بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > آموزش و معرفی کتاب : کتاب آشنایی با فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال

کتاب آشنایی با فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال

فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال

معرفی کتاب / معرفی کتاب آشنایی با فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال

عین الله جعفرنژاد قمی در کتاب آشنایی با فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال شما را با یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های تراکنش آنلاین آشنا می‌کند و راه‌های استفاده از آن و استخراج ارزهای دیجیتال را به شما می‌آموزد. این کتاب یک راهنمای جامع و ارزشمند است که چشم‌اندازی از دنیای تجارت آنلاین را پیش چشمتان ترسیم خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب آشنایی با فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال

بلاک‌چین یک فناوری نوین است که انجام تراکنش‌های آنلاین را برای افراد تسهیل کرده و یادگیری این فناوری و آگاهی از چگونگی کارکردهای آن، آینده‌ی تراکنش‌ها را در دنیای آنلاین دگرگون می‌کند. بلاک‌چین کمک می‌کند سازمان‌ها و افراد دارایی‌های دیجیتال خود را به‌راحتی انتقال دهند و بتوانند قراردادهای هوشمند الکترونیکی را با دقت تنظیم کنند. در کتاب آشنایی با فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، نوشته‌ی عین الله جعفرنژاد قمی، با صفر تا صد کار با بلاک‌چین و فواید و کارایی آن در تجارت الکترونیک آشنا خواهید شد.

از جمله کارکردهای بلاک‌چین، تولید رمزارزها یا ارزهای دیجیتال است که بیت‌کوین نمونه‌ای از آن‌هاست و انجام تراکنش‌ها را بدون وجود واسطه امکان‌پذیر کرده است. در این کتاب با زوایای مختلف بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، خصوصاً بیت‌کوین آشنا می‌شوید و علاوه‌بر این‌که دورنمایی از این فناوری‌ها به دست می‌آورید، با مزایا و امکانات ویژه‌ی هریک آشنا خواهید شد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر در ایران استخراج بیت‌کوین ممنوع است، اما امکان دارد در آینده وضعیت به‌گونه‌ی دیگری رقم بخورد. بنابراین کتاب حاضر می‌تواند شما را با پیشرفت‌های جهانی در این زمینه آشنا نماید. در فصل‌های گوناگون این کتاب درباره‌ی انواع بلاک‌چین، موارد کاربری آن، تفاوت بلاک‌چین با بیت‌کوین، مزایا و محدودیت‌های بلاک‌چین و… اطلاعات سودمندی کسب می‌کنید.

کتاب آشنایی با فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال را انتشارات علوم رایانه منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به تجارت آنلاین و کتاب‌های مرتبط با فناوری اطلاعات قرار داده است.

کتاب آشنایی با فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال مناسب چه کسانی است؟

فعالان دنیای تجارت، علاقه‌مندان به درآمدزایی آنلاین و دانشجویان و پژوهشگران رشته‌ی کامپیوتر و نرم‌افزار می‌توانند از این کتاب به‌عنوان راهنمایی ارزشمند بهره ببرند.

با عین الله جعفرنژاد قمی بیشتر آشنا شویم

عین الله جعفرنژاد قمی، متولد 1339 در بابل و نویسنده و مترجم کتاب‌های علوم رایانه در ایران است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه فردوسی مشهد دریافت کرده، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی از دانشگاه آزاد اسلامی است و علاوه‌براین دکترای مهندسی رایانه (گرایش نرم‌افزار) دارد.

در بخشی از کتاب آشنایی با فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال می‌خوانیم

براساس آنچه که تاکنون خواندید، تنها سه دلیل وجود دارد که چرا سرمایه‌گذاری در هر شکلی از رمزارز عقلانی است:
1. می‌خواهید خودتان را در مقابل اُفت دلار حفاظت کنید که مردم فکر می‌کنند در نقطه‌ای از زمان رخ می‌دهد.
2. واقعاً از اهدافی پشتیبانی می‌کنید که منجر به این می‌شود که رمزارز آنچه را که می‌خواهد، ایجاد کند؛ و آن، دنیای آزادی است که از بازار رایگان لذت می‌برد.
3. پی بردید که بلاک‌چین چیست و به این فناوری علاقه‌مند هستید.

به هر حال، باید به خاطر داشته باشید که دلایل بدی وجود دارد که در هنگام سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به آن‌ها فکر کردید (و بر شما تأثیر گذاشتند). اولاً، اگر فکر می‌کنید که به دام ایجاد پول سریع می‌افتید، آن‌گاه درجا خواهید زد. اگر کسی به شما می‌گوید که تمام منابع خود را صرف خرید رمزارزها کنید، بهتر است کار دیگری انجام دهید. به خاطر داشته باشید که همیشه باید یاد بگیرید حتی قبل از سرمایه‌گذاری یک دلاری درباره‌ی ارزی که نمی‌توانید آن را لمس کنید، چه چیزی به دست می‌آورید. یکی از چیزهایی که باید به خاطر داشته باشید، این است که رمزارزها به منظور پشتیبانی از اهداف بلاک‌چینی فعالیت می‌کند که در آن عمل می‌کنند. غیر از حصول ارزش در ارز خودتان، ممکن است بخواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید، زیرا به آن‌ها نیاز دارید تا از امتیازاتی بهره‌مند شوید که بلاک‌چین‌ها پیشنهاد می‌کنند.

آشنایی با فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بلاک‌چین چیست؟  
فصل دوم: بلاک‌چین چگونه کار می‌کند؟  
فصل سوم: تفاوت بلاک‌چین و بیت‌کوین 
فصل چهارم: فواید استفاده از بلاک‌چین 
فصل پنجم: معایب و محدودیت‌های بلاک‌چین 
فصل ششم: بلاک‌چین و صنعت فناوری مالی 
فصل هفتم: بلاک‌چین و صنایع دیگر 
فصل هشتم: اتریم و سایر رمزارزها 
فصل نهم: راهنمای سرمایه‌گذاری در رمزارز
فصل دهم: استخراج بیت‌کوین 
فصل یازدهم: آینده‌ی بلاک‌چین 

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید