بازگشت سپرده های پرمخاطب اپراتورهای همراه

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، از نصف تیرماه سال جاری، کاربران در فضای مجازی از افزایش ارزش بسته های اینترنتی در اپراتورهای همراه خبر دادند و به آن اعتراض کردند. این موضوع منجر به واکنش حسین فلاح جوشقانی -رئیس راه اندازی تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- شد که اعلام کرد بالابردن قیمت اینترنت همراه بدون هماهنگی با رگولاتوری تخلف بوده و برخورد قانونی با اپراتورها آغاز شده است.

پس از آن فلاح جوشقانی از ابلاغ جریمه ۲ میلیارد تومانی بوسیله اپراتورها وقوف داد و اعلام کرد جریمه نقدی قدم اول بخاطر اصابت با نافرمانی عارض گرفته است و در عارض استمرار این مساله، قاعده های دیگری از یکسره تعلیق، کاهش مدت اعتبار پروانه و مواردی از این دست، از مصوبه های عرفی است که می توان با استناد به آن ها تخلفات را پیگیری کرد.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- نیز پس از آن عنوان کرد: وزارت ارتباطات و راه اندازی تنظیم هنجار برای اصابت با این تخلف، اختیاری تا وزن جزا ۲ میلیارد تومانی را داشت که انجام شد. پس از آن از دولت التماس شد اختیارات بیشتری به این وزارتخانه بدهد تا بتواند با تخلفات، جدی تر برخورد درنگ.

به گفته جهرمی، بر زمینه مصوبه ای که از لفظ دولت صادر شد، داخل صورت برنگشتن بسته ها بوسیله حالت اول، اعمال جریمه روزانه حدود ۱۷ میلیارد تومان بخاطر همراه نخست و ۱۲ میلیارد تومان بخاطر اپراتور ایرانسل در نظر گرفته شد. داخل نهایت به نظر می رسد همانطور که جهرمی عنوان کرده بود، اپراتورها با جریمه های در نظر گرفته شده، ملزم به تبعیت از مقررات شدند.

در این راستا فلاح جوشقانی در توئیتر نوشت: دو اپراتور تلفن همراه بسته های اینترنتی بلندمدت و پرطرفدار حذف شده خود را باز می گرداندند. توضیحات بیشتر را درون مصاحبه با رسانه های پرسنل به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

تا کنون ودیعه های پرمخاطب ایرانسل بوسیله اپلیکیشن این اپراتور بازگشته است. همچنین با توجه به ظرفیت گران فروشی اپراتورها بوسیله مسکوک ۶۰۰ میلیارد تومان که به گفته وزیر ارتباطات توسط سازمان تنظیم مقررات بوسیله دست آمده و بوسیله راه اندازی تعزیرات ارسال شده است، باید دید اپراتورهای همراه چه برنامه ای برای اعاده این خسارات به مردم دارند.