بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار فناوری و اخبار ویژه : بازوبند پارچه‌ای ساعدکه به صفحه کلید تبدیل می‌ شود

بازوبند پارچه‌ای ساعدکه به صفحه کلید تبدیل می‌ شود

بازوبندی با قابلیت صفحه کلید

اخبار فناوری / بازوبند پارچه‌ای، ساعد فرد را به صفحه کلید یا اسکچ پد تبدیل می‌کند. مواد سه لایه و لمسی، آنچه را که کاربر می‌کشد یا تایپ می کند تفسیر می کند و آن را به تصاویر تبدیل می‌کند.
وقت آن رسیده است که برای پیشرفت بعدی در فناوری پوشیدنی آستین ها را بالا بزنید و با یک بازوبند پارچه ای که در واقع یک پد لمسی است، آشنا شوید. در ACS Nano، محققان می‌گویند راهی برای آسان‌تر کردن بازی‌های ویدیویی، طراحی کارتون‌ها و امضای اسناد ابداع کرده‌اند.

بازوبند پارچه‌ای اثبات مفهوم آنها، ساعد فرد را به صفحه کلید یا اسکچ پد تبدیل می کند. مواد سه لایه و لمسی، آنچه را که کاربر می کشد یا تایپ می کند تفسیر می کند و آن را به تصاویر در رایانه تبدیل می کند. ترک‌پدهای کامپیوتری و دستگاه‌های ثبت امضای الکترونیکی در همه جا وجود دارند، اما پدهای پوشیدنی‌ چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

محققان پیشنهاد کرده‌اند که از هیدروژل‌های شفاف و رسانای الکتریکی، پنل‌های انعطاف‌پذیر با قابلیت لمس را بسازند، اما این مواد چسبنده هستند و نوشتن روی آن‌ها را سخت می‌کنند و پوست را تحریک می‌کنند. بنابراین، محققان می‌خواستند یک هیدروژل مشابه را در یک آستین پارچه‌ای راحت برای طراحی یا بازی روی رایانه بگنجانند. محققان یک هیدروژل حساس به فشار را بین لایه‌های پارچه‌ای بافتنی قرار دادند. قسمت بالایی با نانوصفحات گرافن پوشانده شد تا پارچه رسانای الکتریکی شود. اتصال پانل حسگر به الکترودها و یک سیستم جمع‌آوری داده‌ها، پدی را تولید کرد که به فشار پاسخ می‌دهد با حسگر سریع و بی‌درنگ زمانی که انگشت روی آن می‌لغزد و اعداد و حروف را می‌نویسد.

سپس این دستگاه در یک آستین پارچه‌ای با یک ناحیه لمسی روی ساعد قرار داده شد. محققان می گویند که پنل لمسی پوشیدنی اثبات ایده آنها می تواند الهام بخش نسل بعدی صفحه کلیدهای انعطاف پذیر و اسکچ پدهای پوشیدنی باشد.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید