معرفی کتاب / هوش آنی در عصر ارتباطات یک بینش امروزی است … پژوهش سارا ویز می تواند هدف گذاری بازاریابی شما را به سطح کاملاً جدیدی برساند. به جای اینکه تصور کنید می دانیدنسل Z چه می خواهند، شروع به خواندن این کتاب کنید.
هوش آنی در عصر ارتباطات مختص دنیای پرسرعت و دیجیتال امروز است. دنیای پرسرعتی که نسلZ در حال تصاحب آن بوده و در آینده ای نه چندان دور با کنار زدن نسل هزاره بر آن تسلط پیدا خواهد کرد. بنابراین برای موفقیت باید این نسل را که در دنیای دیجیتال به دنیا آمده و با آن بزرگ شدهاند شناخته و خود را با آن ها وفق دهیم.
نویسنده کتاب هوش آنی در عصر ارتباطات ضمن تأکید بر شناسایی مشتریان، خوانندگان خود را بابازار بکر جوان ترها، با تأکید بر نوجوانان (که آن ها را بازار نسل Z می نامد) آشنامی کند. او با ذکر آمارهایی از کشور ایالات متحده آمریکا، اهمیت این نسل را به بازاریاب ها نشان می دهد و پیشنهاد می کند نسل Z، با جایگاه 40درصدی که در بازار آن کشور دارد، از ظرفیت های زیادی برخوردار بوده و در حال تغییردادن شرایط بازارها می باشد.
ساراوِیز در کتاب هوش آنی توضیح می دهد که بازاریابی برای نوجوانان کار آسانی نخواهدبود. زیرا آن ها استانداردهای برتری دارند که متناسب با سبک زندگی خود انتخاب کرده اند. و به دست آوردن وفاداری به برند در این گروه سخت تر از هر گروه دیگری است.
نویسنده سپس به تشریح مفصل و جامع از عادات استفاده نسل Z از شبکههای اجتماعی، حساسیت زیاد آنها نسبت به تولید محتوای شخصی سازی شده، عجول بودن آن ها و سرعتشان در تصمیم گیری، و نحوه برخورد آن ها با محرک های بازاریابی پرداخته و به بازاریاب ها توصیه می کند:
“اگربتوانید، توجه آن ها را جلب کنید”
آنگاهدر بخش پایانی کتاب هوش آنی در عصر ارتباطات، نویسنده به ارائه مجموعه ای از یازدهراهکار، که از آن ها به عنوان قانون یاد می کنند، پرداخته و شیوه های اجرایی نمودنتوصیه های مندرج در کتاب را در یک قالب منسجم و مفصل در اختیار خوانندگان میگذارد.
توصیه های مندرج در این کتاب به طور ویژه برای بسیاری از مدیران شرکت های ایرانی که هنوزدر فکر بازاریابی انبوه هستند و برای شناسایی کامل بازار هدفشان، به خود زحمت نمیدهند مفید است؛روی ذهنیت آن ها از بازاریابی تأثیر خواهد گذاشت.