بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > اخبار جدید و اخبار فناوری : رباتی برای انجام کارهای روزانه شما

رباتی برای انجام کارهای روزانه شما

رباتی برای کارهای روزانه

اخبار فناوری / ساخت رباتی که کارهای روزانه شما را انجام می‌دهد
محققان روباتی به نام ReMotion ساخته‌اند که از طرف یک کاربر از راه دور کنترل می‌شود و به طور خودکار حرکات کاربر را در زمانی سریع انجام می‌دهد.
این ربات شامل دو سیستم Kinect Azure(برای ثبت حرکات بدن) و NeckFace (برای ثبت حالات سر و صورت)است. همچنین در این سیستم بردی وجود دارد به نام ArUco که توسط ربات برای بازخورد موقعیت استفاده می‌شود. علاوه بر این، ربات ReMotion دارای یک پلتفرم همه جهته برای انعطاف پذیری حرکت خود و یک صفحه نمایش بزرگ برای نشان دادن جهت حرکت سر و حالات صورت است.

یکی از محققان در کنفرانس CHI که در هامبورگ انجام شد، درباره این ربات گفت: «ساخت این ربات نشان داد که ما می‌توانیم تعاملات سریع و پویا را از طریق یک ربات خودکار موبایل فعال کنیم.»
این دستگاه لاغر و تقریباً شش فوتی دارای مانیتور برای سر، چرخ های همه جهته برای پاها و نرم افزار مخصوص برای مغز است. با کمک دستگاه NeckFace، حرکات کاربر ذخیره شده و سپس داده‌های حرکت از راه دور به ربات ReMotion در زمانی سریع ارسال می‌شود.

البته به گفته محققان،ابزارهای واقعیت مجازی نیز به نقش فعال کاربر نیاز دارند. در یک مطالعه کوچکی که انجام شده است، تقریباً همه شرکت‌کنندگان گزارش دادند که هنگام استفاده از ربات ReMotion در مقایسه با یک سیستم تله‌رباتیک موجود، ارتباط بهتری با هم تیمی‌های خود از راه دور داشتند و تمرکزشان بر روی حرکات خود بیشتر بود.

ربات ReMotion در شکل فعلی خود تنها با دو کاربر از راه دور کار می‌کند و هر کاربر باید حرکات فیزیکی متقارنی را انجام دهد. محققان برای شکل جدید این ربات که در آینده ساخته می‌شود قصد دارند که تعداد کاربران این ربات را افزایش دهند. یکی از محققان می‌گوید که ربات ReMotion می‌تواند در آینده در کلاس‌های درس و سایر محیط‌های آموزشی مستقر شود.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید