بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار فناوری و تلویزیون : سامسونگ مشتری پنل‌های ال‌جی

سامسونگ مشتری پنل‌های ال‌جی

پنل‌های OLED ال جی

اخبار فناوری / سامسونگ مشتری پنل‌های ال‌جی شد
به گفته سه منبع آگاه، شرکت ال‌جی دیسپلی کره جنوبی از ابتدای سه ماهه دوم امسال عرضه پنل‌های تلویزیونی کیفیت بالا را برای سامسونگ الکترونیکس آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، رویترز به نقل از دو منبع آگاه نوشت: ال‌جی دیسپلی قصد دارد سال آینده دو میلیون قطعه عرضه کند و در سال‌های بعد، میزان عرضه را به سه میلیون و پنج میلیون قطعه خواهد رساند. عرضه اولیه به سامسونگ احتمالا شامل پنل‌های تلویزیون ۷۷ اینچی و ۸۳ اینچی ” OLED سفید” (WOLED) خواهد بود.

این قرارداد نشان می‌دهد که با داغ شدن رقابت از سوی فروشندگان چینی در محصولات رده پایین‌تر، چطور سامسونگ به دنبال توسعه فعالیت در بازار تلویزیون‌های OLED است. پنل‌های OLED تقریبا پنج برابر بیشتر از پنل‌های LCD قیمت دارند.

با این قرارداد، سامسونگ می‌تواند از شرکت سونی به عنوان دومین تامین کننده بزرگ تلویزیون‌های OLED در جهان، پیشی بگیرد.

تحلیلگران این گمان را مطرح کرده بودند که ال‌جی دیسپلی در حال مذاکره برای عرضه پنل‌های تلویزیون OLED به مشتری جدیدی است. همه منابع مایل نبودند نامشان فاش شود زیرا این قرارداد علنی نشده است. شرکت‌های ال‌جی دیسپلی و سامسونگ هم از اظهار نظر خودداری کردند.

پس از انتشار گزارش رویترز، سهام ال‌جی دیسپلی، افت یک درصدی را معکوس کرد و ۲.۴ درصد افزایش پیدا کرد. سهام سامسونگ که رشدش عمدتا از فروش گوشی‌های هوشمند و نیمه‌رساناهاست، ۱.۷ درصد افزایش یافت که بالاتر از رشد ۰.۲ درصدی کل بازار بود.

سامسونگ الکترونیکس که بزرگترین تولید کننده تلویزیون در جهان است، به دلیل هزینه بالاتر پنل‌های OLED، در بخش تلویزیون‌های OLED نسبت به رقیب بومی خود ال‌جی الکترونیکس، کندتر عمل کرده و استدلالش این بود که این فناوری بیشتر برای دستگاه‌های کوچک مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها مناسب است.

به گفته تحلیلگران، برای ال‌جی دیسپلی، تامین دو میلیون پنل OLED به ارزش حداقل ۱.۵ میلیارد دلار، به سودآور شدن این سازنده نمایشگر صفحه تخت زیان‌ده کمک می‌کند و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از کل ظرفیت تولید پنل‌های OLED این شرکت را به پنل‌های بزرگ اختصاص می‌دهد.

کارخانه OLED این شرکت در بحبوحه افزایش تورم و کندی اقتصاد، به دلیل مشتریان محدود و ضعیف شدن تقاضای بالایی که برای تلویزیون‌های جدید در دوران پاندمی کووید وجود داشت، پایین‌تر از ظرفیت کامل خود فعالیت می‌کند. این شرکت از سه ماهه دوم سال میلادی گذشته، به دلیل کاهش تقاضای جهانی برای دستگاه‌های الکترونیکی، چهار فصل متوالی زیان‌ده بوده است.

این شرکت پنل‌های تلویزیون OLED را برای ال‌جی الکترونیکس و سونی تامین می‌کند. همچنین نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند را برای شرکت اپل تامین می کند.

سامسونگ الکترونیکس واحد تولید صفحه نمایش خود به نام “سامسونگ دیسپلی” را دارد که روی نمایشگرهای OLED برای تلفن‌های همراه ساخت اپل و سامسونگ متمرکز است.

طبق گزارش شرکت تحقیقات بازار Omdia، سامسونگ در حال حاضر در بازار تلویزیون‌های OLED، سهم ۶.۱ درصدی داشته و پس از ال‌جی الکترونیکس با ۵۴.۶ درصد و سونی با ۲۶.۱ درصد سهم قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت تحقیقاتی پیش بینی کرده است که این بازار در سال میلادی جاری با رشدی نزدیک به شش درصد، به ۱۱.۷ میلیارد دلار و تا سال، ۲۰۲۷، به ۱۲.۹ میلیارد دلار می رسد.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید