بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > معرفی کتاب و آموزش : کتاب مرجع کامل بیت کوین و برنامه نویسی بلاک چین باز

کتاب مرجع کامل بیت کوین و برنامه نویسی بلاک چین باز

مرجع کامل بیت کوین

معرفی کتاب / معرفی کتاب مرجع کامل بیت کوین و برنامه نویسی بلاک چین باز

آندریاس آنتونوپولوس در کتاب مرجع کامل بیت کوین و برنامه نویسی بلاک چین باز هرآنچه را که مایلید درباره‌ی بیت‌کوین و بلاک‌چین و درآمدزایی از طریق این رمز ارزها بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد. در این کتاب با فرآیند کار با ارزهای دیجیتال و کاربردهای آن در دنیای تجارت الکترونیک آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب مرجع کامل بیت کوین و برنامه نویسی بلاک چین باز

بیت کوین حاصل به‌کارگیری مجموعه‌ای از اطلاعات و فناوری‌های نوین است که شناخت آن امروزه به‌ مبنایی برای فعالیت در اکوسیستم پول دیجیتال تبدیل شده. درحقیقت بیت‌کوین یک رمز ارز است که می‌تواند خرید‌وفروش شود یا با ارزهای دیگر تعویض گردد. در کتاب مرجع کامل بیت کوین و برنامه نویسی بلاک چین باز (Mastering Bitcoin) با روش‌های معامله‌ی این رمز ارز آشنا خواهید شد.

دلیل اقبال به بیت‌کوین، سرعت، امنیت و بی‌حدومرز بودن آن است که برخلاف سایر ارزهای سنتی، کاملاً جنبه‌ی مجازی دارد و هیچ سکه‌ی فیزیکی یا دیجیتالی در ازای آن مبادله نمی‌شود. درواقع نحوه‌ی کار با بیت‌کوین از طریق کلیدهایی‌ست که کاربران اجازه دارند به‌وسیله‌ی آن‌ها مالکیت بیت‌کوین را در شبکه اثبات نمایند.

آندریاس آنتونوپولوس (Andreas Antonopoulos) برای رسیدن به این نتیجه که بیت‌کوین فقط پول نیست و قابلیت‌های دیگری هم دارد، چهار ماه تلاش کرده و روزی 12 ساعت مقابل کامپیوتر به مطالعه پرداخته است. این مسئله می‌تواند بیانگر قابلیت استناد بالای این کتاب و اهمیت آن به‌عنوان مرجعی برای شناخت ویژگی‌های بیت‌کوین باشد.

در این اثر با موضوعاتی چون تاریخچه‌ی بیت‌کوین، تراکنش‌های بیت‌کوین و نحوه‌ی استخراج آن، کلیدها و آدرس‌های بیت کوین، جزئیات فناوری کیف پول، نحوه‌ی استفاده از بلاک‌چین و بسیاری موضوع مهم دیگر آشنا می‌شوید.

کتاب مرجع کامل بیت کوین و برنامه نویسی بلاک چین باز ترجمه‌ی عین الله جعفرنژاد قمی است که انتشارات علوم رایانه آن را منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به دنیای تجارت الکترونیک قرار داده.

کتاب مرجع کامل بیت کوین و برنامه نویسی بلاک چین باز مناسب چه کسانی است؟

مخاطب اصلی این کتاب، برنامه‌نویسان هستند. همچنین این اثر برای افرادی که مایل به سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از طریق اینترنت‌اند و یا قصد دارند فعالیت خود را در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین آغاز کنند، راهنمای مناسبی خواهد بود.

با آندریاس آنتونوپولوس بیشتر آشنا شویم

آندریاس آنتونوپولوس به‌عنوان یک کارآفرین بیت‌کوین، تاکنون چند کسب‌وکار مبتنی بر بیت‌کوین را تأسیس نموده و چندین پروژه‌ی متن‌باز اجتماعی را راه‌اندازی کرده است. او اغلب در مورد بیت‌کوین مقالات مختلفی می‌نویسد و میزبان دائمی Let’s Talk Bitcoin و سخنران عمومی پرکاری در زمینه‌ی رویدادهای فناوری است. آنتونوپولوس در هیئت مشاوره‌ی چندین استارت‌آپ بیت‌کوین خدمت می‌کند و به عنوان مدیر ارشد امنیت بلاک‌چین مشغول به فعالیت است.

در بخشی از کتاب مرجع کامل بیت کوین و برنامه نویسی بلاک چین باز می‌خوانیم

اگر اپلیکیشن کیف پول بیت‌کوین باب مستقیماً به اپلیکیشن کیف پول بیت‌کوین آلیس متصل باشد، ممکن است اپلیکیشن کیف پول باب اولین گره‌ای باشد که این تراکنش را دریافت می‌کند. به هر حال، حتی اگر کیف پول آلیس تراکنش را از طریق گره‌های دیگر ارسال کند، در مدت چند ثانیه به کیف پول باب می‌رسد. کیف پول باب فوراً تراکنش آلیس را به‌عنوان یک پرداخت ورودی شناسایی می‌کند، زیرا حاوی خروجی‌هایی است که کلیدهای باب می‌توانند آن‌ها را بازیابی کنند.

اپلیکیشن کیف پول باب به طور مستقل نیز می‌تواند بررسی کند که تراکنش ساختار درستی دارد، از ورودی‌های خرج‌نشده‌ی قبلی استفاده می‌کند و حاوی کارمزدهای کافی تراکنش برای گنجاندن در بلاک بعدی است. در این نقطه، باب با کمی ریسک می‌تواند فرض کند که تراکنش به زودی در یک بلاک قرار می‌گیرد و تأیید می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

واژه‌نامه
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: بیت‌کوین چگونه کار می‌کند؟
فصل سوم: هسته‌ی بیت‌کوین: پیاده‌سازی مرجع
فصل چهارم: کلیدها و آدرس‌ها
فصل پنجم: کیف‌های پول
فصل ششم: تراکنش‌ها
فصل هفتم: تراکنش‌ها و اسکریپت‌های پیشرفته
فصل هشتم: شبکه‌ی بیت‌کوین
فصل نهم: بلاک‌چین
فصل دهم: استخراج و اجماع
فصل یازدهم: امنیت بیت‌کوین
فصل دوازدهم: کاربردهای بلاک‌چین

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید