بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار هوش مصنوعی و مقالات : پاسخ به سوالات متداول در خصوص هوش مصنوعی

پاسخ به سوالات متداول در خصوص هوش مصنوعی

کاربرد هوش مصنوعی

هوش مصنوعی چیست؟
AI یا هوش مصنوعی مخفف artificial intelligence است و به شبیه سازی هوش انسانی در ماشین هایی گفته می‌شود که برای تفکر و یادگیری برنامه ریزی شده اند و قابلیت آپدیت معلومات خود را در مرور زمان بر اساس اطلاعات دریافتی دارند.

هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟
سیستم‌های هوش مصنوعی از الگوریتم‌ها و مدل‌های آماری برای انجام کارها استفاده می‌کنند البته معمولاً به هوش انسانی برای بروزرسانی دانش خود نیاز دارند، مانند تشخیص گفتار، تصمیم‌گیری، و ترجمه زبان‌ها. برخی از سیستم های هوش مصنوعی با استفاده از مقادیر زیادی داده آموزش داده شده توسط انسان‌ها است.

برخی از کاربردهای رایج هوش مصنوعی چیست؟
هوش مصنوعی در طیف گسترده ای از برنامه ها، از جمله اتومبیل های خودران، دستیاران شخصی مجازی، و تشخیص تصویر و گفتار استفاده می شود. همچنین در مراقبت های بهداشتی، مالی و تولید محتوا و تولید در کارخانجات نیز استفاده می شود.

آیا هوش مصنوعی تهدیدی برای مشاغل انسانی است؟
هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که وظایف خاصی را خودکار کند و آنها را کارآمدتر به انجام برساند، این مسئله می تواند منجر به از دست دادن شغل در برخی زمینه ها شود. با این حال، می تواند مشاغل و صنایعی جدید جدید را نیز در بازار ایجاد کند.

چگونه می توانم درباره هوش مصنوعی بیشتر یاد بگیرم؟
منابع زیادی برای یادگیری در مورد هوش مصنوعی وجود دارد، از جمله دوره‌های آنلاین در وب سایت‌های مشهور. برخی از زبان های برنامه نویسی محبوب برای هوش مصنوعی عبارتند از پایتون، جاوا و …

س: تفاوت بین هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی چیست؟
هوش مصنوعی یک زمینه گسترده است که زیرشاخه های مختلفی از جمله یادگیری ماشین را در بر می گیرد. یادگیری ماشینی نوع خاصی از هوش مصنوعی است که شامل سیستم‌های آموزشی برای یادگیری از داده‌ها می‌شود، نه اینکه به طور صریح برنامه‌ریزی شود. پس نتیجه می‌گیریم که یادگیری ماشین زیرمجموعه هوش مصنوعی است.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید