بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار فناوری و مقالات و نرم افزار و نرم افزار کامپیوتر : انواع سئو و اهمیت آن برای موتور های جستجو

انواع سئو و اهمیت آن برای موتور های جستجو

انواع سئو و اهمیت آن برای موتور های جستجو

سئو SEO که مخفف عبارت Search Engine Optimization است درواقع به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است.
مسیر یادگیری سئو
ابتدای بهتر است یک آشنایی با دنیای دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید. این به شما دید میدهد و در مسیر کمتر به مشکل خواهید خورد چراکه یک سئوکار و یا مشاوره سئو، ابتدا یک دید کلی بر روی دیگر شاخه های حوزه مارکتینگ دارد. اگر بتوانید در هر زمینه ای از بازاریابی دیجیتال یک مهارت کوچکی بدست آورید، زمانی که تبدیل به یک متخصص شدید و در یک شرکت بزرگ مشغول به کار شدید می توانید به راحتی با دیگر تیم ها ارتباط برقرار کنید و مشکلات آن پروژه را با یک دید فنی با دیگر اعضا به اشتراک بگذارید. همچنین این مورد از شما یک فرد حرفه ای تر خواهد ساخت و زمانی که مشغول به کار شدید متوجه تمایز خود با دیگر کارکنان خواهید شد!

سئو چیست؟
سئو SEO که مخفف عبارت Search Engine Optimization است درواقع به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است. در تعریفی دیگر سئو عبارت است از مجموعه فرایندی که یک سئوکار بر روی سایت انجام می دهد تا وب سایت بتواند در کلمات پر جستجو در نتایج برتر گوگل قرار بگیرد. سئو یکی از بهترین و مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ در دنیا است که هم برای کسب و کار های تازه تاسیس و هم برای کسب و کار های قدیمی کاربردی است.

سئو

قسمت اول:
سئو داخلی (On Page SEO)
سئو داخلی چیست؟
سئو داخلی، بهینه سازی هرآنچه درون وب سایت باشد را میگویند. ابتدایی ترین مرحله در انجام پروژه های سئو، انجام فرایند سئو داخلی است که مهم ترین تاثیر را بر روی افزایش رتبه سایت ما در گوگل دارد. در ادامه قصد داریم موارد مهم که در دسته سئو داخلی قرار می گیرند را نامبرده و هرکدام از آنها را بهمراه طریقه بهینه سازیشان شرح و آموزش دهیم.

آموزش سئو داخلی
برای بهینه سازی سئو داخلی باید موارد زیر را بر روی بهینه سازی و اجرایشان تسلط کافی داشته باشید. در ادامه آنهارا نام خواهیم برد و یک به یک برسی خواهیم کرد.

تحقیق کلمات کلیدی
ایجاد مدل Topic Cluster بر اساس کیوورد های بدست آمده
تهیه نقشه لینک سازی داخلی
تولید صفحات مورد نیاز و دسته بندی
تولید محتوای سئو شده بر اساس مدل Topic Cluster
اجرای لینک سازی داخلی
بهینه سازی تصاویر
بهینه سازی SEO Title & Meta Description
برسی چگالی کلمه کلیدی محتوای سایت
تحقیق کلمات کلیدی در آموزش سئو
یکی از ابتدایی ترین مراحل در سئو و بهینه سازی وب سایت تحقیق کلمات کلیدی می باشد. در واقع باید بدانیم مخاطب هدف ما در گوگل چه عباراتی را سرچ میکند و بیشتر دنبال چه چیزهایی است. برای مثال در زمینه آموزش سئو کاربران عباراتی مانند: یادگیری سئو، فیلم آموزش سئو، کتاب آموزش سئو، یادگیری سئو تخصصی، بسته آموزش سئو، دوره جامع آموزش بهینه سازی سایت و… را جستجو می کنند. کنند در این جا ابزارهایی وجود دارند که به ما کمک می کنند به توانیم با استفاده از آنها کلمات پروژه جستجو در حوزه کاری خود را پیدا کنیم. یکی از این ابزارها ابزار KWfinder.com می باشد. با استفاده از این ابزار میتوانید میزان سرچ یک عبارت را در گوگل مشاهده کنید و همچنین دیگر عبارات مرتبط و پر جستجو را استخراج کنید. در ویدیوهای دوره آموزش سئو به طور کامل آموزش کار با ابزار تحقیق کلمات کلیدی KWfinder.com را ارائه داده‌ایم.

مدل محتوایی تاپیک کلاستر در آموزش سئو
پس از آنکه تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام دادیم و متوجه شدیم که کاربر هدف ما به دنبال چه چیزهایی در گوگل می باشد؛ اکنون زمان آن رسیده تا این کلمات کلیدی استخراج شده را به نحو صحیحی در وبسایت پخش کنیم. برای این کار باید یک استراتژی مشخص داشته باشیم تا بتوانیم یک خروجی با کیفیت را از وبسایت خود دریافت کنیم. یکی از بهترین استراتژی های معماری محتوایی در وب سایت مدل معماری Topic Cluster میباشد. در مدل محتوایی تاپیک کلاستر ابتدا یک موضوع اصلی را انتخاب می کنیم و سپس حول محور آن موضوع موضوعات زیر مجموعه دیگری را نیز انتخاب میکنیم. ابتدا صفحه موضوع اصلی را در وب سایت خود ایجاد می کنیم. این صفحه می تواند از نوع لندینگ پیج، پست بلاگی، محصول و یا دسته بندی باشد. پس از ایجاد این این صفحه مادر به سراغ ایجاد صفحات زیر مجموعه آن یا همان صفحات فرزند میرویم. برای درک بهتر این استراتژی می توانیم نام آن را استراتژی مادر و فرزندی بگذاریم. در واقع ما در حکم موضوع اصلی ما (Pillar Page) و فرزند ها حکم زیر مجموعه موضوع اصلی (SubTopic) را برای ما بازی می‌کنند.

قسمت دوم:
سئو تکنیکال (Technical SEO)
سئو تکنیکال چیست؟
سئو تکنیکال تمیم موارد فنی سایت را شامل می شود. از برنامه نویسی سایت گرفته تا استفاده از تگ های مختلف در ساختار صفحات تا بهینه سازی و افزایش سرعت سایت همه و همه مربوط به سئو فنی یا همان سئو تکنیکال می شود. برای بهینه سازی سئو فنی بهتر است یک برنامه نویس خوب نیز در دسترس شما باشد تا بتوانید مشکلات فنی را با کمک او با سرعت و کفیت بیشتری حل کنید. در ادامه قصد داریم به آموزش سئو تکنیکال بپردازیم و موارد که در آن اهیمت بالایی دارد را برسی و تحلیل کنیم و نحوه بهینه سازی آنها را آموزش دهیم.

آموزش سئو تکنیکال
در لیست زیر سرفصل هایی که باید در بهینه سازی سایت خود رعایت کنید تا بتوانید سئو فنی خوبی را داشته باشید آماده کرده ایم. در باره با هرکدام مفصل صحبت خواهیم کرد.

بهینه سازی سورس کد پروژه
فشرده سازی کد های پروژه
فعال سازی Lazyload تصاویر
فعال سازی کش
فعال سازی G-Zip
فعال سازی Breadcrumb
فعال سازی Sitemap
استفاده از Schema ها
قسمت سوم:
سئو خارجی (Off-Page SEO)
سئو خارجی چیست؟
سئو خارجی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مراحل بهینه سازی وبسایت است. در این مرحله پس از گذشت چندین ماه از پروژه شما و انجام فعالیت های بالا بر روی وب سایت اکنون این وب سایت شما آماده شده است تا فرایند تبلیغات خارج از آن شروع شود. این تبلیغات شامل تبلیغات متنی و تبلیغات کلیکی و دیگر نوع تبلیغ های مختلف در در دنیای دیجیتال مارکتینگ می باشد. سئو خارجی نیز مانند دیگر بخش های سئو دارای چندین بخش میباشد که از مهمترین آنها که ۹۰ % سهام و کار آن بر روی آن آن توجه ویژه ای دارند فرآیند لینک سازی می باشد. در ادامه ابتدا قسمت های مختلف سه و خارجی را آن نام برده و پس از آن به بررسی تخصصی هر کدام از این قسمت ها خواهیم پرداخت. بسیاری از افرادی که به دنبال آموزش سئو (لینک آموزش سئو) می باشند اشکالات فراوانی در قسمت سئو خارجی دارند؛ از پیشنهاد میشود این قسمت را با دقت هرچه تمام تر مطالعه کنید.

آموزش سئو خارجی
همانطور که در بالا اشاره شد مهمترین بخش سئو خارجی فرایند لینک سازی می باشد لینک سازی در رتبه های ما در گوگل تاثیر مستقیم دارد.

لینک سازی (Backlink)
موتورهای جستجو برای این که بتوانند اعتبار یک وب سایت را تشخیص دهند نیاز به سیگنال های مختلفی دارند. یکی از این سیگنال ها بک لینک می باشد. در واقع ما با ساخت لینک به گوگل این سیگنال را می دهیم که به وبسایت ما در زمینه مورد نظر دارای اعتبار و ارزش می باشد. موتورهای جستجو مانند گوگل زمانی که لینک ما را در وب سایت های دیگر مشاهده کنند، متوجه می‌شوند که وب سایت ما دارای اعتبار و ارزش بوده است که دیگر سایتهای معتبر به آن لینک داده‌اند. همین فرایند در واقع برای گوگل یک سیگنال به حساب می آید و بخش زیادی از رتبه بندی وب سایت ها در نتایج گوگل بسته به بک لینک ها دارد.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید