بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > مقالات و اخبار ارز دیجیتال : ارز دیجیتال سویی و پاسخ به سئوالات

ارز دیجیتال سویی و پاسخ به سئوالات

ارز دیجیتال سویی

ارز دیجیتال سویی، توکن بومی شبکه سویی است که با نماد معاملاتی (SUI) در صرافی‌های مختلف ایرانی و خارجی فهرست شده است.

سویی یک بلاک چین لایه اول و ارز دیجیتال سویی یا همان توکن SUI، توکن این شبکه است.

در شبکه سویی کارمزد تراکنش‌ها کم است؛ چراکه در این بلاک چین، از نوع خاصی از مقیاس‌پذیری با نام «مقیاس‌پذیری افقی» استفاده شده است. یعنی محدودیتی برای حداکثر تراکنش‌هایی که در صف قرار می‌گیرند، وجود ندارد و می‌توان با هزینه‌ای بسیار کم، تراکنش‌ها را تأیید کرد.

قیمت سویی
در ابتدا و پیش از عرضه رسمی این ارز دیجیتال در صرافی‌ها، کاربران این امکان را داشتند که در یک دور از فروش اولیه، سویی را با قیمت ۰.۱ دلار به ازای هر واحد بخرند.

ماه گذشته هم قیمت سویی در یک دور از فروش خصوصی که مخصوص کاربران خاصی بود، ۰.۳ تعیین شده بود. در این دور از فروش، ۵۹۴ میلیون واحد سویی فروخته شد.

اوج قیمت ثبت‌شده برای سویی ۴.۵۲ دلار است که در همان دقایق ابتدایی عرضه عمومی ثبت شد. پس از ثبت این قیمت، شاهد سقوط و تثبیت قیمت در ناحیه ۱ دلار بودیم.

سؤالات متداول
آیا ارز دیجیتال سویی در صرافی‌های ایرانی وجود دارد؟
بله در حال حاضر صرافی‌هایی هستند که این ارز دیجیتال را لیست کرده‌اند. برای مشاهده این صرافی‌ها، به صفحه خرید سویی در ارزدیجیتال بروید.

آیا خرید سویی امن است؟
بازار ارزهای دیجیتال، بازاری پرنوسان است. از سوی دیگر عرضه و تقاضا قیمت آنها را تعیین می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود پاسخی قطعی به این سؤال امکان‌پذیر نباشد.

آیا سویی از اتریوم بهتر است؟
توسعه‌دهندگان SUI آن را قاتل سولانا و اتریوم معرفی می‌کنند، اما به نظر نمی‌رسد با توجه به جای پای محکم اتریوم، سویی بتواند این شبکه را تهدید کند.

آیا SUI ایردراپ دارد؟
خیر؛ سازندگان این پروژه بارها تأکید کرده‌اند که خبری از ایردراپ برای این توکن وجود ندارد.

سویی چیست و چه فرقی با SUI دارد؟
سویی شبکه‌ای بلاک چینی است که برای انجام تراکنش‌های سریع و ارزان توسعه یافته است. SUI، توکن بومی این شبکه است که برای رأی‌گیری‌های بلاک چینی این شبکه استفاده می‌شود.

جدیدترین اخبار و مقالات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پایگاه خبری و تحلیلی جهان دیجیتال دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید