بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار هوش مصنوعی و اخبار فناوری و اخبار ویژه : معرفی محصولات جدید گوگل، از گوشی تاشو و تبلت جدید تا هوش مصنوعی

معرفی محصولات جدید گوگل، از گوشی تاشو و تبلت جدید تا هوش مصنوعی

محصولات و فناوری جدید گوگل

اخبار فناوری / شرکت گوگل از جدیدترین محصولات سخت‌افزاری خود شامل نخستین گوشی تاشوی این شرکت و یک تبلت جدید و نیز طرح‌هایی برای معرفی خصوصیات هوش مصنوعی در موتور جست‌وجو و ابزارهای تولیدی رونمایی کرد.

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، این طرح‌ها اواخر وقت چهارشنبه به وقت محلی آمریکا در همایش سالیانه توسعه‌دهندگان گوگل (Google I/O) در «ماونتن ویو» کالیفرنیا و در حالی اعلام شد که این شرکت همزمان در تلاش است تا از کسب و کار تبلیغات خود با وسایل جدید فراتر برود و نیز از موتور جست وجوی خود در برابر تهدیدات ناشی از موجی از ابزارهای هوش مصنوعی دفاع کند.

در نشانه‌ای از اینکه هم اکنون تمرکز شرکت گوگل در کجا قرار دارد، این شرکت پیش از هر گونه ذکری از به‌روزرسانی‌های سخت افزاری، در حدود ۹۰ دقیقه را صرف ارائه فهرستی طولانی از خصوصیات جدید هوش مصنوعی کرد.

گوشی تاشوی «پیکسل فولد»

گوشی تاشوی پیکسل فولد
گوشی تاشوی پیکسل فولد

شرکت گوگل به جدیدترین شرکت حوزه فناوری تبدیل شد که از یک گوشی هوشمند تاشو رونمایی کرده است. این گوشی یک‌هزار و ۷۹۹ دلاری موسوم به «پیکسل فولد» یک لولای عمودی دارد که با گشودن آن نمایشی همانند تلبت را ارائه می‌کند. گوگل می‌گوید که این گوشی نازک‌ترین گوشی تاشو در بازار است. این گوشی زمانی که باز می‌شود یک صفحه نمایش ۷.۶ اینچی دارد و از خصوصیاتی مانند ترجمه زنده دو صفحه‌ای برخوردار است که به کاربر اجازه می‌دهد تا به یک زبان دیگر ارتباط برقرار سازد.

گوشی «پیکسل ۷ ای»

گوشی پیکسل ۷ ای گوگل
گوشی پیکسل ۷ ای گوگل

گوشی Pixel ۷a‌ در ظاهر شبیه پیکسل۷ و ۷پرو است با همان باریکه دوربین در پشت، اما نمایش آن و کیفیت دوربین ارتقا یافته است و طول عمر باتری نیز بهبود یافته است. گوشی ۷ای از یک پردازشگر «تنسور جی ۲» و یک تراشه امنیتی «تایتان ام ۲» بهره می‌برد که بهبود پردازش و خصوصیات جدید هوش مصنوعی را به ارمغان می‌آورند. این مدل همچنین برای اولین بار شارژ بی سیم را ارائه می‌کند.

تبلت «گوگل پیکسل»

تبلت گوگل پیکسل
تبلت گوگل پیکسل

هر چند گوشی‌های همراه یکی از عرضه‌های اصلی در این کنفرانس سالانه بودند اما گوگل همچنین یک تبلت پیکسل را نیز رونمایی کرد که برای استفاده در کارهای خانه از خاموش کردن لامپها تا تنظیم ترموستات بدون بلند شدن از جای خود طراحی شده است. این تبلت در سه رنگ و به قیمت ۴۹۹ دلار عرضه شده و از ۲۰ ژوئن قابل دسترس خواهد بود.

این تبلت ۱۱ اینچی از تراشه‌های «تنسور جی ۲» گوگل بهره مند است که عمر طولانی باتری و خصوصیات هوش مصنوعی را ارائه می‌کند.

خصوصیات هوش مصنوعی برای جست وجو

هوش مصنوعی گوگل برای جست وجو
هوش مصنوعی گوگل برای جست وجو

همزمان با رقابت جدید در حوزه هوش مصنوعی در «سیلیکون ولی»، گوگل همچنین در حال پیشبرد طرح‌هایی برای ارائه خصوصیات گفت وگوی هوش مصنوعی در موتور جست وجوی اصلی خود است.

این شرکت اعلام کرد که تحول بعدی را در موتور جست و جوی خود ارائه می‌کند که از ربات گفت وگوی نیرو گرفته از هوش مصنوعی برای پاسخ به سوالات استفاده خواهد کرد. با این به‌روزرسانی، ظاهر و احساس ایجاد شده از نتایج جست و جوی گوگل به‌طور محسوسی متفاوت خواهد شد.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید