بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی کتاب : معرفی کتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات: مفاهیم و کاربردها

معرفی کتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات: مفاهیم و کاربردها

کتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات

کتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات: مفاهیم و کاربردها نوشته‌ی کنت سی لاودن و جین پی لاودن، کتابی درسی و مصور است که مسائل گوناگون و پایه، مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات سخن را بیان می‌کند.

در بخشی از کتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات: مفاهیم و کاربردها می‌خوانیم:

سومین تغییر عمده در تجارت و بازرگانی، ماهیت سازمان و مدیریت می‌باشد. سازماندهی و مدیریت با تغییرات و فرصت‌های جدیدی روبه‌رو شده است. بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌ها در حال استفاده از مزایای این امکانات و فرصت‌ها هستند. این سازمان‌ها از مدیریت سنتی سلسله مراتبی بیشتر فاصله می‌گیرند و به سازمان‌های فلت / یکنواخت تبدیل می‌شوند که افراد بیشتری در فرآیند مدیریت مشارکت دارند. مدیران جدید به کارهای غیررسمی و شبکه‌ها برای دسترسی به هماهنگی بین کارکنان و مشتریان وابسته هستند، تا بدین ترتیب عملکرد مناسب سازمان تضمین گردد. در اینجا نیز فناوری اطلاعات این روش مدیریتی را امکان‌پذیر می‌سازد.

فناوری اطلاعات تغییراتی را در سازمان‌ها به وجود می‌آورد که شرکت‌ها و سازمان‌ها را بیش از گذشته به اطلاعات، دانش، آموزش و تصمیم‌گیری تک تک کارکنان وابسته می‌سازد. تقریبا تمامی امور مالی و اداری و حتی فنی و تخصصی سازمان‌ها به فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی وابسته است. چنین تغییری در فضای کاری سبب شده است تا نه تنها روابط بین کارکنان سازمان تغییری اساسی پیدا کند بلکه در رابطه بین سازمان و مشتریان و مخاطبان آن‌ها نیز همین تغییر اساسی ایجاد شود. چنین تفاوت‌هایی در محیط کاری و جامعه سبب شده است تا ساختارهای سازمانی نیز نیازمند بازنگری باشد.

فهرست مطالب کتاب
تعاریف و کلیات فناوری اطلاعات و ارتباطات
آشنایی با سیستم‌های اطلاعاتی و کاربرد آن
آشنایی با رایانه و اجزای آن، سخت افزارها و نرم افزارها
ارتباطات راه دور و شبکه‌ها
اینترنت و امکانات آن
مفاهیم ذخیره و بازیابی اطلاعات
آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی و اجزای یک رکورد
کتابخانه‌های دیجیتال
کاربردهای فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید