بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار فناوری : قابلیت جدید کلید عبور گوگل برای امنیت بیشتر

قابلیت جدید کلید عبور گوگل برای امنیت بیشتر

کلید عبور گوگل

گوگل، قابلیت کلید عبور را برای جلوگیری از سرقت اطلاعات جایگزین گذرواژه (password) می‌کند.
اخیرا گوگل اعلام کرد کاربران مجبور نیستند کلیدهای عبور را به خاطر بسپارند یا نگران هک شدن حساب‌های خود باشند. با فعال شدن کلید عبور، کاربران به منظور دسترسی به حسابشان، باید فقط هویت خود را در یک دستگاه معتبر احراز کنند.
با قابلیت جدید گوگل کاربران می‌توانند گذرواژه‌های سنتی و سایر سیستم‌های ورود به سیستم مانند تأیید ۲FA یا پیامک را با یک پین محلی یا احراز هویت بیومتریک خود دستگاه مانند اثر انگشت یا Face ID جایگزین کنند.

حساب‌های Google از رمز عبور شما برای ورود به سیستم یا تأیید هویت شما در صورت شناسایی فعالیت حساس درخواست می‌کنند.

وقتی یک کلید عبور را به حساب Google اضافه می‌کنید، وارد سیستم می‌شوید و این امکان نیز وجود دارد که رمز عبور برای حساب‌های گوگل در هر سخت‌افزار ذخیره شده و ‌با سایر دستگاه‌های سیستم عامل به اشتراک گذاشته شوند.

براساس گزارش‌ها، کاربران قرار نیست رمزهای عبور را به خاطر بسپارند. این کلیدهای عبور توسط یک سرویس آنلاین برای برقراری ارتباط مستقیم با دستگاه کاربر به منظور کمک ورود به سیستم، استفاده می‌شوند. در نتیجه، آن طور که گوگل ادعا می کند، هک حساب‌های کاربران، دشوارتر خواهد شد.

به گفته گوگل، پروتکل‌های کلید عبور با دقت طراحی شده‌اند تا هیچ اطلاعاتی با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نشود.

مدیر اتحادیه FIDO در بیانیه ای گفت: من بسیار هیجان زده هستم و فکر می‌کنم که این قابلیت به عنوان یک نمونه عالی برای سایر ارائه‌دهندگان خدمات خواهد بود و می‌تواند نقطه عطفی برای پذیرش سریع کلید‌های عبور باشد.

گفتنی است که مدتی طول می‌کشد تا پشتیبانی از کلید عبور به طور گسترده پذیرفته شود، بنابراین حساب‌های Google به پشتیبانی از روش‌های ورود به سیستم موجود مانند رمز‌های عبور برای آینده قابل پیش بینی ادامه خواهند داد.

این ویژگی به افرادی که ممکن است در حال حاضر به دستگاهی که از احراز هویت بیومتریک پشتیبانی می‌کند دسترسی نداشته باشند، فرصت می‌دهد تا به فناوری جدید منتقل شوند.

به نظر می‌رسد گوگل در حال برنامه‌ریزی برای انتقال کامل به کلید‌های عبور است.

در دسامبر سال گذشته، مرورگر گوگل کروم پشتیبانی از کلید عبور را به دست آورد، اما سایت‌ها و سرویس‌های پشتیبانی شده با کلید عبور هنوز نسبتاً نادر هستند. این کار را دشوار می‌کند که به طور کامل بدون رمز عبور باشد.

منبع: ورج

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید