگ با حسگر اثر انگشت در تمام صفحه!
شرکت سامسونگ از حسگر جدید صفحه نمایش OLED خود پرده برداشته که می‌تواند اثر انگشت را در هر نقطه از صفحه نمایش بخواند و همچنین می‌تواند ضربان قلب و فشار خون کاربر را نظارت کند.

به گزارش انگجت، سامسونگ از فناوری نمایشگر جدیدی رونمایی کرده است که می‌تواند به قابلیت‌های فشار خون و نظارت بر سلامتی جدیدی در گوشی‌ها و تبلت‌های آینده منجر شود.

این غول فناوری چیزی را معرفی کرده است که آن را حسگر نمایشگر OLED می‌نامد که می‌تواند اثر انگشت شما را بدون توجه به آن قسمتی از صفحه نمایش که روی آن انگشت می‌گذارید، بخواند.

در حالی که اکنون اغلب گوشی‌های هوشمند دارای حسگرهای اثرانگشت بر روی صفحه نمایش هستند، حسگرهای آنها به عنوان یک ماژول جداگانه در زیر پنل متصل می‌شوند که فقط در یک منطقه کوچک و مشخص کار می‌کنند.

این در حالی است که سامسونگ گفته در این نمایشگر جدید، حسگر اثر انگشت را در خود پنل تعبیه کرده است و بدین ترتیب کاربر بر روی هر قسمتی از نمایشگر که انگشت بگذارد، حسگر قادر است آن را بخواند.

از آنجایی که فناوری این نمایشگر می‌تواند اثر انگشت را در هر نقطه از صفحه بخواند، می‌تواند برای نظارت بر ضربان قلب و فشار خون نیز استفاده شود.

سامسونگ ادعا می‌کند این فناوری حتی می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری نسبت به ابزارهای پوشیدنی موجود نشان دهد.

به گفته سامسونگ، برای اندازه‌گیری فشار خون، باید دو انگشت خود را روی صفحه نمایش قرار دهید. نور نمایشگر OLED ظاهراً بسته به انقباض و شل شدن رگ‌های خونی شما به طور متفاوتی منعکس می‌شود و بازگشت این اطلاعات به پنل، حسگر آن را به معیارهای سلامتی تبدیل می‌کند.

سامسونگ در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح داد: برای اندازه‌گیری دقیق فشار خون فرد، اندازه‌گیری فشار خون از هر دو بازو ضروری است. حسگر نمایشگر OLED می‌تواند به طور همزمان انگشتان هر دو دست را حس کند و اطلاعات سلامتی دقیق‌تری نسبت به دستگاه‌های پوشیدنی موجود ارائه دهد.

این شرکت هنوز اعلام نکرده است که آیا قصد دارد از این فناوری جدید در دستگاه‌هایی که در آینده عرضه می‌شود استفاده کند یا خیر، اما در نمایشگاه SID Display در لس آنجلس که این فناوری در آن معرفی شده است، نشان داده شده که می‌تواند فشار خون و ضربان قلب را بخواند.

سامسونگ علاوه بر حسگر OLED، صفحه نمایش رول شونده Flex را نیز به نمایش گذاشته است که در صورت کامل باز شدن می‌تواند بیش از پنج برابر طول داشته باشد.

در همین حال، مفهوم گوشی Flex In & Out آن دستگاهی شبیه به گوشی Galaxy Fold را نشان می‌دهد که می‌توانید آن را به صورت عمودی به سمت داخل یا خارج تا کنید و نیاز به نمایشگر خارجی را از بین می‌برد که می‌تواند منجر به نازک شدن گوشی‌های تاشو شود.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید