بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار فناوری و اخبار هوش مصنوعی : معرفی مهم‌ترین رویداد گوگل

معرفی مهم‌ترین رویداد گوگل

فناوری جدید گوگل

مهم‌ترین رویداد گوگل معرفی شد
سرمایه گذاری‌های سنگین گوگل در زمینه هوش مصنوعی در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان این هفته به نمایش گذاشته خواهد شد.
گوگل قصد دارد مدل جدید زبان بزرگ عمومی خود را به نام PaLM ۲ معرفی کند. این شرکت همچنین قرار است از پیشرفت‌های Bard و Search با “تجربه‌های مولد” رونمایی کند.
به نظر می‌رسد هوش مصنوعی موضوع اصلی کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل در روز چهارشنبه خواهد بود، زیرا این شرکت در حال برنامه ریزی برای اعلام تعدادی به روز رسانی هوش مصنوعی از جمله راه اندازی یک مدل زبان بزرگ (LLM) است.

طبق اسناد داخلی Google I/O، این شرکت از PaLM ۲، جدیدترین و پیشرفته‌ترین LLM خود رونمایی خواهد کرد. PalM ۲ شامل بیش از ۱۰۰ زبان است و تحت نام رمز داخلی “Unified Language Model” کار می‌کند. همچنین طیف گسترده‌ای از تست‌های کدنویسی و ریاضی و همچنین تست‌های نوشتاری خلاقانه و تجزیه و تحلیل را انجام می‌دهد.

رقابت گوگل و مایکروسافت در هوش مصنوعی
اسناد نشان می‌دهند که در این رویداد، گوگل اعلامیه‌هایی را درباره این موضوع که «چگونه هوش مصنوعی به مردم کمک می‌کند تا به پتانسیل کامل خود دست یابند»، از جمله «تجربه‌های مولد» برای Bard و Search منتشر خواهد کرد. پیچای در حالی که پیشرفت‌های هوش مصنوعی شرکتش را مطرح می‌کند، به طور زنده با توسعه‌دهندگان صحبت خواهد کرد.

به‌روزرسانی‌ها در حالی ارائه می‌شوند که گوگل و مایکروسافت برای گنجاندن فناوری هوش مصنوعی چت در محصولات خود رقابت می‌کنند. مایکروسافت از سرمایه گذاری خود در OpenAI خالق ChatGPT استفاده می‌کند تا موتور جست‌وجوی Bing خود را تقویت کند، در حالی که Google تمام سعی خود را می‌کند تا فناوری Bard و LLM خود را به سرعت در تیم‌های مختلف ترکیب کند.

گوگل، پزشک متخصص عرضه می‌کند
گوگل برای اولین بار مدل زبان PalM را در آوریل سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. در مارس سال جاری، این شرکت یک API برای PalM را در کنار تعدادی از ابزار‌های سازمانی هوش مصنوعی راه‌اندازی کرد که می‌گوید به کسب‌وکار‌ها در تولید متن، تصاویر، کد، ویدئو، صدا و … کمک می‎کند.

ماه گذشته، گوگل اعلام کرد که LLM پزشکی آن به نام “Med-PaLM ۲” می‌تواند به سوالات معاینه پزشکی در “سطح پزشک متخصص” پاسخ دهد و در ۸۵ ٪ مواقع دقیق است.

هوش مصنوعی گوگل، فراتر از ChatGPT ؟
انتظار می‌رود گوگل از یک مدل زبان بزرگ عمومی (LLM) به نام PaLM ۲ رونمایی کند. این حالت جدید زبان بزرگ شبیه به ChatGPT شامل بیش از ۱۰۰ زبان است و طیف وسیعی از آزمایش‌ها از جمله کدنویسی و ریاضی را انجام داده است.

به غیر از مدل جدید هوش مصنوعی مولد، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، پیشرفت‌های هوش مصنوعی این شرکت را با تمرکز بر “تجارب مولد” در Bard و Search ارائه خواهد کرد. بارد هنوز فقط برای یک مخاطب منتخب در دسترس است. با توجه به ارائه لو رفته که توسط CNBC ذکر شده است، گوگل ممکن است گزینه‌های متن به تصویر را نیز در Bard معرفی کند.

این شرکت قصد دارد پیشرفت‌هایی را با Bard و Search به اشتراک بگذارد، از جمله برنامه‌نویسی و ریاضیات و همچنین توسعه به زبان‌های ژاپنی و کره‌ای. گوگل همچنین قصد دارد همکاری Workspace AI، ابزار تشخیص تصویر Google Lens را گسترش دهد و گوشی تاشو جدید خود، Pixel Fold را به نمایش بگذارد.

سایر رونمایی‌های گوگل در Google I/O ۲۰۲۳
گوگل در این رویداد از اولین گوشی تاشو Pixel Fold خود رونمایی خواهد کرد. دستگاه جدید قبلاً در یک تیزر فاش شده است، اما مشخصات آن هنوز در دست نیست. گوگل پیکسل فولد با صفحه نمایش اصلی با اندازه حدود ۷.۶۰ اینچ عرضه خواهد شد. صفحه نمایش ثانویه تنها ۵.۸ اینچ و جمع و جور خواهد بود. انتظار می‌رود این دستگاه جدید با سری گلکسی فولد سامسونگ رقابت کند. Pixel Fold به چیپست Google Tensor G۲ مجهز می‌شود که از Pixel ۷ Pro و Pixel ۷ نیز پشتیبانی می‌کند.

برای هند، گوگل پیکسل ۷a را عرضه خواهد کرد که گزینه مقرون به صرفه تری است. Pixel ۷a در ۱۱ می‌عرضه خواهد شد و به طور انحصاری از طریق Flipkart به فروش می‌رسد. وب سایت تجارت الکترونیک قبلاً تیزر‌هایی از گوشی هوشمند آینده را به اشتراک گذاشته است.

منبع: CNBC

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید